Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhed egner jeg mig til?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ankerstjerne:
Alle bud er noget værd og hvis jeg ikke har givet info nok, så skriger i mig bare lige i øret.
 

Tag en (ungdoms)uddannelse og lav noget iværksætteri i fritiden.

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg også tænkt mig, men nu er jo ikke ude af folkeskolen endnu og jeg vil meget gerne samle noget erfaring før jeg begynder at bruge iværksætteri som noget jeg vil tjene penge på.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ankerstjerne:
Har jeg også tænkt mig, men nu er jo ikke ude af folkeskolen endnu og jeg vil meget gerne samle noget erfaring før jeg begynder at bruge iværksætteri som noget jeg vil tjene penge på.
 

Jeg forstår du gerne vil finde en branche eller et produkt, men bare rolig det er mindre relevant på nuværende tidspunkt. Uanset hvad du laver kommer du til at lave et budget, et momsregnskab osv, som er meget lærerigt. Du kommer også til at tage konsekvensen af dine egne beslutninger og du kommer til at prioritere din tid og din økonomi. Du kommer hele vejen rundt med en lille virksomhed på hobbyplan, så der er rigeligt at tage fat på.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med konkrete idéer, men det er jo passende at spørge hvad du interesserer dig for eller hvad du gerne vil vide noget om? Som verden ser ud i dag kræves der uddannelse, så det vil jeg fraråde dig at forsømme. Det handler ikke om at få top-karakterer men at dokumentere færdigheder og du vil utvivlsomt stå dig bedre i banken når det kommer til den tid. Derudover vil jeg fraråde dig at alt inden for get-rich-quick branchen som f.eks. MLM.

Det var måske ikke meget hjælp, men nærmere begrænsninger. Hvad ved du og/eller hvad vil du gerne vide noget om? 

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:
Det var måske ikke meget hjælp, men nærmere begrænsninger. Hvad ved du og/eller hvad vil du gerne vide noget om? 

Jo det var da en hjælp, tak for det.

Men ja, jeg laver ikke rigtigt noget som jeg kan drive virksomhed på, men jeg har sådan en "alt hvad jeg laver, kan jeg brænde for" - type.

Jeg lader tråden stå og så må vi se om der kommer en god idé, men tak for indlægene!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg faldt lige over denne tråd - så jeg tager den lige op :)

Ankerstjerne, der er mange slags selvstændigt erhverv man kan kaste sig ud i - noget af det koster næsten ingenting at starte op med, og andre lidt eller meget mere. Der er også forskellige risici med forskellige typer af projekter, og det mulige afkast er naturligvis også meget forskelligt.

Internettet er generelt et af de steder, hvor man kan komme længest uden så mange penge. Man kan faktisk komme langt helt uden nogle. Jeg har en bekendt i USA - Harrison Gevirtz, der ligesom du, kun er 15 år og han laver i dag $50-100.000 om året på nettet. Og han havde heller ikke en masse penge med hjemmefra da han startede for 2-3 år siden.

Så der er mange gode grunde til at flere andre har foreslået dig at lave noget på nettet. Har du ikke råd eller lyst til at lave en shop kan du f.eks. kaste dig ud i affiliate marketing, som er det f.eks. Harrison laver mest af i dag.

Men det er klart, at hvis du synes det er dødssygt at sidde foran skærmen så mange timer, og heller vil ud - så er nettet måske ikke lige det rigtige for dig. Og det skal det være! Jeg kender ikke en eneste succesfuld iværksætter der ikke bræder helt vildt for det han/hun laver. Man får ikke success uden at brænde for sagen - og det er nu engang lettere med noget man synes er sjovt.

Men som sagt er der andre ting du kan gøre, der heller ikke koster så meget ...

Der er en del serviceområder, hvor du mere eller mindre blot skal bruge dig selv. Det kunne være vinduespolering, havearbejde eller andet forefaldende arbejde - både hos private og mindre virksomheder i dit område.

Hvis du er god til ar organisere kunne du tænke det lidt større - lav en aftale med 10 af dine venner, som også gerne vil tjene lidt. Book dem ud til opgaverne og smid 30% oveni. Hvis alle 10 arbejder, tjener du 3 gange deres timeløn, for hver time - uden at lave noget :) Og investeringen er minimal ...

Samme model kan naturligvis bruges på 100 andre produkter eller services, som du kunne finde på.

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm - jeg tror jeg vil kigge nærmere på de ting du skrev ovenover, det lyder enormt spænende!
Jeg har ikke noget problem ved at sidde ved en skærm i 100år det er faktisk noget af det jeg gør mest. Men jeg har samtidig heller ikke noget imod at knokle uden for.

Det jeg kigger mest på nu er hvad jeg kan komme igennem uden at hjælpe ret mange penge fra mig, for jeg har VIRKELIG ingen penge. Jeg vil læse lidt om affiliate marketing.

Organisering lyder meget spændende og jeg tror selv det er noget jeg kunne være god til. :)

Tak for det meget værdifulde indlæg Yes

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være lidt op ad bakke, at starte helt uden penge. Jeg vil derfor anbefale dig, at tage noget kortsigtet arbejde - evt. her over sommeren, hvor du knokler lidt igennem for at få sparet lidt penge op. Bare nogle få tusinde vil gøre en kæmpe forskel i forhold til intet at have. Bare husk, at der altid er en risiko ved at lave forretninger - så i værste fald kan du tabe de penge du smider efter dine ideer. Men så er det bare ud og skaffe lidt flere og prøve igen.

Den eneste sikre måde at undgå at fejle er helt at lade være med at gøre noget som helst. Men så vinder man heller aldrig noget ...

Et af de problemer du kan rende ind i ved at tjene penge på nettet er at kunne afgive og modtage penge, når du kun er 15. Jeg er ikke helt up to date med hvilke korttyper der er tilgængelige i din alder - men jeg ved at det kan drille mange steder. Du bør tage en snak med din bank om dette og få dem til at forklare dig lidt om hvad de kan tilbyde. Snak om muligt med flere banker. Ring og aftal en tid i forvejen.

Nogle affiliate udbydere vil heller ikke altid godkende folk under 18. Men det skal du ikke lade dig skræmme af - så må du må bare led til du finder nogle der vil tage dig eller finde en der er lidt ældre, som du kan køre det igennem.

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at få et job i detailhandlen. Flere grunde til denne anbefaling:

Du skriver du "mener at have arvet noget derfra". Så test det. Få et job på timeløn og hvis det viser sig at du kan sælge, så få provision oven i eller i stedet for. Der er mange gode ting man kan lære som lønmodtager, som kan vise sig gavlige som selvstændig. Du får altså penge for at lære med denne løsning, og har ingen økonomisk risiko. Når du er blevet 18 år og skal betale for alle de kurser du har brug for eller er nød til at betale andre for at lave de ting du ikke selv kan, så vil du ærgre dig over ikke at have lært mere inden du startede ud (det er i hvert fald sådan jeg har det).

Jeg kan ikke komme på nogle i online branchen som vil have partnere under 18 år. Jeg gætter på det skyldes at man ikke kan drages til ansvar for en række ting. Det kan fikses med at bruge forældre eller andre over 18 år som mellemmænd; men jeg vil ikke anbefale at fifle med reglerne.

Som lønmodtager kan du få nogle penge til senere opstart som også deMib nævner er gode at have.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 05:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar!
Det er enormt nyttigt..

- Demib jeg vil gerne have du lige tjekke din indbakke her på Amino, så er du en guttermand.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)