Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma og VSO

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens jeg har et spørgsmål.

Hvis man er momsregistreret og har tilmeldt VSO og vi antager at jeg ikke hæver mit overskud i virksomheden når året er omme, dvs. jeg/mit firma skal betale 25% i kapitalskat ved udgangen af året. Men hvis jeg så senere/året efter ønsker at hæve pengene til privatbrug, skal jeg så yderligere beskatte 40% (hvis vi antager det er min personskattetræk)?

Eksempelvis hvis jeg har et overskud på 100.000 ultimo år 2008, jeg betaler så 25.000 i kapitalskat. Dvs. der er 75.000 tilbage i virksomheden. Nu ønsker jeg at hæve dem alle, så vil jeg reelt kun stå med 75000-40% = 45.000 i hånden?

Vil det så ikke være mere fordelagtigt ikke at tilmelde sig VSO og så registrere overskuddet som B-indkomst ved årets udgang og kommer uden om de 25% kapitalskat?

Er mine iagtaggelser rigtige eller har jeg glippet noget?

Jeg kunne også godt tænke mig at høre nogle eksempler på hvornår man bør tilmelde VSO og hvornår ikke.

 

Mange tak på forhånd.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis/Når du udbetaler senere så modregnes de 25% du allerede har svaret skat af så vidt jeg er orienteret.

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

 Ok det er jo ikke værst så. Ved du så hvilke krav der skal opfyldes for at tilmelde VSO - eller skulle det være meget lige til?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan formentlig sagtens tilmelde dig VSO. Det er noget du beslutter fra år til år, og du gør det simpelthen ved måden, hvorpå du indberetter din skat.

 

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det drenge, jeg undersøger det nærmere. 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vælger VSO, hver gang du indgiver selvangivelse

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

super godt, mit potræt blev til Åkander... her går det fa'me godt...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du glemmer i dine beregninger er at du ved senere hævning af midlerne bliver godskrevet virksomhedsskatten på de 25%. Dvs. hvis din skatteprocent er 40% svarer du kun 15% nettoskat af hævningerne. Men har du en skatteprocent på 40% er der ingen grund til at gå i virksomhedsordningen. Det kan normalt kun svare sig at opspare overskud når vi taler om overskud som der skal svares topskat af.  Glem i øvrigt også alt om personskattetræk og trækprocent når vi taler om skatteprocenter. Det afgørende er hvad du betaler i skat af den sidste krone.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)