Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsmuligheder på webshop

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i min webshop mulighed for at modtage betaling via såvel Dankort som internationale betalingskort og bankoverførsel. Jeg er rigtig godt tilfreds med PBS-aftalen, og heldigvis benytter de fleste kunder sig også af muligheden for at betale med kort. Jeg har endnu ikke lavet noget statistik på hvor mange, der vælger bankoverførsel, men har indtrykket af, at det er en forsvindende del.

Jeg overvejer nemlig helt at droppe muligheden for at betale via bankoverførsel, da jeg synes det er frygtelig besværligt, at man skal ind og tjekke kontoen hver dag for at se, om kunden nu også har sat pengene ind. og hvis de nu har overført betalingen, skal man jo helst have pakken sendt med det samme, ellers bliver de nervøse for, at de ikke modtager varene. Desuden oplever jeg at lidt over halvdelen af dem, der vælger bankoverførsel, aldrig får overført pengene.

I sidste uge var jeg oven i købet så naiv at sende en pakke til en, der endnu ikke havde overført pengene, fordi hun lovede højt og helligt, at hun vil gøre det samme dag. Har stadig ikke modtaget betalingen Sad

Hvad er jeres holdning? Bør jeg bibeholde muligheden for bankoverførsel? Hvad er jeres erfaringer med denne betalingsmulighed?

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil nu mene at du bør bibeholde flest mulige betalingsmuligheder, ellers handler de jo bare hos konkurrenten. Det kan godt være det er lidt besværligt for dig, men vi taler altså om kunder som gerne vil købe dit produkt, det vil da være mærkeligt at sige nej til at tjene lidt pengene, selvom det er lidt besværligt og tager 1 minut hver dag.  Big Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også fjernet muligheden for bankoverførsel af præcis de samme årsager, som du nævner.

Bankoverførsel er iøvrigt heller ikke tilladt, hvis du fx gerne vil e-mærkes, da denne betalingsmulighed ikke er sikker for kunden (ingen mulighed for at gøre indsigelse mod betalingen, hvis varen ikke dukker op)

Venlig hilsen
Ole

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

For nye kunder på hjemmesiden har jeg valgt kun at tilbyde kortmuligheden, primært af samme årsager som du selv nævner, mens faste kunder betaler med bankoverførsel efter faktura/kredit. Det synes jeg virker ok. Har til dato ikke haft nogen tab på de faste kunder (dog enkelte måtte lige have en email med "Det ser ud til at vi endnu ikke har modtaget betaling for faktura xx" - men så kom pengene også).

Blandt privatkunderne har jeg kun haft enkelte, der har spurgt på muligheden for bankoverførsel. Et par stykker overførte straks mens resten hørte vi aldrig mere til. En uvidenskablig hypotese er, at visse af sidstnævnte kunder er ude og undersøge, om de kan købe på kredit - men aldrig har tænkt sig at betale....

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i en forsøgsperiode på et par måneder kørt med mulighed for bankoverførsel, fordi der var så mange, der efterspurgte muligheden. Jeg skrev så om det på siden og sendte nyhedsmail ud om, at det nu var muligt som et forsøg.

Status blev, at det blev valgt 3 gange, og i alle 3 tilfælde var det blevet valgt ved en fejl. Kunderne havde i stedet for ønsket Dankortbetaling. Derfor har jeg nu fjernet muligheden, og det har der slet ikke været nogen reaktioner på.

Jeg har dog mulighed for at indsætte muligheden igen manuelt, hvis der skulle være en kunde uden Dankort. Det har jeg også gjort tidligere, og det fungerer fint. Kræver selvfølgelig at kunden ikke lige vil lave en ordre kl. 2 om natten, for da sover jeg.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun tilslutte mig Deside's indlæg, da vi selv er E-mærkede.

Når du handler på nettet som kunde, så er fokus område nr 1 sikkerheden i din betaling. Og når kunden betaler med dankort har personen en selvrisiko på 1200 kr såfremt der er tale om misbrug af kortet (dankort svindel) - Desuden er det også lettere at tilbagebetale kunden ved retur eller reklamtioner hvis der er benyttet kort, da du kan gøre det direkte gennem din betalingskort udbyder.

Vi kører dog med bankoverførsler ved salget på andre salgsplatforme i danmark og udlandet, og det er ærligt talt noget værre besvær. 2% betaler ikke. og 5% magter ikke at skrive det korrekte i noten, så man kan finde deres ordre, og så kan man kun vente på at de henvender sig og brokker sig over at de ikke har modtaget nogen vare, men har betalt, da vi af logiske årsager ikke kan lokalisere en bestemt kunde i systemet hvis der er 20 personer der har betalt det samme beløb.

Mit råd er: Hvis du er en lille virksomhed med meget få indbetalinger kan det godt gå, men hvis du er oppe over 200 handler om ugen, så bør du droppe bankbetaling, for at minimere administration besvær og sure kunder der ikke har forståelse for netop situationer som at de ikke modtager deres varer hvis man ikke kan kæde en indbetaling sammen med en bestemt ordre.

For at spæde lidt humor ind i det så kan ordlyden i ordrebekræftelsen være omkring indbetaling: Indsæt venligst ordrenummer i betalings noten.

Og så får man en indbetaling hvor der står "Ordrenummer" - og ikke tallene i ordrenummer. Det oplever vi et par gange hver måned.  Tragisk. men samtidig lidt sjovt. - Men igen problematisk.

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

deside.dk:

Bankoverførsel er iøvrigt heller ikke tilladt, hvis du fx gerne vil e-mærkes, da denne betalingsmulighed ikke er sikker for kunden (ingen mulighed for at gøre indsigelse mod betalingen, hvis varen ikke dukker op)

Venlig hilsen
Ole

Det er ikke helt korrekt, du kan godt blive e-mærket, det skal bare fremgå tydelig på betalingssiden at bankoverførsel kun gælder erhvervskunder.
Så det har jeg gjort.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kald det intuitivt, men nu gik jeg ud fra at der var tale om B2C, derfor den formulering.

Men ja du har helt ret i at det ikke gælder erhvervskunder.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Steffen Daleng:
Desuden er det også lettere at tilbagebetale kunden ved retur eller reklamtioner hvis der er benyttet kort, da du kan gøre det direkte gennem din betalingskort udbyder.

Det kan jeg nu ikke med min betalingsløsning. Hvilket firma bruger du til dine betalinger?

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter mig af Quickpay.

Her er der et login modul , hvor man kan håndtere alle kort betalinger samt  delvis/helvis kreditering.

Se mere på www.quickpay.dk

Hvis du har brug for yderligere information er du velkommen til at sende en PM

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)