Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

trykprisen på magasin á la "M", VMAX eller bilmagasinet.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

er der nogen der kender trykprisen pr. styk på et magasin som VMAX, bilmagasinet, M eller lignende, på omkring 100 sider.
 
Det er kun trykprisen jeg er interesseret i og ikke prisen for layout og det hele. Bare et ca. tal ved 20.000 trykte eksemplarer.
 
Har vi ikke fået hevet hende fra "alt på spil" "cover" med herind? hun burde kunne svare på det, hvis altså hun overhovedet vil.
 
Et andet spørgsmål, hvad koster et blad som VMAC, M osv i indkøb for diverse kiosker og tankstationer?
 
Mvh
 
Kim Sand Sørensen 
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er dyrt. Det endelige blad koster nok 300.000-400.000 uden layout omkostninger selvfølgelig alt afhængig af om kvaliteten skal være som M eller lidt bedre eller som Vmax (som jeg betragter som dårligere kvalitet) og deromkring.

Bladene tjener ikke meget på kiosksalget - jeg vil tro at indkøbsprisen for et blad til 50 kr er 25-30 kr. Udgiveren tjener måske 15 kr og distributøren 10-15 kr pr. blad.
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, vi snakker altså 300.00-400.000 uden nogen former for indhold, kun tryk?

Er VMAX og M ikke samme papir/trykkvalitet? jeg har godt nok ikke stået med dem i hånden ved siden af hinanden og sammelignet dem.
 
Prisen som du nævner er det for en god kvalitet?
 
Mvh
 
Kim Sand Sørensen
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså 15-20 kr pr. styk? med en kvalitet som M?
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke noget trykkeri men jeg vil tro vi snakker det prisleje, men tilgengæld er det så også en rigtig god kvalitet.

Hvor meget bladet koster for kiosken i indkøbspris er jeg ikke så sikker på. Jeg ved dog at man som udgiver ikke skal forvente mere end de 15-20 kr maks pr. blad - resten går til distributør og kiosk.
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener: er trykprisen 15-20kr pr. blad? altså det vi som firma skal give trykkeriet for at trykke bladet?

Havde msåek regnet med max 10 kr. for tryk, syntes 15-20 kr lyder vildt!
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan nok gøres til begge priser - hvad vmax og M specifikt koster at trykke ved jeg ikke. Mine priser er blot et gæt på hvad et blad i høj kvalitet koster at trykke.
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi får lavet noget i magasin-kvalitet (40 sider + omslag er det vist). Det koster lige omkring 135.000 kr. i Danmark. Vi trykker 45.000 stk.
 
Jeg tror, når du er oppe i det antal, du taler om, at du skal overveje at trykke i Italien.
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan udregne en pris på http://www.ask4media.dk

 

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
  I MediaMouse har vi efterhånden haft en del magasinproduktioner igennem systemet og én ting er prisen for selve trykket af magasinet, noget andet er, at du også skal tage højde for layout og indhold.
Hvis du selv leverer alt tekst og billedmateriale, så kan du nøjes med at skulle betale for layoutet. En 100 siders sag ligger omkring 30-50.000 kr. i layout - alt afhængigt af det konkrete indhold. Hvis der er mange sider som består af reklamer som leveres færdige, så er layoutet ikke så omfattende i modsætning til hvis der er tale om at størstedelen af siderne består af 3-4 billeder og en masse tekst i forskellige opsætninger.
 
Men hvis du ikke selv kan leverer alt teksten og derved også skal have nogle til at levere dette og nogle fotografer til at tage billederne, så er du oppe i et prisleje, hvor trykket kommer til at udgøre ca. halvdelen af produktionsomkostningerne - resten er layout, tekst og materiale.
Ja, der kan godt betale sig at sende magasinproduktionerne til udlandet - men det kræver også at man decideret har sin "egen mand" stående dernede. Vi har kunder som har forsøgt sig med "offshore printing" og har brændt nallerne gevaldigt på det. Dem som har gjort det med held har valgt at sende en mand ned til trykkeriet, som har sørget for QA, så man var sikker på at slutproduktet også var i orden. Men omvendt så vil jeg altså mene at en produktion i det omtalte oplag ikke vil kunne betale sig at sende til udlandet - ikke hvis man skal regne fragt, forsikring og "egen mand" med i regnestykket.
 
Ask4media er god til at regne ca. priser ud på - men den kan virkelig også godt snyde. Den baserer sig på priser som de forskellige leverandører lægger ind (her i blandt os). Men problemet er at mange af priserne er under markedspriserne, da der også er mange lavpris trykkerier (som digitaltrykker) som lægger priser ind som om det var offset - derved tilt''er det priserne en del. Det samme gælder også omkring efterbehandling - der er det også lidt af en rodebutik rent prismæssigt, da der igen er mange som har inline lak-anlæg i forlængelse med deres digitaltrykke-maskine - og så opgiver de det som tryklak eller U/V-lak alt efter hvad de selv mener det bedst passer sammen med.
Angående oplaget, så er 20.000 altså et ret vildt tal. Du skal ikke regne med at kunne skyde 20.000 af i første run - med mindre at du er afsindigt heldig og har brugt en større formuer på markedsføring forud. Selv Cover kunne ikke præstere 20.000 i første run - på trods af at der her er tale om et "aktuelt" magasin og der er blevet gjort en hel del for at markedsføre det.
 
Men hvis du spørger efter prisen, blot af ren og skær nysgerrighed, så skal du regne med - blot for at give dig et indtryk af omkostningerne - at et månedsmagasin som et af dem du nævner, koster en 4 millioner om måneden at holde i luften. Det er også derfor at sådan et magasin er dybt afhængigt af sine annoncører, da de skal dække over halvdelen af omkostningerne.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)