Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu en trist sag

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal noget jura på bordet, udtrykket er "illoyal konkurrence" og er som meget andet lidt noget elastik, men der er garanteret ført masser af sager, du ku jo sætte tid af og gå på et ordentligt bibliotek og søge i ugeskrift for retsvæsen, der kan du finde lignende fortilfælde, sammenlign og snak med en forsigtig advokat. Du bliver meget klogere, nok ikke rig.    --------------------------------------------- NB på et domhus bliver folk dømt, du er en af "folket", uanset du måske vil være sagsøgeren, så blir du dømt-- til at løfte bevisbyrden overfor nogle søvnige mennesker, til at være deres betalende vært, til at være til grin, til at lægge et kolosalt arbejde, og sandsynligvis IKKE få en skid ud af noget, andet end tids-penge-spild. Mææen du bliver klogere på samfundet, dig selv, dine medmennesker.

Hilsen Thorkil

Thorkil
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er godtnok naiv.

Ifølge loven: "er en aftale KUN en aftale hvis begge parter har ligelig fordel deraf."

Du har da ikke nogen fordel af at leverandøren tager dig ved begge ender og vil ha at du skal betale ekstra / over hans udsalgspris. Iøvrigt må han slet ikke sælge direkte- han er jo "leverandøren" - du er sælgeren, i jeres "aftale", som i princippet "kun" behøver at være "det i har foretaget jer" at handle sammen under de vilkår du beskriver.

Og du er IKKE forpligtiget til at aftage nogetsomhelst mere fra den "leverandør" uanset skriftlige aftaler, bestillinger etc. ---Du annulerer skriftligt dine bestillinger. Forklarer at du er ganske vidende om hans illoyale handlinger, der har kostet dig mange penge, og at i derfor IKKE mere har nogen aftale. Du må, for god ordens skyld, erkundige manden om at han er frit stillet til at foretage sig yderliger i sagen, men han derved vil få en sag på halsen, sandsynligvis støttet af andre i samme situation. At true koster ikke noget, men kan virke udmærket, i din nuværende situation.

Du må få lidt råd fra en advokat, der findes advokater der arrangere aktioner for politi etc. en del af disse kan sandsynligvis være dig til god hjælp.

Hilsen Thorkil

Thorkil
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Thorkil:

Du er godtnok naiv.

 

Ja eller også er du, hvis du tror hun kan slippe fra betalingen Wink

En aftale er kun en aftale.. ved ikke hvor du har det fra, men hvis hun har skrevet under på en kontrakt, hvor hun forpligter sig til at købe varer, som fremstilles på hendes bestilling, ja - så er hun da forpligtet?! jeg kan ikke se, hvordan det skulle være anderledes?
Vi kan hurtigt blive enige om, at pågældende leverandør er en klovn, der har ødelagt det for sig selv og sørge for at trække andre med sig i faldet..
Men rent juridisk har han jo ikke gjort noget forkert - Der står ingen steder, at man ikke må sælge samme vare billigere til en andre..
Så med mindre der står i kontrakt/handelsbetingelser, at leverandøren kun sælger B2B og ikke B2C - så må han vel sælge, til hvem han vil.

Selvfølgelig skal du gøre, hvad du kan, for at slippe ud af det og at få en advokat til at kigge kontrakt/handelsbetingelser igennem er nok også en god ide, så du kan se, om der er smut-huller.. Men at poste en masse penge i retsag for at finde ud af, at du er bundet af kontrakten, er jo ikke så smart. Mne jo, en advokat vil nok hurtigt kunne se, om du kan slippe uden om.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvis de ikke reagerer på mailen, så drop den og ring eller fax.

Hvad med en betalingsstandsning, er det muligt? Så kan de se alvoren, og er måske klar på forlig.

Fra København
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok en kedelig situation men har svært ved at se at der er så meget at gøre. Firmaet er åbenlyst ikke interesseret i andet end at få deres penge for de ved godt at de ikke får flere engros kunder med det ry. Jeg synes du skal sælge det til indkøbspris. Jeg ved godt at du ikke tjener penge på det og ikke får penge til husleje og andre udgifter men det er trods alt bedre at gå i nul end at have usælgelige varer hængende og tage plads fra varer der kan tjenes penge på. Du får jo ikke noget ud af at kunderne prøver tøjet og køber det andre steder. Jeg har selv været ude for en lignende situation (dog ikke så ekstrem) hvor firmaet satte varerne ned i deres egne butikker samtidig med at det blev sendt ud til engros kunderne og de undskyldte med at det havde været en dårlig sæson.

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finkena....

 ..... har du mulighed for at skirve "mærket"bag dette postyr i en privat besked til mig.

Vi er selv igang med nogle forhandlinger med diverse mærker.... Indifferent

Tak på forhånd...

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt råd.

