Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Musik event..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Går lidt med ideen om at få et musik event oppe at køre her ude vest på. Der sker ikke rigtig noget her ude af den slags.

Jeg har tænkt mig at der ved eventet spilles noget live musik, fra forholdsvis ukendte bands. Men har også brug for noget, som også kan tiltrække et bredere segment.

Har I nogen forslag til hvad der kan tiltrække mennesker til sådan et event?

Finansieringen og fortjenesten havde jeg tænkt mig skulle komme fra sponsorater fra lokale virksomheder, og enkelte landsdækkende virksomheder, Carlsberg fx. Ved ikke om Carlsberg indgår sådanne sponsorater?

Jeg har den forestilling at lokale firma gerne vil give mellem 5000-10000kr for at få sit navn med på eventet. Er jeg helt galt på den?

For at virksomheden skal gå med ideen, har jeg tænkt mig at tilbyde at virksomhedens logo kan kommer med på alt media omring eventet. Altså fx kan man tilbyde en total promotion pakke. Hvor virksomheden for brandet sit navn, før, under og efter eventet. Til hovedsponsorater kan man vel tilbyde et navne sponseret, så virksomheden for sit navn som en del af eventet. Fx, Carlsberg music event. Er det en god ide?

Jeg er åben for forslag, og hvis der nogle der ude som mener de kan være behjælpeligt, må de MEGET gerne sende mig en mail.

På forhånd tak.

Jenskumar






Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er herude vestpå jo et vidt begreb.

Jeg vil mene, at du først skal tænke på om der overhovedet er et marked - både omkring annoncører men også dine betalene gæster. Altså vil der være lokal opbakning til det?
 
Hele din idé omkring annoncører er for sin hvis meget god, men hvis vi er nede i ukendt (upcomming) musik, så tror jeg du sætter prisen højt! Og at tro, at Carlsberg/Tuborg vil ligge en stor klat penge i upcomming musik er vidst også højt sat. Det gør de allerede andre steder med bedre profileringsmuligheder, så her kan du måske hente spons af noget øl, men ikke mere.
 
 
Men igen. Dine idéer virker til at være på et meget løst, overordnet plan.
 
Først:
Hvor i landet skal det foregå?
Hvornår på året? (Tænk her på konkurrende festivaller og lignende)
 
PM mig evt. Jeg vil gerne sparre lidt med dig, hvis det har interesse
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Først vil jeg sige tak for dit hurtige respons.

Min plan er et det skal forgår i Skjern. Mit indtryk af annoncør markedet er at der er muligheder, og virksomhederne er generelt positivt indstillet overfor ideen, og vil meget gerne støtte kultur.

Jeg er dog fuld indforstået med at virksomhederne, også skal føler de for noget for pengene før de investere i et markedsførings fremstød som dette. Det var her jeg havde planen at tilbyde en slags promotion pakke.

Byen Skjern er kendt for sin håndbold, men alligevel er der rigtig mange som gerne vil have musik til stedet. Dette blev også bevidst ved et lokal rock event for nogle uger siden, hvor der var en del mennesker. Her spillede band fra lokalområdet. Dette event var dog arrangeret af det lokale musikforening, som ikke henvender sig til et bredere segment. Men alligevel var der en del.

Omring tidspunktet har jeg tænkt på sidste skoledag for gymnasier og lignende. Der er rigtig mange unge mennesker, som gerne vil i by på sådan dag, men der er ikke rigtig nogle muligheder her lokalt. Så et event som dette vil helt at være fortrække hos nogle, i stedet for at tage i by andre steder, som ligger omring 50km væk.

Af konkurrenter er der kun Bork festival, som forgår i starten af august.

Jeg har også tænkt på måske at få et kendt stand-up navn til eventet for at tiltrække mennesker. Mit indtryk er at de ikke er så dyre som kendte bands, men kan være jeg tager fejl.

Hvis du har nogle andre forslag, må du gerne sende en PM eller mail.

Med venlig hilsen
Jenskumar
Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

 
Jeg smider dig en PM med nogle tanker.
 
 
 
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Jens

Jeg ejer et musikbureau som vi overvejer at sælge.  Da vi skal starte et pladeselskab istedet. Navnet er godt kendt i undergrunden og vi har efterhånden oparbejdet faste aftaler med de største Rock scener herhjemme (Kbh) - men hvis du kun tænker Skjern er det selvfølgelig lidt væk fra byen.. [:0]
 
Send mig en mail hvis interesse
 
Mvh
IK
 
 
 
 
 

Blogger & Tekstforfatter

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 65
Fra  Airplay Music ApS Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende.

Vedr. sponsorater vil jeg forslå at du tænker i at sponsorer leverer/finansierer specifikke elementer af arrangementet eks. toiletter, tryksager, øl selvfølgelig etc. etc.. Istdet for blot at give et "tilfældigt" beløb. Dette skaber både bedre awareness og nemmere at forklare/sælge til sponsorer.
Jeg ved at den type har stor succes på Roskilde Festival.
 
