Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp... min elev skal snart have sin løn

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop ansat en elev, men er nu lidt usikker på hvordan jeg skal afregne hans løn.

Mín revisor vil gerne ordne det for 500,- pr. md. (6000,- årligt) hvilket jeg synes lyder lidt dyrt.

Jeg har læst at SKAT har et system der hedder Letløn... det ser rimeligt nemt ud og er gratis... nogle der har erfaringer med dette eller et andet system?

 På forhånd mange tak

Smile 

Jesper

mouselab.dk

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.,.

Jeg mener at bureauerne gør det noget billigere - min egen revisor tager vist kun 1 - 200 for det.. kan ikke huske om det er med eller uden økonomisystem etc..?

Men kan da undersøge det nærmere, hvis du er interesseret i det..

Hvor i landet holder du til ?

vh

 

Peter

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må endelig rette mig hvis det ikke er korrekt. Men jeg havde forstået på min arbejdsgiver - ikke verdens største nemlig, at det er piece of cake at køre løn.. Det ville være noget jeg kunne hvis jeg satte mig op for det.. Så kan du da også ;-) 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja - alt er nemt, for den der kan det...!

Jeg har været selvstændig i efterhånden en hel del år - og en ting som jeg for længe siden helt har valgt at holde mig fra, det er absolut løn...

En ting er indberetningen - til alverdens steder (skat, feriekonto, atp mm) så er der så hele beregningen - igen atp, og hvad de forskellige ting nu efterhånden hedder - og så skal du så også lige huske at summe tingene sammen - så det bliver også en hel del tal at holde styr op - og hvis man så lige misser et eller andet - ja så åbner skærsilden sig for en - i første omgang myndighederne - men så også fra medarbejderens fagforening, som så vil kræve bod og meget andte pga fejl i lønseddel etc...

i min verden ikke noget jeg vil forsøge at spare et par hundrede om måneden for - se det som en slags forsikring..

Og - det var så ikke for at være sortseer eller andet - men men - i min verden er løn det værste rod selv at håndterer - så hellere bruge tiden på noget "relevant" som jeg kan tjene noget på istedet..

/P

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Jesper.

 Jeg har hørt at Danløn tager 15 kr pr. lønseddel.

 Prøv at kontakte dem.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder voldsomt, at bruge 6000,- årligt på lønudbetaling til din elev.

Jeg bruger selv letløn, da jeg kun har en at udbetale løn til. Det tager ca. 2½ minutter at oprette en lønperiode (eksempelvis månedsløn), indtaste løn beregne, godkende beregningen og udskrive bogføringsbilag. Jeg bruger et skærmdump som lønseddel, men du kan sagtens lave en skabelon i regneark eller tekstbehandling, så det bliver pænt. Jeg modtager så et girokort i starten af næste måned til indbetaling af A-skat og AM-bidrag. Hvert kvartal modtager jeg et girokort til indbetaling af ATP. Betalingerne tager omkring ½ minut at registrere. Det kan også tilmeldes, så det trækkes automatisk via PBS. Du skal selv udbetale lønnen fra firmaet til lønmodtageren. Jeg synes at det er superlet og sammenlagt bruger jeg nok 6-7 minutter om måneden på lønbehandling incl. alt.

Du kan også bruge multidata løn, der håndteres af din bank. Jeg ved ikke, hvad det koster, men det kan du spørge om i banken (sikkert også se på PBS-s hjemmeside).

Og så findes der jo en masse andre systemer, men nu spurgte du lige specifikt på letløn.

Hilsen Jakob

 

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

har lige checlet lidt ud - så her kommer lidt input som vel er mere "hands on" - så kan du selv checke det ud.. :-)

Multidata tilbyder servicen på det niveau du ønsker - du kan beregne hvad det koster på deres hjemmeside: http://www.multidata.dk/multidata-660.htm

der er så en anden, der hedder danløn - her ser det ud til at det kun koster 15 pr lønseddel - du kan checke ud her: http://www.danlon.dk/site/koster.html 

 Skal vi så ønske dig, eller din lærling held og lykke med lønudbetalingen :-)

 

/P

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes også Proløn i Randers. De har super service og man kommer hurtig igennem, hvis man har problemer. Ved Multidata kan du komme ud for, at du er nr 53 eller 74 kunde i køen og det tager 1-1½ time at komme igennem. De problemer ved jeg du ikke har/får ved Proløn.

Mvh

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber, at din elev har fået lån Wink

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Danløn, danløn, danløn

Det er så mega simpelt, og så super let.

Ærgrer mig kun over det tog et år at opdage det

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)