Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital til etablering af ApS

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Siden juni måned sidste år har vi drevet en lille forretning der beskæftiger sig med fotografering, samt tryk på diverse tekstiler og andre materialer.
 
Da vi med vores lille firma er nået til et punkt, hvor vi ønsker at forbedre vores nuværende produkter samt udbygge med nye, så vi maksimalt kan udnytte vores evner og tid samt producere produkter, som vores nuværende kunder efterlyser, samt tiltrække nye kunder, savner vi kontakt med én eller flere små investorer.
 
Vores maksimale kapitalbehov er kr. 100.000,00.
 
Hvis nogen skulle havde interesse for at høre mere angående vores forretning, sender jeg gerne flere informationer.
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er din forestilling mht. hvordan investoren tjener penge på dette? Værdistigning, udbytte, eller bare en eller anden form for rentebetaling? I så fald, hvor meget?
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Vores mening er at de kr. 100.000 tilbagebetales med kr. 36.000 pr. år, over en 4 årig periode. Derudover gives der 20% af firmaets overskud, til invester, i den samme 4 årige periode.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
ATM
 
 
Det svarer til omkring 18% i rente  +  20% af evt overskud.
 
Kan det ikke finansieres billigere på anden måde ???
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nemt at finde risikovillig kapital, når vi selv kun kan stille mindre sikkerhed. Det er også derfor vi er parat til at betale mere.

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskyld det er min fejl, andre spændende spørsmål?
Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Har lidt svært ved at se, hvad du mener med en fejl. De efterfølgende udregninger du havde angivet på startfirma.dk var jo også forskellige fra dem, du har angivet her på Amino.
Der er jo en temmelig stor forskel på om I ønsker 150.000 kr. eller 100.000 kr. i kapital. Det sender alt andet lige et dårligt signal til en potentiel investor, at I ikke er mere sikre på jeres kapitalbehov.
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan se et problem i at skaffe kapital på denne måde. Jeg selv ville ikke røre dette projekt, medmindre det kunne gøres med max 2 dages arbejdsindsats om året, og det tror jeg ikke er muligt, når jeg ikke har personligt kendskab til de involverede personer.

I stedet for bør I nok kigge i jeres bekendtskabskreds, om nogen er villig til at stille kapital til rådighed. Beløbet I efterspørger er jo ikke særlig stort, og der burde være rigtig mange, der kan skaffe den slags kapital med sikkerhed i en friværdi i et hus.
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg siger tak for jeres indlæg, og lukker hermed tråden.
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)