Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personale refundering

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino….

Jeg kunne godt tænke mig at vide noget om personale godtgørelse. Kan jeg modtage nogen form for refusion, hvis en af min ansat begynder på en videregående uddannelse. Jeg skal betale hans løn samt ansætte en anden i det tidsrum han er væk???

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanweer:
Jeg kunne godt tænke mig at vide noget om personale godtgørelse. Kan jeg modtage nogen form for refusion, hvis en af min ansat begynder på en videregående uddannelse. Jeg skal betale hans løn samt ansætte en anden i det tidsrum han er væk???
 

Det tror jeg bestemt ikke du skal regne med.

For det første nævner du 'videregående uddannelse' og de er som bekendt SU-berettiget. Har han brugt alt sin SU kunne ½ års ledighed + tuderi hos det offentlige muligvis medføre en revalidering (beløb som dagpenge udbetalt til ham), men det ville i så fald kun være til en kortere videregående  uddannelse på typisk 2½ år. Som arbejdssituationen ser ud i dag virker det dog helt urealistisk idet han jo har et job (hos dig) og jobcenteret ellers kan finde noget til ham hurtigt.

Endelig er sagen den, at regeringen prioriterer uddannelse til dem der ingen har. Når du skriver videregående må han minimum have hvad der svarer til en studentereksamen og så er kassen, så vidt jeg ved, lukket.

Det var det bedste svar jeg kunne give, men her på denne fredag med fredagsøl føler jeg mig lige i hopla til at putte lidt mere på.

Hvad tror du selv? Hvis vi andre mister en ansat fordi han/hun vil rejse til Bali eller får lyst til noget andet, skulle vi så have refusion af skatteyderne fordi en anden skal lave personens arbejde, som vi i øvrigt stadig udbetaler løn til? Det er vel kun dit eget ønske der dikterer at du "skal" betale hans løn, men hvis dit ønske om refusion kunne imødekommes, hvorfor så ikke bare ansætte alle nuværende SU-studerende så de kunne få lidt ekstra penge i kassen til at forsøde deres tilværelse?

Kan du se hvor jeg vil hen? ;-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)