Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i DK eller blot direkte export

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Har brug for lidt hjalp..

Jeg bor i Egypten og vil til at eksportere en vare til DK. Jeg haaber, at kunne komme ind hos Matas eller Helsebutikker med varen.  Mit problem er nu hvordan det rent praktisk bedst kan lade sig goere.

1. Skal der oprettes et firma i DK, som fungerer som grossist og saelger videre? Et familiemedlem kan goere det. Jeg tager min del af profitten  hernede ved at laegge den paa varen.

2. Kan jeg have firmaet her og saelge direkte til koeberen? Det forudsaetter selvfoelgelig at koeber har importlicens. Men det har de stoerre firmaer vel.

Jeg er ikke medlem af folkeregistret, skattepligtig m.m. i DK, saa det er vel ikke muligt/lovligt at jeg selv kan oprette et firma i DK.

Paa forhaand mange tak for feedback.

 

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne jo sælge direkte til de forskellige butikker; Og så bare pakke det sådan at lastbilen kører fra dig og så direkte til feks. Matas Kolding.

Eller også kunne du åbne en afd af dit firma i Danmark, bare som et lager. 

Hvor bliver din varer produceret? For så skal den bare køres direkte til dit lager og så have måske højest 5 ansatte til at klarer alt administrationsarbejdet og ompakning også derefter sende det ud med en fragtmand.

Håber det kunne bruges. 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Varerne produceres i Egypten, saa der er mange ting jeg lige skal have taget stilling til. Da jeg helst ikke vil have for mange involveret i DK vil jeg nok proeve at saelge direkte til koeber. Men det kunne vaere en ide at lave et lager i DK.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lidt.

Så skal du nok bare sælge direkte til Butikkerne/koncernerne. Og så er det bare om du vil stå for ompakning eller de skal det.

Du kunne også leje et lager et sted hos et speditionsfirma ? 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville hellere koncentrere mig om hvad det er for produkter du vil indføre. Du siger du vel sælge det til matas eller helsebutikker, og det lugter jo lidt af noget man skal have på huden eller i maven. Det kan være et problem!

Sælg du bare til butikkerne direkte, at blive import registreret kræver intet andet en en underkrift og et flueben ekstra. Så det er ikke nødvendigvis store firmaer der er det.

 

Jimmy

Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis det lykkedes dig at finde ud af om det er muligt at oprette firma i DK til brug til import fra udland saa maa du meget gerne skrive til mig  paa sales@onisco.com  .  Jeg har lidt a la samme problem da bor i Kina og som dig ikke er skattepligtig. Dem som jeg indtil videre har snakket med hos Skat var ikke til meget hjaelp.  Men hvad jeg har kunne laese mig til bliver man vist skattepligtig hvis der er registreret noget i een navn i DK.

Jeg skriver her hvis jeg finder ud af noget

 

Hilsen

Olsen

MP4 Engros      MP4 Cheap

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil umiddelbart synes, at det ville være lettest for jer, hvis I sælger direkte til danske firmaer uden at I selv opretter lager her i DK.

Fordele ved lager/grossist i DK:
- I kan nøjes med en enkelt fortoldning af hvert "læs" i sender til lageret i DK.
- I kan leverer hurtigere, da varene allerede er indført og indfortoldet.

Ulemper ved lager/grossist
- Det koster penge og ressourcer at have et lager stående.
- Grossisten (eller en selv) skal selv stå for indfortoldningen i DK... samt evt. godkendelser.

Butikker såsom Matas er helt sikkert importørregistreret i forvejen, så man kunne starte med at aftale direkte levering til butikker med fortoldningsklausulen DDU - Delivered Duty Unpaid - importøren/modtageren betaler indfortoldningen i DK.

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

du siger du bor i egypten, jeg skal have nogle vandpiber fra egypten var det noget du kunne hjælpe med, det er cirka 7 stks. Noget du ville hjælpe med at anskaffe, du får selvfølig noget for det, vandpiberne skal sendes til Danmark.

 min mail mecci@live.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)