Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab i webreg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer

Jeg vil gerne stifte et driftselskab aps, og et holdingselskab aps, som ejer driftselskabet.

Hvad er det nu lige man stifter først? Vil stifte det med en gange 125.000.

Er der noget jeg skal være opmærksom på i Webreg? Det ene selskab skal vel stifte det andet, men kan det det? - jeg tænker på om det stiftende selskab selv når at blive registreret først og få et CVR nummer??

tak for hjælpen

Jürgen

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal stifte holding selskabet først, da det jo ejer driftsselskabet, og du får tildelt cvr nummeret med det samme. Bemærk at kapitalen skal bekræftes undervejs i processen af f.eks. bank, advokat eller revisor.
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode svar.

Så i stiftelsesdokumentet for Holding skal der bare stå, at det stiftes ved indskuddet af kapitalen. Og efterfølgende så stifter jeg Drift med holdingselskabet.

Men hvad skal der så stå i stiftelsesdokumentet for Drift? Standardformuleringen for et ApS plejer at være noget a la

"lll) Anparterne tegnes til kurs XX. XXindbetaler derfor kontant inden fremsendelsen til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen XXX kr."

Når det nu er Holding der stifter Drift skal det vel fremgå på en eller anden måde??

 mvh

Jürgen


Selskabet stiftes med ..... ?

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi brugte E&S standardskabeloner (se evt. hvordan vi gjorde her med links til skabelonerne), hvor formuleringen af den del er lidt anderledes. Men ja, ved holdingselskabet vil det naturligvis fremgå af stiftelsesdokumentet at du som person stifter det, mens det ved driftsselskabet fremgår at det er holdingselskabet der stifter det - ligesom det vil fremgå at formålet med det ene er at fungere som holding selskab mens formålet med det andet er f.eks. at udøve handel og service.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor SKAL det være et ApS selskab? 

Der er et bedre alternativ, som hedder SMBA-selskaber, som ligesom AmbA selskaber er reguleret af Lov om visse erhvervsdrivende virksomheder.

Det er nemt og billigt at operere via begrænset ansvar og udnyttelse af skattefrit udbytte for holdingselskaber med denne selskabsform.

MVH fra Ejler Ottesen
 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)