Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chek mit forarbejde - Arbejder jeg mig den rigtige vej ? (Laser/CNC Arbejde)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

 

 Først af alt pas på for her kommer et lidt langt indlæg J

 

  Først takker for et kæmpe forum i har her, alt den information man finder herinde er jo næsten helt uoverskuelig selv efter mange timer herinde. I flere år har jeg ville være selvstændig, og er nu begyndt og se på det med mere realistisk øjne. Vil gerne have i ser på det for arbejde som jeg er i gang med eller har lavet, og set om jeg bevæger mig i den rigtige retning / Rækkefølge. Først vil jeg da prøve og skrive noget af det jeg har tænk over indtil videre.

 

-         Navn / Slogan:

Dette er ikke fundet endnu, men opstart ligger også realistisk 1.5 år frem i tiden, så dette har jeg noget tid til endnu, selvom jeg ved hvor vigtigt det er.

 

-         Hvad skal firmaet lave:

Det skal være et produktions virksomhed, med CNC Bearbejdning og Laserskæring med speciale i Akryl og Aluminium. Laserskæring bliver dog der hvor jeg ønsker og starte.

 

-         Hvad er min erfaring og grundlag:

Har bestået min Svendeprøve med et 10 tal tidligere i år som Industritekniker med speciale i CNC. Starter til daglig med CNC Fræsning og Drejning hvor Plastik er vores speciale og vi har også laserskæring i huset. Så kender til bearbejdningen, kundeområdet, problemløsning osv. På dette område.

 

-         Maskiner / Hjemmeside:

Lige pt. Sidder jeg og venter på tilbud om en professionel hjemmeside hos en som til daglig er Webudvikler. Derudover har jeg også kontakt til et firma som er ved og finde pris på en Laserskærer som passer til det forbrug og budget som jeg har tænkt mig og starte op på. 

 

   Dette er nogle af de ting som jeg pt har gang i og undersøge. Ret budget mæssigt regner jeg med og kunne starte op med omkring ½ million, men venter stadig på de sidste tal. Mit koncept bliver og gøre det nemt og simpelt for folk at få laserskæret motiver eller graveret billeder på Plexiglas, hvor de selv kommer til og gøre noget af arbejde sådan at priserne kommer ned hvor de fleste kan være med, og at de ikke skal betale 500 kr. bare i opstart for et lille display til en computer.    Lige pt sidder jeg og regner nogle priseksempler ud, men min største bekymring ligger klart når vi kommer til alt det med at jeg skal holde styr på moms og alverdens regnskab. Sidder selfølgelig og læser herinde omkring det, men nøøøj sikke et kæmpe område. Når jeg har alt mit budget klar regner jeg med og lave et bank møde, men kan de også vejlede en omkring det med og blive moms registreret og alt det halløj?   Har sikker glemt en masse, men hvordan syntes i at det ser ud sådan overordnet, er jeg helt tabt ellers overvejer jeg nogle af de rigtige ting? – Takker i hvert fald for jeres tid uanset hvad. 

 Mvh Henrik

 

 

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Og velkommen til.

Kan du prøve at forklare, hvorledes du adskiller dig fra dine konkurrenter ud over at gøre det nemt og simpelt for folk at få laserskæret motiver eller graveret billeder på plexiglas. Hvad går at dine konkurrenter ikke kan gøre dette?

Jeg kender ikke så meget til branchen, men der starter selvfølgelig mange malere og murere op, men der må de jo adskille sig ud fra deres håndværk, udførelsen, service, pris og pålidelighed.

Held og lykke med det. 

 

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

 Sikke hurtige svar man får herinde :-O

  Generelt når vi snakker bearbejdning er der ofre en opstarts pris for overhoved og starte en serie, eller for den sags skyld 2 styks. Dette kan meget vel være et engangs beløb på 400 kr, udover selve bearbejdningen og evt program dertil. Så hvis man står og skal bruge noget til en prøve, eller gravering til gave osv kan det hurtigt blive dyrt selv for det mindste lille display.