 Drop mærket når du kan, sælg alt det du kan til over kostpris, må du underkostpris så husk det er bedre at få 70% tilbage end at tabe 100%

Jeg forstår det som om du er meget afhængigt af dette mærke siden det kan vælte din forretning, det er ikke ret smart i det lange løb.
AT forhandleren laver dette stunt mod dig er utroligt, men du må vidre tag tabet og rejs dig igen.

 

Som udgangspunkt er jeg da også imod karteller.
Men kan sagtens se problemet for en tøjbutik, folk går ned og prøver tøjet og går så hjem og bestiller online.

Det er i bund og grund butikkerne problem men de må sgu finde en løsning på det, for ellers ender det med ingen tøjbutikker offline og så har folk igen et problem, som direkte overføres til ONLINE butikker, med at folk bestiller forkerte størrelser og derved benytter returretten.

 

Optimalt set ville løsningen vel være at man i en tøjbutik skulle betale et depositum for at prøve tøj, og så fik man refunderet det når man købte.
Hvordan den skulle virke i praksis aner jeg dog ikke.

 

 

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ville det jo være smart at du undersøgte dine / mine "påstande" inden du farer ud med noget.

En aftale er en aftale hvis begge parter ----- står i den danske lovgivning.---- Ved et besøg i retten kan du, mener jeg forholdsvist nemt, under de givne omstændigheder få ophævet kontrakten, under henvisning til misligholdelse fra udbyderens side, og fremvisning af bevismateriale. Jeg opfatter IKKE at der er bestilt bestemte / spec. varer, efter kundens ønske, men om en "hyldevare" der er tilbudt flere, som så også leverandøren, lidt for, ivrigt sælger af, bare til underpris i forh. til det lev. erens kunder har mulighed for.

En misligholdelse er "opsættende virkning", også under / ved en påbegyndt sag.

Thorkil
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Thorkil:

Nu ville det jo være smart at du undersøgte dine / mine "påstande" inden du farer ud med noget.

En aftale er en aftale hvis begge parter ----- står i den danske lovgivning.---- Ved et besøg i retten kan du, mener jeg forholdsvist nemt, under de givne omstændigheder få ophævet kontrakten, under henvisning til misligholdelse fra udbyderens side, og fremvisning af bevismateriale. Jeg opfatter IKKE at der er bestilt bestemte / spec. varer, efter kundens ønske, men om en "hyldevare" der er tilbudt flere, som så også leverandøren, lidt for, ivrigt sælger af, bare til underpris i forh. til det lev. erens kunder har mulighed for.

En misligholdelse er "opsættende virkning", også under / ved en påbegyndt sag.

Jamen nu skal jeg da heller ikke gøre mig klog på tøjproduktion, har aldrig været i den barnche.. Men grunden til at man normalt skal bestille tøj lang tid i forvejen, er vel at det fremstilles på bestilling efter hvor mange ordrer de får på det? Normalt får man da vist en kollektionsprøve først, og her efter bestiller man X-antal stykker tøj i forskellige størrelser og så bliver det produceret når alle har lagt deres ordrer.. eller er det mig der er forkert på den? Hvis det er rigtigt, så er det jo ikke bare en hyldevare, så er det produceret på bestilling, og så er der andre regler.

Og det kan da igen godt være jeg tager fejl, men det at de har solgt varen billigere til andre, kan vel ikke opfattes som misvedligeholdelse - som virksomhed har man vel lov til at sælge sin vare til den pris man vil også, selv om nogen kunder får den billigere end andre.. Så jeg kan ikke se, hvordan der er tale om misvedligeholdelse - Kan du ikke uddybe det?

Det eneste jeg kan se vil kunne kaldes sådan, er hvis der foreligger en aftale om, at leverandøren kun handler b2b (hvis det står i kontrakten eller hvis han fx har skrevet det i sine handelsbetingelser)og han alligevel har handlet med private forbrugere..

Det er ikke for at være pessimist og jeg har ikke vildt meget forstand på det juridiske, men kan ikke se, det kunne være anderledes..

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnie,

Jeg er helt enig med dig i at det ikke er smart at spille på én hest, men som du kan læse dig til, så bestiller vi så lang tid ud i fremtiden, at det er umuligt at forudse sådanne problemer, vidste vi at det ville komme, havde vi heller ikke handlet ind igen.

Du har også ret i at det er et problem med fysiske butikker kontra online. Rigtig mange butikker lukker for tiden, der er komet for mange webshops, lagersalg samt messer, og mange gange er det producenterne selv der afholder disse, så det er svært for butikkerne at følge med de priser slutbrugeren kan købe det til af producenten selv, og det er svært for butikkerne at deltage på messerne, da de ikke kan sælge til samme priser.

Man kan nok aldrig komme det til livs at kunden prøver i butikken og køber online;0/ 

 

Finkena

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)