Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhed egner jeg mig til?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære og kloge amino'er!

Jeg er en 15 årig dreng som så længe jeg kan huske har haft en drøm om at være iværksætter.
Min far er sælger og jeg mener selv jeg har arvet nogle gener derfra, da jeg har vist et stort talent for at sælge (mener jeg ihvertfald selv).
Pga. min alder er alt ikke lige muligt da jeg hverken kan tage lån eller skaffe store summer.

Jeg kunne godt tænke mig at være selvstændig men jeg kan ikke helt finde hvad det skulle være inde for og tro mig jeg har virkelig gennem tænkt det, men jeg har intet som har ramt mig. Derfor vil jeg prøve lykken og skrive her til dette fantatiske forum! Yes

Alle bud er noget værd og hvis jeg ikke har givet info nok, så skriger i mig bare lige i øret.

MVH.
Ebbe A. Hansen

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og velkommen til,

Du kan måske tænke på noget som har din interesse, det er dejligt at arbejde med noget som man har interesse for. Dette kan f.eks. være IT, mode, gadgets, biler mv. Ellers kan du også prøve at sætte dig ned og se om du kan løse et problem for en gruppe af mennesker, altså hvor du laver brugerdrevet innovation hvor du tager udgangspunkt i de potenielle kunders behov..

Du kan da beskrive hvad du synes er spændende, så kan det være vi kan hjælpe dig på sporet af det du vil arbejde med.. :-) Prøv evt. og læse denne artikel: http://www.erhvervsbladet.dk/article/20080424/ivaerksaetteri/80424079/ om en 15-årig iværksætter fra Esbjerg..

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg vil nok anbefale dig at starte en webshop med nogle varer derhar din interesse. Som 15 årig kan det være svært at sælge noget til folk face to face da de fleste ikke tager en ung knægt (undskyld udtrykket) ret seriøst (det bliver i hvertfald op af bakke). Med en webshop kan de ikke se at de handler med en ung gut og det er noget som stille og roligt kan vokse sig størrere.

Men det vigtigste er at du vælger at lave noget som du brænder for :-) 

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg vil være selvstændig, så kunne jeg aldrig vælge et fag jeg ikke er sjovt.
Jeg er teenager og jeg interessere mig derfor næsten om de samme ting som andre på min alder,

En Webshop jo.. men jeg har sgu ikke alverdens penge jeg ville også fortrække at jeg ikke behøvede at gemme mig væk bare fordi jeg er i ung alder.

Jeg brænder for at komme ud, møde mennesker og vise folk at jeg kan nogle ting.

Men tak for svarene ind til videre Yes

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb noget billigt og sælg det dyrere.

 Da jeg var 14 købte jeg min første lille speedbåd til 7.500 og solgte den hurtigt igen for 12.500... Bare et forslag:o)

Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et problem med hensyn til din alder hvis du skal sælge. Ikke hvis du proøver at ramme en målgruppe på din egen alder.

Der er oceaner af muligheder for salg til din egen alder som du sikkert ved. Du nævner selv muligheder indenfor gadgets osv.

Hvis du skal sælge til en ældre gruppe skal det være noget som yngre har accept af at kunne f.eks. inden for IT ydelser, som at pimpe en computer op eller ligende.

Jeg har selv skulle prøve at sælge ydelser som ekspert indenfor procesteknologi og da er en ung alder op af bakke  

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.. Nu fik jeg faktisk én lille idé til hvad jeg kunne lave, men den skal jo lige færdig'tænkes fra alle leder og kanter.

Men ja, jeg har jo ikke ret mange penge jeg har det jeg selv kan skaffe og mine forældre er mildeste talt ikke ret mange penge og derfor kan de desværre ikke give mig opbakning i det pengemæssige. At anskaffe produkter koster jo også en sjat?

Jeg vil selvf. yde den markedsføring jeg kan skrape til mig, men er  en webshop med teenager gejl en god indtægtskilde alene. Eller er det nemmeste at se kunden direkte i øjnene?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg kommer også lige med et indspark, jeg mener ikke du skal "skrabe" sammen til markedsføring. Du kan til en start skrive nogle "flyers" ud og lægge oppe på din skole. så kan folk jo selv tage stilling til om de vil se på den eller ej. Så anskaf dig nogle "spændende" produkter som dine kammerater på skolen også syns er spændende, og tag nogle med i skole så de kan se varerne inden de køber det. Der kan du så lave dit "personlige salg". Start stille og roligt. og start med et produkt af gangen, et produkt du tror på !

 

 

Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 Du skal lige være opmærksom på de juridiske problemer, der opstår i at starte virksomhed som 15-årig. Når man er under 18 kan man nemlig ikke indgå retshandler eller skylde penge (med undtagelse af banken, hvor ens forældre kan stå som kautionister - dvs de så kommer til at betale de penge du skylder, hvis du ikke selv kan betale dem).

Så du kan få umådeligt svært ved at gå ud "face to face" og lave forretning som selvstændig, da  alle næsten handler foretaget - med få undtagelser, når køberen var i god tro omkring alderen - kan omgøres. Nogle gange endda således, at hvis en person har solgt dig noget, får du pengene og beholder varen. Det er altså en stor risiko at handle med dig.

Værgemållovens § 1:

§ 1. Børn og unge under 18 år, der ikke har indgået ægteskab, er mindreårige og dermed umyndige. Unge under 18 år, der har indgået ægteskab, er dog mindreårige og dermed umyndige, hvis statsforvaltningen ved tilladelsen til ægteskabet har fastsat vilkår herom.
Stk. 2. Mindreårige kan ikke selv forpligte sig ved retshandler eller råde over deres formue, medmindre andet er bestemt.  (ved statsforvaltningen og med undtagelse af få og små retshandler... fx kan under 18 godt købe en pose slik kontant, men ikke købe en pose slik på klods)
Stk. 3. For så vidt ikke andet særlig er bestemt, handler værgerne på den mindreåriges vegne i økonomiske anliggender.

 Anyway, det kommer andre unge jo udenom, bare du er opmærksom på det og evt får snakket med dine forældre.

 Just my 2 cents.

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak.

Men igen hvad kunne jeg give mig til, hvis jeg ikke skulle "gemme" mig bag en skærmen?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)