  Ønsker også senere hen og kører store serie, men må også være lidt realistisk og se på at jeg ikke har råd til det. Så min vinkel til og komme ind på marked er og prøve og fjerne den opstarts pris så fx Hr og Fru Hansen kunne få graveret et billed af deres søn som de faktisk har råd til og give væk i gave. Custom jobs til menneske penge.

  Ved og få udviklen sådan at folk selv kan smide et billed op og lave programmet simpelt og nemt, så undgår de den store udgift. Arbejder stadig lidt på det for og få det til og virke helt optimalt, men håber det hjalp lidt. 

 

  Nu sidder jeg på hardware forums, hvor mange efterspørger og kunne få skåret diverse logoer, ruder osv til deres computere, men det kan jo hurtigt blive dyrer en selve kabinettet. Ved godt at det selfølgelig ikke kan drive rundt ved kun og "sælge" til disse brugere, men bare et eksempel som kunne have gavn af og slippe for den dyre opstart.

 

Fra Virum
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Henrik

Med hensyn til skat, moms og momsregistrering, så kører Skat nogle iværksætter kursuser. Det tager 3 timer og ligger om aftenen. Her kommer man igennem alt det grundlæggende, og der er tid til at stille spørgsmål til nogle af Skats folk. Hvis du endnu ikke har sat dig meget ind i Skat, så er det et godt sted at starte. Du kan læse mere om kurserne på skats hjemmeside

Du skulle eventuel også overveje at få en revisor. Hos mange revisorer kan man få et gratis opstartsmøde. Her vil revisoren kunne fortælle dig, hvad han/hun vil kunne hjælpe dig med, og hvad det ca. kommer til at koste.

Bedste hilsner
Knud 

 

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

 Bare et lille fif.

Der er mange om buddet idag, men du kunne adskille dig fra de andre ved at eksempelvis at købe en 3D vandstråleskærer.

Jeg har selv haft problemer med at finde en leverandør som kunne skære i et plastmateriale, eller i glas som er kuppelformet / dobbeltkrumt. 

Hilsen

Martin.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, og takker for svaret .... Haft travlt på arbejde og med kurser så ikke lige haft tid til og følge op.

  Fik pris på en laser som dem vi bruger på arbejdet, og med montering lød dette op på 750.000 kr hvilket jeg må indrømme var en del mere end jeg havde regnet med. Tvivler på at jeg får mulighed for at skaffe en million+ inden lokaler er til stede for at komme igang inden for nærmeste fremtid. Så ser desværre ud til at det er sat lidt på standby indtil jeg finder ud af hvordan jeg kommer videre for alvor.

 

 

 

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det ikke lade sig gøre og finde en brugt maskine i udlandet eks sverige. Man skal ikke give op bare fordi der koster en halv million mere eller mindre end man lige havde regnet med det ville

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg er også ved og kigge på brugte maskiner, bare ikke mange steder jeg har fundet som sælger industri lasere til mit forbrug, leder lidt efter steder i Sverige dog ikke fundet noget. Er også ved og lede efter andre fabrikanter, for de her er et dyrt mærke.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have læst tråden, er mine umiddelbare tanker:
- Find en brugt lasermaskine.
- Start op i din garage.

Hvordan vil du markedsføre dig overfor dine detail kunder? Som jeg ser det er det udelukkende b2c du vil satse på - jeg tror det er farligt område, hvis du ikke gør det rigtigt. Men hvis du udvikler det rette koncept, som gør det meget nemt og sjovt for forbrugeren at kunne benytte sig af din service, tror jeg, at du vil kunne få en forretning ud af det. Lav det hele net-baseret, med prisudregner, dankort terminal, mål på plexipladen og derefter skal kunden uploade motivet som han ønsker (du kan også selv have nogle forudindstillede billeder at vælge imellem). Derefter får kunden tilsendt sin specialudskårede plade via post danmark 1-2 dage senere. Dette koncept kan udvides med gravsten osv osv.

Hvis du gør som ovenstående, tror jeg du kan leve af detail markedet. Hvis ikke du gør det så enkelt og nemt, tror jeg personligt ikke på din ide.

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)