Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet internet shop for herresmykker.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa derude.

 Jeg har startet en internet shop for herresmykker www.men-zone.dk  

 Har ca. 100 besøg i snit pr. dag (Oge den er stigende), men der er for få som køber noget.

Nu ved jeg godt, at alt tager tid, men vil nu gerne høre jeres mening og shoppen, og om varelageret er i orden.

her tænker jeg på om udvalget er for stort, eller om det er bedre med et lille udvalg af de unikke designs.

 Ris eller ros.

 

john

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kikket på siden og synes egentlig at den er lige dyster nok. Siden er meget macho og der er jo mange andre typer mænd, der går med smykker, så måske skal siden blødes (friskes) lidt op. Der er egentlig den tekst, jeg synes er behov for, men den står lidt uinspirerende. Det må gerne være lidt friskere i skrifttype og hvordan det ellers præsenteres. Vareudvalget må gerne være stort, og det er fint med lidt highlights på forsiden. Der er på Amino tidligere været drøftet brugen af gavekort og det kunne være værd at se på om det vil fungere - jeg vil tro, at det kan være gode gaveemner. Jeg ved ikke, hvordan og hvor du reklamerer, men det kan måske også overvejes. Reklame er jo vigtig for din shop, hvis nogen skal vide, at den eksisterer. Jeg vil tro, at reklame henvendt til kvinder også kan være interessant, så de kan give deres mænd/kærester/elskere (osv) et smykke som gave.

Hilsen Jakob

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er lidt spredehagl. Tag det som konstruktiv kritik, da det ikke er negativt ment, men som en hjælp.

1. Af betalingsmulighed lister du E-wire, hvilket skærer ca 90% af dem der er villige til at betale for varen væk. Se at få lavet en betalingskort løsning med PBS med det samme, så du ikke taber alle disse salg.  Folk der surfer rundt på nettet efter varer at købe er typisk vante internet kunder der er vant til at betale med dankort. Desuden mister kunden sine rettigheder ved betaling med E-wire, hvilket efterlader en usikkerhed i kunden.

2. Jeg vil ikke sige at din side er for mørk, da mange succesfulde shops kører med et mørkt design. Dog ser jeg et administrativt helvede i at "photoshoppe" alle dine produktbilleder så det passer til shoppens sorte baggrund. Jeg kan forestille mig at du enten PNG'er dine billeder med transparant baggrund eller laver en direkte sort baggrund på billederne. Men tro mig når jeg siger at du må tænke fremad. Hvad så når du får mange nye produkter ?. Rent administrativt vil du få svært ved at hænge sammen, når der både skal kundeservice, pakkes ordrer osv til at hænge sammen, hvis du er alene om det. Det var sådan jeg startede og man finder hurtigt ud af at det rent administrativt ikke kan hænge sammen. så tænk fremad og overvej hvilken udvikling du ønsker og om det så kan hænge sammen at bruge så meget tid på billedredigering.

3. Dine "betingelses" oplysninger er ikke omfattende nok. Du kan evt benytte vores som skabelon (den er udfærdiget i samarbejde med en jurist fra E-mærket) http://luxeus.dk/conditions.php

4. Når jeg trykker på en kategori, så er varerne i kategorien alt for små. Jeg kan ikke vurdere hvilket smykke der er interessant nok til jeg gider trykke videre på et af dem.

5. Ved mit test køb af et af dine produkter var E-wire delen ekstrem langsom til at komme igang. Jeg overvejede at der var en fejl og ville lukke vinduet (men af testens grundighed lod jeg den være)  og den kom korrekt frem til sidst. Min vurdering er dog at andre kunder vil tro at den ikke er funktionsdygtig. Du kan evt lave en analyse med google analytics for at se hvor mange procent der falder fra i betalings facen.

6. Din side er alt for tom, du har masser af plads til "nyheder" , "tilbud" og mange mere forslag i form at bannere eller annoncer på din side der sender kunderne hen til særlige tilbud mm.

7. Du har 1 produkt inde i Herre parfumer. Så hellere få nogle flere ind eller fjerne den mulighed, ellers ser det for useriøst ud.

8. Når jeg søger på halskæde i søge feltet kommer der et enkelt armbånd frem. Når jeg søger på ringe, kommer det samme armbånd frem  ;)

9. I produkt listerne står der intet der kan fange min opmærksomhed på det pågældende produkt. Du bør have nogle korte informationer så folk kan skabe sig en hurtig vurdering af hvad der lige passer til deres behov ud over billedet. Se evt eksempel her: http://luxeus.dk/computer-68/skaerm-152/

10. Efter at have brugt ca 15 min med at surfe rundt på din side er min konklusion at det irriterer mig grænseløst at du har sort baggrund og grå font farve. Så hellere skifte den over til hvid og evt vælge en anden font.

11. Du har intet telefonnummer i dine kontakt oplysninger. ? - Stor fejl. Ca hver 8 telefon opringning vi modtager fører til et salg, og tit mersalg, da kunderne bliver overrasket over det høje service niveau, med god kontaktflade. (Der er intet i vejen med at have åbningstider om aftenen hvis du har et dagjob.) tværtimod - det er her kunderne er hjemme, selvom mange handler mens de sidder på jobbet.

12. Hvis du skal lave artikler til dine kunder, så sørg for at få relaterede produkter med, se evt vores artikler for inspiration.

13. Du har en artikel med Smykkebehandling. - Havde det nu været mig, havde jeg solgt smykkerensere, rensemiddel, pudseklude osv, som mersalg. Det er en indtjening du går glip af.

