Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firmaopstart

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jeg er nyt medlem af Amino, det spørgsmål jeg stiller ang. firmastiftelse har måske været belyst før, men jeg har prøvet at søge på emner ang. stiftelse af udenlandsk selskab af dansker, (jeg bor ikke i Danmark) og der fremkommer søgeresultatet med offshore selskaber stiftede af danskere bosiddende i Danmark Det virker umiddelbart som om at skribenterne deles i to forholdsvis skarpt adskilte grupper. Jeg vil gerne understrege med det samme, at jeg ikke ønsker at komme i konflikt med de danske skattemyndigheder. Jeg planlægger nemlig at flytte tilbage til Danmark eller Sverige om 10-15 år Jeg bor for nærværende i et andet Europæisk land end Danmark Jeg rejser ca. 300 dage om året fordelt på flg. måde. 20% Danmark 30% Sverige 15% Norge 5% Finland 30% andre europæiske lande eller i transit Resterende ca.. 65 dage week-end og ferie tilbringes ofte i Sverige eller andet Europæisk land, ikke Danmark. Jeg påtænker at starte firma i samme branche (Konsulent/agent) som jeg er i nu, og kan se at min rejse aktivitet de første år bliver den samme som nu, måske vil de forskellige lande vægte en anelse anderledes end nu. Min bopælsadresse spiller ingen rolle for mig da jeg aldrig er der, den kan være England, Portugal eller sort Samsonite, terminal 3 Frankfurt lufthavn. Firmaets indtægter kommer fra den sydeuropæiske firmaer jeg yder konsulent/agent ydelser for i Skandinavien. Mit kontor er min bærbare computer, mobile internet opkoblinger, IP telefoni som flytter med mig, og 4-5 forskellige mobiltelefoner, en for hvert land. plus server med hjemmeside, ikke hosted i Skandinavien. Mit arbejde sker på serveren via klient på min bærbare. Firmaet vil ikke komme til at udskrive fakturaer til kunder i Skandinavien men vil kun have udgifter, fortrinsvis i Danmark, Norge og Sverige, Bil, hotel ophold, bespisning, og øvrige transport udgifter. Jeg vil med det samme sige at jeg ikke er interesseret i løsninger der er på kant eller på den forkerte side af loven, men jeg vil naturligvis gerne vælge den løsningsmodel der er skattemæssigt mest gunstig for mig. Jeg har med stor interesse fuldt debatten på Amino og kunne vældigt godt tænke mig, hvis i har tid, at høre fra Bent Zimmermann, Jacob Tøjner med forslag til hvilket etableringsland jeg kan vælge for min kommende selskabskonstruktion, gerne med begrundelse. På forhånd tak Jørgen
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

 kan du ikke lave lidt afsnit i dit indlæg, det er ikke lige frem fordi det er nemt at tygge sig igennem ;-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej der var nu afsnit i da jeg indsendte men af en grund jeg ikke kender blev det vist som ovenstående, jeg prøver igen ;-) Hej Jeg er nyt medlem af Amino, det spørgsmål jeg stiller ang. firmastiftelse har måske været belyst før, men jeg har prøvet at søge på emner ang. stiftelse af udenlandsk selskab af dansker, (jeg bor ikke i Danmark) og der fremkommer søgeresultatet med offshore selskaber stiftede af danskere bosiddende i Danmark. Det virker umiddelbart som om at skribenterne deles i to forholdsvis skarpt adskilte grupper. Jeg vil gerne understrege med det samme, at jeg ikke ønsker at komme i konflikt med de danske skattemyndigheder. Jeg planlægger nemlig at flytte tilbage til Danmark eller Sverige om 10-15 år Jeg bor for nærværende i et andet Europæisk land end Danmark. Jeg rejser ca. 300 dage om året fordelt på flg. måde. 20% Danmark 30% Sverige 15% Norge 5% Finland 30% andre europæiske lande eller i transit. Resterende ca.. 65 dage week-end og ferie tilbringes ofte i Sverige eller andet Europæisk land, ikke Danmark. (Sommerhus Sverige eller Portugal) Jeg påtænker at starte firma i samme branche (Konsulent/agent) som jeg er i nu, og kan se at min rejse aktivitet de første år bliver den samme som nu, måske vil de forskellige lande vægte en anelse anderledes end nu. Min bopælsadresse spiller ingen rolle for mig da jeg aldrig er der, den kan være England, Portugal eller sort Samsonite, terminal 3 Frankfurt lufthavn. Firmaets indtægter kommer fra de sydeuropæiske firmaer jeg yder konsulent/agent ydelser for i Skandinavien. Mit kontor er min bærbare computer, mobile internet opkoblinger, IP telefoni som flytter med mig, og 4-5 forskellige mobiltelefoner, en for hvert land. plus server med hjemmeside, ikke hosted i Skandinavien. Mit arbejde sker på serveren via klient på min bærbare. Firmaet vil ikke komme til at udskrive fakturaer til kunder i Skandinavien, men vil kun have udgifter, fortrinsvis i Danmark, Norge og Sverige, til billeje, hotel ophold, bespisning, og øvrige transport udgifter. Jeg vil med det samme sige at jeg ikke er interesseret i løsninger der er på kant med, eller på den forkerte side af loven, men jeg vil naturligvis gerne vælge den løsningsmodel der er skattemæssigt mest gunstig for mig. Jeg har med stor interesse fuldt debatten på Amino og kunne vældigt godt tænke mig, hvis i har tid, at høre fra f.eks. Bent Zimmermann, Jacob Tøjner og alle andre, med forslag til hvilket etablerings- og bopælsland jeg kan vælge for min kommende selskabskonstruktion, gerne med begrundelse. På forhånd tak Jørgen
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg bruger mac og når jeg skrive kommer kommer der ingen afsnit, nogen der kan hjælpe???
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne overveje at stifte selskabet i Danmark  henset til at du vil tilbage til Danmark på et tidspunkt. Er du ikke fuldt skattepligtig til DK vil du ikke herved få nogen avancebeskatning ved et salg forud for tilflytning og ved tilflytningen vil du få en indgangsværdi på anparterne så du kun beskattes af den værdiforøgelse der sker fremefter. Det er måske interessant hvis du skal drive virksomhed fra DK efterfølgende. Det ikke så interessante er at du betaler dansk udbytteskat af udbytter fra selskabet.

Hvor du ellers kan lægge selskabet afhænger i høj grad af hvor du bor nu, og hvor aktiviteten fortrinsvis udøves fra, men et bud kunne være England. 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)