Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tænkt mig at opstarte et enkeltmandsfirma der sælger online ydelser. Jeg har tænkt mig at min server skal have sin fysiske beliggenhed i Tyskland, firmaet har jeg ligeså tænkt på at oprette i Tyskland, men kan jeg bare nøjes med at leje en postboks i Tyskland her fra Danmark, og betale de tyske afgifter ( moms og skat ), eller skal man have en fast adresse i Tyskland før det kan lade sig gøre?

Det er ikke min mening at snyde samfundet, jeg spørger bare til om det er lovligt.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. serverdelen, så er det, så vidt jeg er informeret, ligegyldigt hvor serveren står, det er hvor arbejdet bliver udført der er vigtigt.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok checke det hos SKAT. Jeg tvivler på, at det er lovligt, hvis din virksomhed alene retter sig mod det danske marked. En anden ting: Hvis du vil tage mod Dankort-betalinger skal du undersøge om PBS stiller krav til den geografiske placering af serveren - det mener jeg, de gør, men jeg er ikke sikker.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 18. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan vigtigt?

Min server kommer til at stå i Tyskland. Ydelsen bliver naturlig og logisk set osse udført i Tyskland, da serveren i Tyskland udfører den forud programmeret arbejdsopgave. Så i teorien bliver arbejdet udført i det land hvor serveren er placeret?

Tilmeldt 18. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for informationen, skal lige siges at Danmark ikke er målgruppen.
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, er det et krav til Dankort-betaling, at serveren står i DK, og der er også krav til, hvem der ejer domænet. Men check - jeg kan være fejlinformeret.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

du bor i danmark, og er skattepligtig til danmark af din globale indkomst uanset hver du tjener den, dvs. du skal betale skat til danmark, medmindre der konkret gælder en overenskomst med tyskland, der tilsiger, at du for denne indkomst kan "nøjes" med bekstaning i tyskland.

ring til eller rettere sende en mail, for ellers må du vente i 3 dage, til skat, find adresser på skat.dk og få det tjekket 100% før du går i gang, du kan brænde fingrene grusomt.

 Moms: hvis jeg sælger en tjenesteydelse i dk, skal jeg afregne moms i dk, hvis jeg sælger en tjenesteydelse til en svensker, og sagen har relation til dk, skal jeg afregne moms, har sagen relation til sverige, skal der ikke moms på fakturaen... i mit tilfælde

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en overenskomst med Tyskland men den udelukker ikke beskatning i bopælslandet. Dvs. status bliver at der sker beskatning både i Danmark og i Tyskland, hvorefter Danmark skal give lempelse for den tyske skat. Når Tyskland kan beskatte indkomsten skyldes det at virksomheden efter hvad jeg lige kan vurdere vil få fast driftssted i Tyskland fordi serveren står der (det er et forhold som man har vægtet i enkelte afgørelser).

I den forbindelse må man heller ikke glemme de tyske socialsikringsafgifter, som er meget høje. Det kan nemt blive en meget dyr fornøjelse.

Udover at alligere dig med en rådgiver o.l. kan det være en god ide at indhente et bindende svar fra Skat så du er sikker i din sag. Det er bare vigtigt at tingene fremstilles rigtigt. Det er bl.a. her rådgiveren kommer ind i billedet.

Iøvrigt skal jeg ikke kunne sige om det er lovligt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

PBS stiller IKKE krav til hvor serveren stå, men derimod til hvor selskabet er placeret og deres kontaktoplysninger. Hvis du ønsker at kunne tage i mod de danske betalingskort, skal du virksomhed være placeret i Danmark. Visse tyske grænsebutikker har dog fået dispensation for dette på det sidste.

PBS vil sikkert ikke godkende dig hvis du blot har en postboks adresse. Du skal som minimum oplyse et telefonnummer også og hvornår man kan få fat på dit selskab.

Eneste krav mht. til server, er at betalingssiderne skal værre sikret med SSL (hængelås i browseren). Dette kan den betalingsgateway hjælpe dig med og du kan evt. læse mere om vores løsning til dette på vores hjemmeside: http://www.epay.dk/support/docs.asp?solution=5 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)