14. Se for pokker at få en mål guide samt mål på dine ringe på siden. Det er klar at folk ikke køber noget når de ikke ved om de kan passe den på gældende vare. Der findes bla målemetoder hvor du kan tage en snor to gange om din finger, måle længden af denne og så har du en størrelse  (noget i den stil)

15. I "diverse" har du pengeklips og slipse nåle, så hellere få nogle flere hjem og give dem hver deres kategori. Det er en interessant nok vare til at den kan have sin egen kategori. Her burde du fokusere på varer der ikke har en salgsværdi der bør have sin egen kategori.. Evt løse lædersnore som ekstra køb mm.

16. Sidst og vigtigst. Der står ingen steder at du tager forbehold for prisfejl, tastefejl og udsolgte varer. Det er en stor fejl , der kan blive en dyr fornøjelse for dig, hvis du ramler ind i den forkerte kunde.

 

Nu er haglbøssen tom, men hvis du har brug for yderligere hjælp kan du altid sende en PM.

Jeg vil dog anbefale dig at læse Martins Thorborgs bog, E-pusher light som er gratis. Han har mange gode elementer med som er elementært for mange, men for de nye erhvervsdrivende er der mange guldkorn med som kan styrke din butik og omsætning væsentligt.   (jeg vil næsten sige at jeg sikkert har dækket mange af de ting du vil komme frem til ved at læse den, men den er helt klar tiden værd.)

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Arghhhh!

Godt haglbøssen er ikke tom.

Jeg opdager pludseligt at du linker til andre sider , her bla smartguy mm.

Tag og overvej hvordan du kanaliserer dine kunder ud af butikken i stedet for at holde på dem.

Fx, når vi linker til externe sider, er det altid sider der ikke kan sælge en vare. Kun information. Tag og overvej at du har en købelysten kunde i din butik og så siger du til ham at hvis han gerne vil bruge penge, så kan han gøre det i den butik på den anden side af gaden. (som i øvrigt har et langt stærkere brand og varelager hvor kunden kan tømme sin bankkonto)

Det giver absolut ingen mening.

Men samtidig vil mange sige at det at dele links kan medføre god trafik, da du så også vil få hits på de sider du refererer til, hvilket kan være relevant for målgruppen, men gør de det samme for dig ? - Hvis du skal lave den slags links. bør du overveje at forhandle dig frem til linkaftaler, hvor den anden part også linker til dig.

Jeg har endnu ikke set statistikker der beviser at denne link strategi fører til flere salg, men såfremt der er andre der har anden information bøjer jeg mig gerne.

 

 

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

 

Jeg må sige tak fordi du tog dig tid til at kikke på siden, og tager alle dine kommentarer til efterretning og kikker på det.

Har kun lige en kommenter til dig vedr. ring str.    det er sat på så ringstr. kan vælge lige unde indkøbskurv...:-)    men det er en meget lille ting af dine kommentarer.

Jeg er overhovedet ikke noget computergeni, men øver mig frem, og kan godt følge dig.

 John Dencker

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Det beklager jeg .. det må være opslugt i shoppens dystre mørke.   ;)

Det er pjat, jeg har været hurtig, så jeg har ikke haft 100 % den samme oplevelse som almindelige kunder vil have.

Sig til hvis du får brug for hjælp, så har jeg en del kontakter du kan benytte til at få ændret shoppen for billige penge.

 

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har lige været inde og klikke lidt rundt på siden, og vil gerne lige komme med et par konstruktive punkter jeg mener du burde overveje:

 

1: Siden er - som mange andre siger - meget mørk.. Dertil skal det siges at sider sagtens kan være mørke uden at det bliver dystert. Problemet ligger i den kombination du har af mørke farver (sort, rød, mærkegrå) og de meget kraftige borders på banneret samt at det generelt er lidt 'dystre' mønstre du sælger.

2: Alt afhængig af din målgruppe, tror jeg du skal overveje dine produkter en smule, og måske få dig nogle andre mærker i butikken også.
Det er selvfølgelig helt iorden hvis de smykker du har henvender sig til din målgruppe, som jeg nødig vil beskrive, da jeg ikke kender så mange der ville gå med de smykker der sælges deri (i hvert fald nogle af dem).

Er det den moderne mand du forsøger at henvende dig til, bør du ændre på dit varelager. Få mærker ind som Arene CPH, Dyrberg/Kern, Pilgrim, osv.

Nu siger jeg dine produkter virker ret dystre, men tror faktisk størstedelen af dem kommer til at virke sådan, pga. den kontekst de præsenteres i, nemlig en ret mørk, tung og dyster stemning.

3: Betalingsmuligheder.... Det er vidst sagt, det er simpelthen ikke godt nok. Få noget Visa, Dankort, Master Card, osv. på.

 

Designet minder mig desværre om noget fra webshoppens barndom :/... Og det er altså tider vi efterhånden er ved at være ovre..

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 Nu har jeg ikke lige læst de andres svar, men lige et par hurtige kommentarer her:

 Siden er alt alt for mørk, vælg en lys og frisk farven, men umiddelbart ser udvalget fint ud.

Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Du har nogle mørke smykker og det ville helt klart blive fremhævet med en lysere baggrund på siden og dine smykker er helt klart flotte og udvalget af dem er helt ok....

 

Held og lykke med salget

 

Taber du salg på grund af nedetid på websitet? - www.siteperformance.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 03:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Jeg vil ligesom Steffen Daleng anbefale din at læse E-pusher, da der er nogle få ting som mangler. Fx viser du ikke særlig let hvilke kort man kan betale med eller skriver heller ikke hvor mange leveringsdage der er på produkterne. 

Personligt bliver jeg nød til at sige, som jeg gør til alle andre, at jeg ikke er så vild med sort baggrund, men det er jo smag og behag Big Smile

 noget helt andet - det er nogle fede produkter.

Mvh.

Nikolaj  

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)