Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post DK fejl i faktura adresse.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Fra  Refurb ApS Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vidste godt at jeg havde fået nogle ubetalte ydelser og at regningerne for dem højst sansynligt lå på adresse1 - Men, jeg har også et sted imellem 5 og 10 gange været proaktiv omkring det og selv henvendt mig til posten eller hentet regninger på adresse1 - og det er jeg altså efterhånden blevet træt af. Så jo, jeg vidste det godt og burde måske også bare have taget fat i den før. (Fejlen er som sagt sket 85% af de gange vi skulle have modtaget faktura fra Post DK).

Jeg vidste ikke vi var så sent på den at den var røget til inkasso og der har ikke været problemer med afsendelse af pakker på kreditaftalen.

Jeg emails, hvor post dk selv bekræfter at vi har en aftale om forsendelse til adresse2.

....Der er ikke problemer med andre firmaer ift. at sende til adresse2, de sender allesammen bare til den adresse de bliver bedt om - undtagen det største danske firma, der har fragt af breve som påstået kernekompetence...Det er da lidt ironisk?!

Det er de par ting der er blevet diskuteret :-) 

VH U

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Ulrik Hjul Andersen:
Jeg vidste godt at jeg havde fået nogle ubetalte ydelser og at regningerne for dem højst sansynligt lå på adresse1 -

...Så jo, jeg vidste det godt og burde måske også bare have taget fat i den før. (Fejlen er som sagt sket 85% af de gange vi skulle have modtaget faktura fra Post DK).

Det er forfriskende du er ærlig, men jeg ville lade PostDanmark bevise ovenstående. Lad dem bruge argumentet om at de har lavet fejl i 85% af faktureringerne og du derfor var/er i ond tro. Der er ingen fra PostDanmark der dukker op og forklarer at de har talt med dig i telefonen 3 gange og hver gang lovet dig at rette faktureringsadressen. 

Din sag er i stedet:

Ulrik Hjul Andersen:
Men, jeg har også et sted imellem 5 og 10 gange været proaktiv omkring det og selv henvendt mig til posten eller hentet regninger på adresse1 - og det er jeg altså efterhånden blevet træt af.

Jeg vidste ikke vi var så sent på den at den var røget til inkasso og der har ikke været problemer med afsendelse af pakker på kreditaftalen.

Jeg emails, hvor post dk selv bekræfter at vi har en aftale om forsendelse til adresse2.

Og derfor vil du ikke betale andet end hovedstolen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Når firmaet er registreret på adresse1, så tror jeg du står rigtigt rigtigt dårligt hvis en dommer skal kigge på det. Jeg er ret overbevist om at Postdanmark ikke har en juridisk forpligtelse til at sende fakturaer til adresse2 uanset hvor pænt de bliver bedt om det.

Forestil jer et fupfirma registreret på adresse1. På ulige uge skriver de til deres leverandører at fakturaer skal sendes adresse2, og på lige uger at de skal sendes til adresse3. Alle fakturaer der sendes forkert afviser man herefter at betale rykker på.

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Fra  Refurb ApS Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg tror du har ret i at de ikke har en juridisk forpligtigelse til at sende derhen hvor jeg gerne vil have det, men de må da have en juridisk forpligtigelse til at overholde en skriftlig aftale om hvor de skal sende dem hen?!

 VH U

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Hjul Andersen:
"Fakturaen bliver sendt til selskabets hjemadresse. Omkostninger, rykkergebyr og renter mv. skal også betales. Der vil i modsat fald blive udtaget betalingspåkrav".
 

Nå, Ulrik.

Hvad er der sket her ca. 6 uger efter? Jeg er meget spændt.

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Fra  Refurb ApS Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja - jeg må jo desværre indrømme at jeg blev en kylling, og betalte...

....Efterfølgende har jeg så sendt en klage til post dk's klageafdeling og fået samtlige gebyrer og renter tilbage.

Så jeg turde alligevel ikke tage den heads-up for det trods alt beskedne beløb.

 

Men tak for indlæg ihvertfald - det er et fedt forum :-).

VH Ulrik

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 06:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik

Mange tak for tilbagemeldingen som runder tråden godt af.

Ulrik Hjul Andersen:
Ja - jeg må jo desværre indrømme at jeg blev en kylling, og betalte...

....Efterfølgende har jeg så sendt en klage til post dk's klageafdeling og fået samtlige gebyrer og renter tilbage.

Så jeg turde alligevel ikke tage den heads-up for det trods alt beskedne beløb.

Nu vil jeg ikke moralisere overfor dig, men lad det være en lektion til andre ;-)

PostDanmark er altså helt enig med Ulrik i, at han skal have alle sine penge tilbage og dermed at fejlen udelukkende er på deres skuldre. Resultatet er, at Ulrik ender med at betale præcis det beløb han oprindeligt mente han skulle. Ulrik har altså haft 100% ret.

Ingen er altså blevet snydt, med mindre man begynder at opgøre tidsforbruget. PostDanmark har udelukkende afsendt standard inkassoskrivelser og aldrig realitetsbehandlet Ulriks indsigelser. PostDanmark naturligvis haft en "døv" medarbejder til at tage telefonen og henvise Ulrik til skriftlige klager.Ulrik må have brugt oceaner af tid på sagen og det er de færeste der efter endt forløb gider skrive den sidste klage (som udløste tilbagebetalingen).

Som jeg tidligere har skrevet driver PostDanmark en professionel inkassoafdeling, hvilket ovenstående er et fint eksempel på. De ignorerer dine indsigelser fordi det kan svare sig.

 

 

 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)