Good luck.
Airplay    
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Repræsenterer du en forening, eller tænker du kommercielt?
Det har stor betydning for dine muligheder for at rejse penge til sådan et projekt.
Festivalen i Bork Havn er så vidt jeg ved et foreningsprojekt, hvor masser af mennesker lægger masser af frivillig arbejdskraft. Hvis en kommerciel event skal konkurrere med dette har du ret dårlige odds.
 
Men fortvivl ikke.
Hvis du ikke er kommerciel - men ikke har det store netværk - kan du tage fat i gutterne fra foreningen Meltdown (www.meltdown.dk). De har et ønske om at lave arrangementer andre steder end KBH, så måske kan du have gavn af at kontakte dem.
 
Ring gerne til mig og fortæl om projektet. Så skal jeg se, om jeg kan finde nogle egnede støttemidler til dig.
 
mvh Hans
Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey...
Lyder rigtigt spændende, men regner du med det skal være i år eller til næste? Hvis det første, så har du sapsusmende travlt... Nu nævnte du en festival som Bork, de har jo eksempelvis færdig booket deres musikprogram til årets festival for knap tre måneder siden.
 
Jeg er medejer af Upfront Music, og mig der er hovedansvarlig for alt der har med booking at gøre. Vi har en række artister vi kører solobokking på, primært navne der lige er trådt op til overfladen, lige er på nippet til det eller gør det inden for det næste års tid. Men derudover arbejder vi tæt med en lang række andre bureauer, og kan derfor i realiteten strikke et musikprogram sammen, som du vil ha det. Men giv os et kald på 70 266 367 eller send en mail til hundahl@upfront.nu, så kigger vi på det
 
Mvh Morten Hundahl

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en god idé at skabe et musik-event i jeres område - hvis der vel at mærke er efterspørgsel hos "den brede befolkning"?

Virker også lidt på mig som om at der kunne være et sammenstød mellem ambitionen om at gøre det for "den brede befolkning" og hente penge ind via sponsorarter og firma-aftaler, og så upcomming musik?
Det kan være jeg overser en lokal loyalitet overfor upcomming bands, men jeg tror at du har brug for nogle giraffer (læs: Kendte navne), børneevents om formiddagen med hoppeborg og hele pakken?
 
Jeg har et år siddet som fundraiser på "rockteltet" i Randers Festuge, og der var det altså Stig Rossen der var flest penge i - og ikke de ukendte bands der blev brugt til at fylde kalenderen op.
 
Vær kreativ ift. at sælge særarrangementer eller særaftaler især med leverandører  - vi solgte eneretten til issalg en hel uge i teltet for 10.000,- (det er i sommerperioden) og eneret til spiritus fra en bestemt leverandør der samtidig fik forskellige promotionevents (piger på rulleskøjter, særlige menuer, gratis smagsprøver osv.) med i prisen. Dog var besøgstallet formentlig noget større end du kan banke op i Skjern (Jeg mener det var et godt stykke over 15.000 mennesker på en uge), og det var svært at få de aftaler igennem da vi først begyndte at forhandle aftaler 3 mrd. før!
Derudover var der selvfølgelig mulighed for at sælge de enkelte navne til de større virksomheder i lokalområdet, lidt ala: XXX præsenterer Stig Rossen i Randers Festuge. Eksponering på tryk og x gange radioomtale i lokalradioen, middag i særskildt telt op til koncerten, fribilleter til medarbejdere, kunder eller leverandører osv.
 
Læring: Vær i god tid, og det er dit ansvar at tænke de samlede promotion/ enerets-pakker igennem for potentielle leverandører. Og så er der en hulens masse kold canvas - mange opkald der tager meget tid. Til trods for en stor indsats tror jeg ikke fik rejst meget mere end omkring 100.000,- som ikke ville have været der ellers...
 
Så der er masser af muligheder - jeg ville nok starte med at afklare mine målgrupper (eg. Børn og institutioner om formmiddagen, voksne på hverdagsaftner mellem 40-55 år og unge i weekenden?) og så måske prøve at stikke en finger i jorden hos nogen der har prøvet noget ligende i dit område og/eller hos nogle virksomheder. Hvad synes de om din idé?
 
Håber du kan bruge dette til noget - og held og lykke!
 
 
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej…

Tak for de mange input.

Som udgangspunkt er det kommercielt, men arbejder dog på at få et sammenarbejder op at køre med den lokale musik forening. Ved at finde ud af om de vil ligge lokale og udstyr til.

Selvom støtten til upcoming musik er høj her ude, kan jeg godt se at det er en god ide at få et forholdsvis kendt band til at spille.

Derfor er planen at få et forholdsvis kendt navn til at spille, med opvarmning fra lokale upcoming musik. På denne måde er opbakningen hos lokale musik interesserede unge næsten total.

Det bliver kun et one day event, altså ikke noget som skal forgår i en uge eller noget, som festivaler.

Forventningen er at samle omring 400-700 mennesker, så det ikke så stort igen.

Jeg synes det er et rigtig forslag at få nogle virksomheder til at sponsere noget konkret fx øl.

Men nu må jeg tilbage arbejdet, og igen tak for de mange input.

Med venlig hilsen

Jens
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)