Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino brugere.

Et emne der er blevet behandlet mange gange, og har adskillige hits i forummet vil jeg endnu en gang bringe på banen.

Jeg har længe gået med iværksætterplaner - både realistiske og (åbenbart) også urealistiske.

Jeg er en 18 årig ung mand der til daglig studerer på 3. år HHX i Lyngby og har naturligvis iværksætterdrømme.

Jeg har mange idéer jeg går og pusler med, men synes nu at jeg har fået en forholdsvis realistisk idé jeg virkelig tror på!

Min idé går ud på at importere digitale kameraer, SD kort og digitale videokameraer fra Kina - oprette en netshop og sælge via den. Ydermere vil

jeg kontakte forskellige discount butikker såsom Aldi, Netto og Fakta (Typiske spotvare-havere) og tilbyde dem nogle billige kvalitetsvarer de kan

sælge som spotvarer. Jeg vil ud og sælge mig selv! Komme med nogle samples: Lægge kortene på bordet og spørge om vi skal handle!

 

Jeg bliver tit kritiseret af mine nærmeste venner om at komme med urealistiske idéer. Jeg er en meget spontan type der måske har svært ved at se

et nederlag - netop fordi jeg tror så meget på det jeg pusler med.

 

Derfor søger jeg professionel hjælp på dette vidunderlige website. Jeg har bikset nogle spørgsmål sammen der til sidst vil give mig et overordnet view

om jeg er urealistisk eller ej og om jeg bør fuldføre eller opgive.

 

1. Vurderer du min idé til at være realistisk eller urealistisk? - Vil discountbutikkerne købe fra en ukendt grossist der taler godt for sagen? 

Du bedes begrunde dit svar

2. Oprettelsen af et CVR-nummer - Hvis man opretter sig er man vel godt på vej. Hvad hvis ens virksomhed bliver en fiasko? Hvad sker der med ens oprettelse så? Hvad hæfter jeg mig for?

3. Hvordan skal jeg gribe det hele an? Step by step. Jeg skal vel først finde ud af om der er en målgruppe for mine produkter, og hvem de i så fald er. Jeg har begrænset ressourcer til markedsføring. Dette vil bestå af opslag, flyers og PR.

4. Last question! Har i forbedringer, forslag, kommentarer? Alle indlæg modtages med det største 18 årige smil i mands minde.

 Håber der er nogle i dette univers der vil bringe mit videre til "the next step"

 Ps. har kontakter til oprettelsen af E-shop.

Iværksætter

Anders Hasselstrøm Hansen

 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Udarbejd en forretningsplan for, hvordan din plan hænger sammen. Det er måden at finde ud af om der er hold i din ide. Min begrundelse er, at din plan er rimelig omfattende og du vil sandsynligvis få behov for noget likviditet, så du bliver nødt til at se, hvordan dette hænger sammen med hele din ide.

2. I et personligt selskab hæfter du selv for alt, hvad du laver.

3. Du skal skrive din forretningsplan incl. risikoanalyse. Og så udarbejder du din handlingsplan for hvordan du gennemfører din ide. Min vurdering er, at der skal væsentlig mere til end opslag, flyers og PR.

 4. Mit forslag er allerede nævnt i punkt 1 og 3.

Det lyder som hårdt arbejde - og ja, det er det også. Der er sjældent nogen genveje.

God fornøjelse.

Hilsen Jakob

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte lige at sige, at jeg ikke kan se, hvorfor din ide ikke er realistisk. Du er trods alt langt fra den første, der vil sælge fotoudstyr fra web-shop. Om discountbutikker vil købe kommer jo an på en forespørgsel - men forbered med en forretningsplan først.

Hilsen Jakob

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en mail kampagne som giver gode råd og forklaringer om opstarten af en virksomhed... måske du kan finde noget du kan bruge iblandt de mails du kan få tilsendt over et par ugers periode..

læs mere her - http://brian.brandt-madsen.com/mail-kampagner

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Anders

Du har en meget væsentlig egenskab ved at være iværksætter, som også værdsættes af mange virksomheder: en trang til at der skal ske noget. Det er en egenskab, du skal sætte pris på og pleje.

Når dine venner mener, at du har urealistiske ideer, så har de sikkert ret, for den bedste løsning er nok et resultat af en sparring mellem dig og dem, der kan se problemerne i ideerne. Kunsten er at sikre, at sparringen foregår konstruktivt, og at kanalisere din trang over i de aktiviteter, der rent faktisk hjælper dig videre. Når du går på 3. år HHX, så kan du satse på en type virksomhed, men hvis du fik mere viden om diverse brancher, arbejdsmetoder, eller bare et teoretisk grundlag, så får du flere valgmuligheder mht. hvilken type virksomhed du kan starte. Det er altid svært at vide, hvornår man skal satse på at skaffe mere viden, og hvornår man skal gå i gang med at skabe.

Mht. dine konkrete spørgsmål, så mener jeg at:

1) De store kæder har ofte få krav til deres leverandører. Det kunne f.eks. være "Du skal være europas største leverandør på området". Mere simpelt kunne det vel ikke være :-) Men det udelukker i hvert fald iværksættere, der ikke har et produkt, der fremmer discountkædens virksomhed mere, end hvad produkter fra de store leverandører vil gøre.

2) Du skal lære de forskellige virksomhedsformer. Jeg vil kraftigt anbefale dig at fortsætte med at skaffe viden om, hvordan andre arbejder osv., indtil du har råd til at lave en forretningsplan og et anpartsselskab. Så får du ikke ødelagt din fremtid, og du har et konkret mål at arbejde efter.

3) Det er helt rigtigt set, at det er salget der betaler for virksomheden (og din løn hvis der er overskud). Men det er forkert sagt, at du har "begrænsede ressourcer til markedsføring". Du skal opstille en forretningsplan, som indeholder konkrete tal for, hvor meget din forretning koster i forsikring, husleje, skat, administration, varelager, rente på finansiering af varelager m.v., og markedsføring. Forretningsplanen kan f.eks. sige, at "for hver 5 kr. jeg putter i markedsføring får jeg 15 kr. i omsætning og 7 kr. i variable omkostninger. Det giver 15-7-5=3 kr, som så kan bruge stil at betale for administration, regnskab, rente på varelager, skat, husleje osv. I en forretningsplan som denne vil du skulle bruge en minimum mængde penge på markedsføring på at kunne overleve. Mange en-mands firmer fungerer på den måde, at der skal bruges flere hundrede tusinde om året på markedsføring på at sikre en grundløn på 10.000 om måneden før skat til ejeren. Hvis tallene ikke hænger sammen, så lad være med at start, og find en anden ide.

Det er nemt at tjene penge på at lave virksomhed - man skal bare være bedre end de andre. Hvis man ikke er det, eller er i tvivl om, hvorvidt man er det, så kan man arbejde målrettet på at blive det. Hvis man i 5 år vælger jobs og skaffer viden med det formål at blive iværksætter inden for et bestemt område, så har man en stor fordel frem for dem, der har brugt 5 år på noget andet.


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest må (bør) du under INGEN omstændigheder starte erhvervsdrift med personlig  UBEGRÆNSET hæftelse, når dette ikke er nødvendigt. 

Der er noget, som hedder SMBA-selskaber, som ligesom AmbA selskaber er reguleret af Lov om visse erhvervsdrivende virksomheder.  

Det er nemt og billigt at operere via begrænset ansvar.

MVH fra Ejler Ottesen 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)