Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ægte tæpper forretning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 66
Fra  Aarhus Tolkeservice Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen! Jeg vil gerne starte min egen forretning, og vil gerne handle med tæpper. Har bruge for hjælp og ideer. MVH Rick
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rick.

Det vigtigste, du skal have, er branchekendskab så det basker. Det er en hård branche og jeg vil anbefale dig at tale med en forhandlerforening for området, der vil kunne hjælpe dig. Jeg kan ikke huske, hvad den hedder - men søg på nettet eller spørg i en eksisterende tæppeforretning.

Tillid er en vigtig parameter, du skal arbejde med. Der er flere brodne kar i branchen, der smitter af på resten. Jeg vil nok også satse på høj-kvalitetstæpper (dårlig kvalitet er der masser af i forvejen). Det er også vigtigt at du få fat i de gode leverandører, så både du og dine kunder ikke køber katten i sækken.

Skulle jeg begynde noget indenfor ægte tæpper ville jeg nok arbejde mig grundigt igennem en forretningsplan, hvor din vision, målsætning og strategi og specielt din risikoanalyse er gennemarbejdet.

Håber, at du kan bruge dette til noget Og ellers vil jeg bare sige rigtig god fornøjelse og pøj pøj med projektet.

Hilsen Jakob

 

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Rick

Du bør overveje det meget nøje da branchen er under en stor afmatning, der er meget store prisstigninger i øjeblikket i Bla. Iran og derfor er tæpper

som Bidjar og Tæbriz steget voldsomt og det er derfor indiske og pakistanske tæpper der er mere atraktive rent prismessig, men alt er steget radikalt meget og det er svært at tjene på dem.

Jeg har selv haft forretning gennem flere år med alle slags tæpper, så jeg har set den drejning market har taget.

Hvis du alligevej skulle få lyst kan jeg da anbefale dig at tage kontakt til bla. Nordic oriential carpet, Kreatex eller Reza de har alle de tæpper du

ville skulle bruge for at komme i gang.

Du skal også have en serdeles god økonomi da du hurtigt får købt varer for 1mio.

Alternativet er at lave aftaler om komisions salg, det ved jeg at Reza gør med flere.

Med venlig hilsen

Christian

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)