Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KickBack-aftale

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminos

En KickBack-aftale er, som jeg opfatter det, en form for provisionsløn for et gennemført salg.
 
Har I oplevet nogen ulemper/faldgrupper ved en sådan aftale?
 
Jeg mener også at have hørt i min øresnegl, at en sådan aftale ikke er lovlig.
Er det korrekt, eller er det bare noget jeg har drømt?

Alt om både i Danmark

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Provisionsafløning er ikke ulovligt (i henhold til funktionærloven ihvertfald), men der er nogle ting man skal holde øje med som arbejdsgiver.

Kvalitet af salgene først og fremmest. Desværre er populariteten med provisionsafløning hastigt stigende med - ja hvad skal vi kalde det - kreativitet Dette er den største ulempe, i mine øjne. Derudover er der to faktorer som man skal arbejde med i forbindelse med sælgeren.
  • Mere skaber mere: Succes avler succes... Når det kører for sælgeren, så kører det. De alver salg, holder modet oppe og laver dermed flere salg
  • Negativ saber negativ: Når det begynder at gå end ad bakke for sælgeren skal man gribe fat i dem, før det er for sent. Så snart de er provisionsaflønnet er der større sandsynlighed for hurtig udskiftning, da den mindste negativ i hverdagen kan være afgørende for, at de ikke laver salg. Dette betyder så at det tænker på dette, som bliver en negativ, som bare betyder styrtdyk... Herfra er det tit slut med en sælger (på provision)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/4/2006 10:19:57 PM Forfatter: Claes N.
Nu spørger du meget grundlæggende om KickBack og nævner ikke i hvilken forbindelse du vil bruge det eller er stødt på det.
 
Grunden til at jeg spørger er, at jeg står skal anbefale nogle produkter, hvor jeg ikke selv vil være forhandler pga. forpligtelser ifbm. salg, fremtidig support ect.
 
Jeg går udfra, at jeg vil fakturere forhandleren for "x antal gennemførte leads af x kr." eller lign.
 
Så spørgsmålene er egentlig:
  • Er det lovligt at indgå en sådan kickback-aftale med nogle forhandlere.
  • Er der nogen ulemper overfor forhandlerne, som jeg indgår aftalen med?
     - Moms''en må jo gå lige op.

Alt om både i Danmark

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er fuldt ud lovligt. Og der er mange firmaer der starter op og kører på no cure no pay basis. Personligt synes jeg det er genialt

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Kick-back er ikke et særlig godt udtryk at bruge - og slet ikke hvis man har Amerikanere involveret, da ordet ikke helt betyder det som man skulle tro på engelsk :)  "Kick-back" er mere at sammenligne med en form for bestikkelse. Salgsprovision er et pænere ord.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har også atid kaldt det no cure no pay... Kick back lyder lidt for afslappet og lusket efter min mening

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/5/2006 8:39:51 AM Forfatter: Mikkel deMib Kick-back er ikke et særlig godt udtryk at bruge - og slet ikke hvis man har Amerikanere involveret, da ordet ikke helt betyder det som man skulle tro på engelsk :)  ''Kick-back'' er mere at sammenligne med en form for bestikkelse. Salgsprovision er et pænere ord.

Nej nemlig. KickBack er, som der kan læses i det ovenstående link, en skjult, og ikke lovlig betaling. No Cure-no pay er helt almindeligt brugt og naturligvist helt lovligt. En del - I mangel af bedre ord - fundraisingfirmaer, arbejder på denne måde. Det er helt sikkert smart hvis man ingen penge har til at betale for ydelsen. Dog er prisen naturligvis det højere da de tager en riskiko, som de tager sig betalt for.
 
Så Bjarne det er altså, som Mikkel nævner, ikke en KickBack aftale men en helt almindelig salgsaftale. Du leverer 100 Leads og modtager efter aftale X kr. pr. lead.
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/5/2006 8:42:37 AM Forfatter: Marcel Fuursted Vi har også atid kaldt det no cure no pay... Kick back lyder lidt for afslappet og lusket efter min mening

Det er som sagt, også to forskellige begreber, som ikke dækker over det samme.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/5/2006 9:03:26 AM Forfatter: Claes N.

Det er som sagt, også to forskellige begreber, som ikke dækker over det samme.

Som jeg forstår begrebet kick-back ud fra beskrivelsen i linket, er det det, som vi på dansk kalder returkommision, som i hvert fald i det offentige er direkte ulovlig, og som sikkert vil være fyringsgrund i de fleste private virksomheder. Hvis jeg har en ansat indkøber, går jeg ud fra, at han køber varerne der, hvor pris og kvalitet er bedst, og ikke der, hvor han får den bedste kick-back-aftale.
 
Et klassisk eksempel på kick-back er vel Skanska''s overfakturering af Farum Kommune kombinderet med sponsoratet til Farum Arena?
 
Bjarnes model er derimod helt OK, fordi Bjarne ikke er ansat af køber.
 
mvh Hans
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)