Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med outsourcing af salgsopgaver

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kan jeg ikke helt vurdere om 18.000 er højt, for at ringe 200 emner igennem. Jeg kender ikke markedet på det område.

 

Men hvis jeg fik 10 møder med nogle meget interesserede emner tilbage, hvor jeg måske kunne få en ordre på 3-5 af dem - ja så kan jeg ikke se de store problemer i at betale de 18k.

 

Så kan jeg bruge den efterfølgende tid til at lave løsningerne til de 3-5 ordrer, mens der sidder en person og ringer 200 nye emner op. Og når jeg er færdig, og måske får 10 møder igen, kan jeg starte forfra.

 

Så længe det giver et tilfredsstillende resultat, kan jeg ikke se nogle problemer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Når jeg ser beløb som nogle iværksættere har betalt på 18.000 kroner for at ringe 200 emner igennem, så må jeg altså give min mening til kende - det er bondefangeri ud over alle grænser. Og alle iværksættere der tilbyder andre iværksættere ydelser til disse priser burde skamme sig!


Bondefangeri er det vel kun hvis kunden ikke kendte den pris inden opgaven blev sat i gang, eller at der blev løjet om hvad der blev leveret.

Jeg kan slet ikke se, hvad der berettiger dig til at diktere andre iværksætteres priser. Du skal da ikke bestemme hvad JEG tager for MINE ydelser. Hvis du synes jeg er for dyr, så find en anden leverandør. Det er et frit land. Jeg finder personligt INTET umoralsk i at tage så høj en pris som man kan for de varer eller ydelser man leverer.


Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Marcel: Med "underlige konklusioner" mener jeg at du drager nogle konklusioner ud af det jeg har skrevet der ikke er sande - og det er vel ikke facts "Mester". Jeg har aldrig skrevet at man ikke skal betale sig fra noget. Blot mener jeg ikke denne del er rigtig at betale for høje beløb for!

 

Martin: Hvis du har en virksomhed der er så velhavende at du har råd til at betale 2000 kr. per møde, så synes jeg kun det er fint - fortsæt du med det. Men hvis du nu selv kunne booke 5 møder per dag (Det kan du sagtens hvis du gider lære det og udføre det), så ville du altså spare 10.000. Så medmindre du har et overskud i virksomheden på 200.000 per måned, så ville din tid altså være bedre givet ud ved selv at gøre det. Mit problem er, at jeg ved hvor mange opstartere der ikke har den store forstand på salget, og derfor lader sig "bondefange" af disse priser - for det synes jeg virkelig det er! (Her taler jeg ikke om 200 kr. i timen, men 18.000 for at ringe 200 emner igennem, eller 500-1000 kr. per møde... Igen - kan man ikke sælge et møde på telefonen, så er det også sjældent man kan sælge underskriften på kontrakten på et egentligt møde, og så hellere ansætte en dygtig sælger/salgchef til at bygge den del af forretningen op.

 

MartinHN: Igen, ok - har du råd til det så fint, men igen, vil jeg da hellere selv spare 10.000 på en dag, hvad der er sparet er tjent.

 

Mikkel: Nej, jeg prøver heller ikke at diktere noget som helst. Det eneste jeg gør, er at give de iværksættere der sidder med deres helt nye forretning mit råd. Og det er at finde en anden løsning! Sælg du produktet til den pris du synes. Men hvis det er 18.000 for at gennemringe 200 emner, så er mit råd til iværksættere bare at lade være. Hvad jeg foreslår dem at gøre i stedet, er at finde tidligere i denne tråd:-)

 

God fornøjelse med at tjene penge til alle jer med telemarketingfirma, og god fornøjelse med at spare dem til alle Jer der skal have et produkt solgt:-)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg gider ikke engang "diskutere" det med dig... Vil bare skrive en kort besked:

Markedsføring er en investering. Ergo, så er "hvad der er sparet, er tjent" ikke sandt.

Men jeg kan se der er stor enighed om det herinde, så jeg vil undlade at kommentere yderligere, da jeg synes det siger det hele :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Markedsføring? Hvordan fik du pludselig mødebooking til at blive markedsføring?

 

Skal vi tale markedsføring er det vist en helt anden diskussion jeg er klar på. Jeg har arbejdet med Salgsledelse af store nationale Medier i 15 år, så det har jeg lidt forstand på:-)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var da utroligt...

Markedsføring er at føre sine produkter på markedet. Det handler om afsætning. Læs også om markedsføring på wikipedia...

Mødebooking handler om at gøre potentielle kunder opmærksom på dine produkter og/eller serviceydelser, mhp. et muligt salg... 15 år eller ej :) Jeg vil sige mødebooking er en del af en markedsføringsstrategi.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ok det ved du åbenbart alt om. Hvad er definitionen af et "reklamebureau" så:-)) ? Et firma der arbejder med søgemaskineoptimering og CMS?


Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe det har du vist også "Mester":-)

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/16/2006 1:21:43 PM Forfatter: Thomas_Nielsen


Jeg har arbejdet med Salgsledelse af store nationale Medier i 15 år, så det har jeg lidt forstand på:-)







Så du startede med at arbejde med salgsledelse af store nationale medier som 13 årige? Godt gået

mvh. RENEGADE
KRAAB CLOTHING // STREETWEAR

Med venlig hilsen
René Nielsen

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)