Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med outsourcing af salgsopgaver

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vigtigste du skal holde dig for øje er, at telemarketingbureauers rekrutteringsbase primært er unge mennesker 18-22 år. Sågar kan man opleve dem helt ned til 16 år...

 

Derfor skal du - uanset hvilken telemarketingvirksomhed du vælger - klargøre den profil, telesælgeren skal have. fx. ældre person med x-antal år indenfor branchen... etc etc.

 

Du vil komme til at betale lidt mere (da det højst sandsynlig vil være en bedre sælger/mødebooker) men udfaldet vil også være herefter...

 

Det er det BEDSTE råd - fra en mand med 10 år i "branchen"

Stefan Avivson

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Alderen på den eller de phonere der skal løse opgaven er en meget vigtig parameter.



Derfor er jeg også stolt over at aldersgennemsnittet blandt mine 15 sælgere ligger over 36  år!



Hov det det var vist en lille smule reklame:-)


Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Ret imponerende med en gns. alder på over 30...

 

Når det så er sagt, må jeg lige generalisere branchen lidt: Den er broget - og jeg ved det, jeg har været i branchen ALT for længe...

 

Mit estimat er, at 95% af branchen ikke har det der skal til, rent ledermæssigt. Derfor er det i min verden det bedste at lægge vægt på de enkelte medarbejdere, man skal samarbejde med og ikke "kundekontakten". Specielt, hvis man er "short in money", for hvor den umiddelbare succes også er vigtig. Prisen skal afspejle den ansattes løn + feriepenge + en mark up på 2-3 stykker (generelt har de nye bureauer en markup på 2 -2,5 og de lidt ældre men også succesfulde en markup på 3-4).

 

Med dette i mente, skal du med dit tm bureau KRÆVE at mødebookeren eks. for 150, mens han/hun arbejder for dig. Da vil din timepris være på omtrent 400, og du vil sikre dig, at medarbejderen er tilfreds med lønniveauet.

 

Og som en eller anden nævnte i tråden: KONTROL, KONTROL, KONTROL!!! for med den generelle tendens i branchen mht. prof. lederskab, skal man konstant være oppe på dupperne, for at sikre sig, at man får det HELT rigtige output/SALG, som der i sidste ende er det eneste der tæller... - på kort og på lang sigt!

 

Mit opråb er derfor, at man ikke skal bruge sin tid på at finde det rigtige bureau, men de rigtige mennesker...

Stefan Avivson

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal lige høre... Dit firma Akazell. Er det en afledning af a'' ka'' sæl'' - altså "jeg kan selv" på vestjysk? Jeg synes det er et fedt navn...

Stefan Avivson

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja godt nok er aldersgennemsnittet i min virksomhed høj, men lederen
(undertegnede) er kun 27 (28 på søndag). Og problemet for branchen er
nok den relativ dårlige ledelse af mange call-centre. Det kræver stort
set ingen penge og praktisk talt ingen uddannelse / erfaring at starte
sit eget call-centre - derfor har branchen nok et lidt blakket ry.
Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Næsten.

 

Akazell er en afledning af a'' ka'' sælle'' Jeg kan sælge, hvilket man kan med systemet :-)

 

Navne er som bekendt altid vanskelige at finde på - nogle bruger latinske, romerske, græske, engelske eller andre ting, Jeg tænkte, at systemet er lavet for at folk kan koncentrer sig om at sælge og bruge dette som et værktøj. Akazell betyder ikke en døjt for de fleste, men mange synes det er en sjov lille ting, når jeg forklare ordet til dem. Andre synes måske det er plat, men sådan er det jo med så meget. :-) Hovedsagen er at det virker..

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
ENIG!

 

Dejligt at der stadig florerer noget jysk

Stefan Avivson

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
HELT ENIG!

 

Blakket ry med god grund, som du belyser...

 

I øvrigt den elementære grund til, at jeg startede Copenhagen Sales Management Academy, www.csma.dk

Stefan Avivson

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Thomas, jeg har været forbi jeres site i anden sammenhæng og studsede også straks over navnet. Vestjyde som jeg er, tænkte jeg at det da vel ikke kunne være så enkelt at det stod for netop a'' ka'' sælle'' - perfekt valg og fik mig straks til at smile for mig selv.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Følgeden citater fra Zales.dk op imod "fakta":

"zales a/s har gennem mange år oparbejdet en succesfuld virksomhed, som er kendt for at skabe flotte resultater for vores kunder."

 

Fra KOB:













zales a/s træner vores personale til hvert enkelt projekt. Det betyder at vores personale, ikke arbejder med flere projekter af gangen. Det skaber resultater."

 

Fra KOB:






Antal ansatte





























 

Dermed ikke sagt at de ikke kan deres kram. Men da stadigt værd at spørge til i en indledende samtale?

 

Hvis du ikke har forstand på salg og derfor ikke kan tjekke op på om det du køber er i orden er min anbefaling at

finde en partner/strategisk konsulent der kan hjælpe dig.

 

Ellers vil det uanset hvad du gør være en satsning. Selv med en anbefaling fra en god ven er det jo ikke sikkert at

du kan lave samme opfølgning som han. (som at sende bilen til mekaniker)

 

Først og fremmest skal du ikke kigge på prisen men den løsning som du bliver præsenteret for. Kan du

ikke gennemskue dette kan du heller ikke forhandle pris/vilkår. Billigt er ikke = godt.

 

Kan du ikke men VIL lære det selv så kræv af din mulige leverandør at investere en salgsworkshop hvor i sammen "opfinder" strukturen. Sig at det ikke er prisen men resultatet der tæller.

 

Sammenlign de forskellige resultater i kommer frem til. Kan du stadigt ikke bedømme/gennemskue hvilket der er bedst/om det er den rigtige løsning så find en person der kan.

 

Fatboy

 



Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Side 6 ud af 7 (61 indlæg)