Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start selvstændigt med garanteret omsætning på kr. 40.000 pr. måned!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har for en uges tid siden lagt et indlæg ind omkring en forretningsmulighed, nemlig at starte op som selvstændig indenfor rengøringsbranchen med en garanteret omsætning på kr. 40.000 pr. måned. Endnu har ingen dog reageret.

Er rengøringsbranchen en "upopulær" branche?

Her er i alle fald muligheden for en garanteret omsætning og derudover kan man jo vælge selv at finde flere kunder (eller få hjælp fra franchise-virksomheden til at finde flere, hvis man gerne vil "lære" at sælge først).

Hvis nogen kender nogen... så sig til... vi søger efter de helt rette! Lige nu søger vi i midt- og nordjylland - men på sigt over hele landet.

Mange hilsner
Janet Friang

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janet

Tror ikke det kan lade sig gøre, der en del underbyder på markedet. Jeg har selv et rengørings firma og kan mærke det.

 Mvh

 Raleb Ali

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan kan du garanterer en månedlig omsætning på 40.000 kr.??

Hvor er der så tilbage til den der udfører arbejdet??

Hvad koster det at komme igang??

 

 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen,

Det kan lade sig gøre hvad angår kunderne - dem har virksomheden! Det de behøver er DYGTIGE og ikke mindst, DEDIKEREDE franchisetagere. Så det er de sidste vi skal til at finde og vi er lige gået igang.

Jeg vil lige nævne, at det ikke er jeg selv der garanterer noget, idet jeg er tilknyttet opgaven som konsulent. Det vil sige, at jeg skal finde de franchisetagere, som behøves. Virksomheden er meget opmærksom på, at det er vigtigt det er de rette mennesker og at vi finder dem der vil være med på langt sigt og virkelig vil dette, og ikke blot nogen der tænker "det lyder spændende og de garanterer mig nogle penge, så det prøver jeg lige af". Så jeg er med som konsulent.

Virksomheden garanterer en MINIMUM omsætning på kr. 40.000. Og det kan de, fordi de har kunderne og opgaverne. Der er tale om en velrennomeret virksomhed, der har et godt navn og som leverer god kvalitet. De underbyder ikke markedet, men får kunderne fordi det rygtes at de leverer kvalitet. Der er nemlig, som en anden nævnte, mange der underbyder markedet.

Underbydelse af markedet er dog på meget kort frist. For du (der nævnte det) ved selv, som selvstændig... at for at holde på kunderne, så skal du også levere kvaliteten. Det er for så vidt nemt nok at underbyde en opgave og FÅ opgaven - men hvis ikke du løser opgaven til kundens tilfredshed, så ryger kunden videre til den næste leverandør. Så at underbyde er på meget kort frist og er absolut ikke særligt smart, hvis man ønsker at være i business i lang tid og oparbejde et godt navn. Jeg er sikker på, at mange af de virksomheder der underbyder, ofte ligeså stille vil lukke ned og ikke kunne klare sig i det lange løb.

Nuser43 - jeg vil gerne sende dig annoncen (som også ligger herinde på Amino) hvis du sender mig din e-mail adresse. Så kan du læse alle detaljer deri og du er også velkommen til bagefter at ringe mig op og spørge mere indgående ind til hele "up-settet". Som nævnt er jeg tilknyttet som konsulent, og det ER essentielt for denne virksomhed at finde de helt rette mennesker til franchisetagere.

Mange hilsner
Janet Friang
en verden af talenter

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

min mail er gundestrup@esenet.dk

Hvor meget skal man betale pr. måned for franchiseafgift??

Hvad med de kunder man selv skaffer er det mine egne, eller hvordan kører det

Hvor stort et område dækker man??

 

 

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg kunne måske skrive lidt mere om muligheden inde på min hjemmeside med forretningsideer. Hvis du gerne vil have lidt gratis omtale inde på www.hjemmejob.dk  så send mig lige lidt mere materiale og gerne med de oplysninger som Nuser43 også efterspørger :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder jo meget lovende. HVIS kunderne er i hus er det jo super da der ER konkurrence på markedet. Nu ved jeg fra en kammeret der har været salgschef i et rengøringsfirma at det ikke altid er det største problem at finde kunder.

 

Deres største problem var at finde ordentlig personale til at udføre arbejdet(rengøringen) de mistede simpelthen deres kunder efterhånden som de fik nye fordi jobsne ikke blev udført ordentlig. Det er meget SVÆR at finde personale i disse tider der virkelig gider gøre et reelt stykke arbejde.

Det var noget jeg i hvert fald ville ha med i mine overvejelser hvis jeg skulle gå med i projektet :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sydbolig.dk,

Det lyder da som et rigtigt godt tilbud, tusind tak for det! Jeg ser lige om jeg kan hitte ud af at sende herinde uden en e-mail, men mon ikke det går. Ellers vender jeg tilbage.

Construx,
Fuldstændigt enig! Det er en stor post med personale indenfor denne branche, men det er det i de fleste brancher i dag helt generelt og det er langtfra kun rengørings/servicebranchen der har udfordringer.
Jeg er dog helt klart enig med dig i pointen, og det er en af de store emner i samtaler med franchisetagere. 
Så det er et emne man skal tænke godt over UANSET hvilken branche man ønsker at gå ind i som selvstændig. For arbejdskraft er en mangelvare i disse dage.

Til alle skriv endelig spørgsmål herinde, eller mail mig på janet@evat.dk - eller ring på telefon 60132390. I skal være hjertelig velkomne til at stille endnu flere spørgsmål :)

Hav en dejlig weekend!

Mange hilsner
Janet.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janet

Hvis man nu vælger at indgå et samarbejde med jer, vil det så være muligt at sælge sin del af firmaet til en anden efter 1 år fx.? eller er det noget der skal godkendes af jer først?

 

MVH

A-Z Rengøring

Samir

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Samir,

Pyh godt spørgsmål. Altså vi har talt om, at naturligvis kan en franchisetager sælge sin virksomhed videre til en anden - men den del der kan være en anelse "speget" er netop, at den del af kunderne som franchisevirksomheden (altså "hovedvirksomheden, hvis man kan sige sådan) har skaffet dig/franchisetageren, disse kunder er de også ansvarlige for rent kvalitetsmæssigt. Og derfor vil der FORMODENTLIG være tale om en godkendelse af den person man sælger videre til - fordi man som franchisetager jo netop bruger et etableret navn.

Så jeg tror godt jeg kan sige, at sælger man de kunder fra, som "hovedvirksomheden" har skaffet, så vil den nye ejer skulle godkendes ja. Men er der tale om en seriøs person / en seriøs virksomhed der køber, så kan jeg ingen udfordringer se overhovedet.

Du er velkommen til at spørge igen hvis ikke dette var nogenlunde svar på dit spørgsmål.

Mange hilsner
Janet.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)