Her er lidt spredehagl. Tag det som konstruktiv kritik, da det ikke er negativt ment, men som en hjælp.
1. Af betalingsmulighed lister du E-wire, hvilket skærer ca 90% af dem der er villige til at betale for varen væk. Se at få lavet en betalingskort løsning med PBS med det samme, så du ikke taber alle disse salg. Folk der surfer rundt på nettet efter varer at købe er typisk vante internet kunder der er vant til at betale med dankort. Desuden mister kunden sine rettigheder ved betaling med E-wire, hvilket efterlader en usikkerhed i kunden.
2. Jeg vil ikke sige at din side er for mørk, da mange succesfulde shops kører med et mørkt design. Dog ser jeg et administrativt helvede i at "photoshoppe" alle dine produktbilleder så det passer til shoppens sorte baggrund. Jeg kan forestille mig at du enten PNG'er dine billeder med transparant baggrund eller laver en direkte sort baggrund på billederne. Men tro mig når jeg siger at du må tænke fremad. Hvad så når du får mange nye produkter ?. Rent administrativt vil du få svært ved at hænge sammen, når der både skal kundeservice, pakkes ordrer osv til at hænge sammen, hvis du er alene om det. Det var sådan jeg startede og man finder hurtigt ud af at det rent administrativt ikke kan hænge sammen. så tænk fremad og overvej hvilken udvikling du ønsker og om det så kan hænge sammen at bruge så meget tid på billedredigering.
3. Dine "betingelses" oplysninger er ikke omfattende nok. Du kan evt benytte vores som skabelon (den er udfærdiget i samarbejde med en jurist fra E-mærket) http://luxeus.dk/conditions.php
4. Når jeg trykker på en kategori, så er varerne i kategorien alt for små. Jeg kan ikke vurdere hvilket smykke der er interessant nok til jeg gider trykke videre på et af dem.
5. Ved mit test køb af et af dine produkter var E-wire delen ekstrem langsom til at komme igang. Jeg overvejede at der var en fejl og ville lukke vinduet (men af testens grundighed lod jeg den være) og den kom korrekt frem til sidst. Min vurdering er dog at andre kunder vil tro at den ikke er funktionsdygtig. Du kan evt lave en analyse med google analytics for at se hvor mange procent der falder fra i betalings facen.
6. Din side er alt for tom, du har masser af plads til "nyheder" , "tilbud" og mange mere forslag i form at bannere eller annoncer på din side der sender kunderne hen til særlige tilbud mm.
7. Du har 1 produkt inde i Herre parfumer. Så hellere få nogle flere ind eller fjerne den mulighed, ellers ser det for useriøst ud.
8. Når jeg søger på halskæde i søge feltet kommer der et enkelt armbånd frem. Når jeg søger på ringe, kommer det samme armbånd frem ;)
9. I produkt listerne står der intet der kan fange min opmærksomhed på det pågældende produkt. Du bør have nogle korte informationer så folk kan skabe sig en hurtig vurdering af hvad der lige passer til deres behov ud over billedet. Se evt eksempel her: http://luxeus.dk/computer-68/skaerm-152/
10. Efter at have brugt ca 15 min med at surfe rundt på din side er min konklusion at det irriterer mig grænseløst at du har sort baggrund og grå font farve. Så hellere skifte den over til hvid og evt vælge en anden font.
11. Du har intet telefonnummer i dine kontakt oplysninger. ? - Stor fejl. Ca hver 8 telefon opringning vi modtager fører til et salg, og tit mersalg, da kunderne bliver overrasket over det høje service niveau, med god kontaktflade. (Der er intet i vejen med at have åbningstider om aftenen hvis du har et dagjob.) tværtimod - det er her kunderne er hjemme, selvom mange handler mens de sidder på jobbet.
12. Hvis du skal lave artikler til dine kunder, så sørg for at få relaterede produkter med, se evt vores artikler for inspiration.
13. Du har en artikel med Smykkebehandling. - Havde det nu været mig, havde jeg solgt smykkerensere, rensemiddel, pudseklude osv, som mersalg. Det er en indtjening du går glip af.
14. Se for pokker at få en mål guide samt mål på dine ringe på siden. Det er klar at folk ikke køber noget når de ikke ved om de kan passe den på gældende vare. Der findes bla målemetoder hvor du kan tage en snor to gange om din finger, måle længden af denne og så har du en størrelse (noget i den stil)
15. I "diverse" har du pengeklips og slipse nåle, så hellere få nogle flere hjem og give dem hver deres kategori. Det er en interessant nok vare til at den kan have sin egen kategori. Her burde du fokusere på varer der ikke har en salgsværdi der bør have sin egen kategori.. Evt løse lædersnore som ekstra køb mm.
16. Sidst og vigtigst. Der står ingen steder at du tager forbehold for prisfejl, tastefejl og udsolgte varer. Det er en stor fejl , der kan blive en dyr fornøjelse for dig, hvis du ramler ind i den forkerte kunde.
Nu er haglbøssen tom, men hvis du har brug for yderligere hjælp kan du altid sende en PM.
Jeg vil dog anbefale dig at læse Martins Thorborgs bog, E-pusher light som er gratis. Han har mange gode elementer med som er elementært for mange, men for de nye erhvervsdrivende er der mange guldkorn med som kan styrke din butik og omsætning væsentligt. (jeg vil næsten sige at jeg sikkert har dækket mange af de ting du vil komme frem til ved at læse den, men den er helt klar tiden værd.)