Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsbegreb ??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

Jeg så for et par år siden et program om nye markedsføring taktikker, men kan desværre ikke rigtigt huske hvad de kaldte det. Så måske nogle af alle jer kloge hoveder herinde kan hjælpe mig.
Kan bedst forklare det med, en forkortet version af, det eksempel de viste i programmet:
 
En mand i starten af 20''erne går ind på en netcafe for at spille et online skydespil (CS). Med sig har han et nyt spildevice - en handske som erstatter hans mus samt en del af keyboardfunktionerne til spillet. Han gør ikke noget væsen af sig men sætter sig blot ned ved en af pc''øerne og begynder at spille.
Inden længe får de andre på spil caféen øje på hans nye, og indtil nu ikke seete handske. De flokkes om ham, for at se nærmere på den.
Han kan nu forklare alt om handsken fra en almindelig brugers synspunkt. Han fortæller de interesserede unge (mænd) om de fantastiske reaktioner man får med handsken, samt om de nyskabende og realistiske styringsmåder og om den feedback handsken giver spilleren.
 
Pointen er at manden er naturligvist er ansat af producenten af handsken, men på intet tidspunkt giver det til kende. han prøver heller ikke at sælge handsken direkte, men taler bare om hvilke fordele den giver ham i spilsituationen. Drengene på netcaféen har større sandsynlighed for at købe handsken, end hvis den var blevet præsenteret af en sælger i en computerforretning, da den er blevet præsenteret af en ligeværdig - Kort sagt, en som spiller det samme som dem, ser ud som dem og taler samme sprog som dem.
 
Lidt rodet måske, men jeg håber at I får min pointe i historien. Det er naturligvist skjult markedsføring, men de havde et nyt begreb for det. (Naturligvist - der er jo engelske gloser for alt man foretager sig i marketing )
 
Så mit spørgsmål er, hvad er det man inden for marketing kalder det begreb. Er der nogen som ved det?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit eksempel har her på siden været brugt i forbindelse med begrebet viral marketing.

Hvis du søger på ordet viral i søgemaskinen øverst på siden, vil du få et hav af hits, hvor du kan fortsætte din spændende læsning.
 
mvh Hans
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Tak for tippet. Jeg vil straks kaste mig ind i verdenen af viral markedsføring

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Yep - go''e gamle Seth Godin.

Så vidt jeg husker kalder han det "en sneezer", altså en der "smitter andre med virus"... i Claes N''s tilfælde en "spil-handske-virus".

/Kasper
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)