Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncesalg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Så starter jeg min 3. tråd om annoncesalg - håber at denne tråd kan give mig svarene, så jeg ikke behøver at oprette flere.

Jeg har besluttet mig for selv at stå for annoncesalget. I forhold til de tilbud jeg har fået fra firmaer, der vil klare annoncesalget, tager de for meget for det og tilbyder ikke noget jeg selv kan klare.

Mit spørgsmål er: Når jeg har solgt en annonce til et firma, sender jeg dem så blot en regning på annoncen, eller skal der laves en kontrakt på salget af annocen? Eller kan regningen være kontrakt på salget - dvs. at man skriver hvor stor annoncen er og alt andet formalia?

Er der yderligere faldgrupper jeg skal være opmærksom på?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke set dit andre indlæg, men baseret på dette vil jeg forslå at du altid udarbejder en ordrebekræftelse, hvor alle oplysninger fremgår - dvs. formater, deadline for levering af materiale, materiale specifikationer, pris med og uden moms o.s.v. For så kan kunden nå at komme med indsigelser, hvis noget er noteret anderledes end vedkommende mener at have sagt ja til.

Faktura fremsendes først, når materialet er trykt/udkommet - jeg ved ikke om det er faste regler for det, men når jeg indrykker annoncer, får jeg altid fakturaen efter mediet er udkommet. Denne fremsendes normalt sammen med en kopi af avisen, bladet eller hvad det måtte være.
 
Hilsen
Camilla
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er enig med Camilla, og husk at uddybe alt hvad du overhovedet kan på ordrebekræftelsen, så der ikke er noget at være i tvivl om.

Husk og send mig en mail med nogle priser når du går i gang med salget!!!

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu gælder det for dig om at gå med både livrem og seler - og så lige en faldskærm på ryggen og håndtaget indenfor rækkevidde.
Ja, du skal lave kontrakt (annonceaftale) med alle dine kunder, som for dig er nye kunder - og det er vistnok et krav, at sådanne nye aftaler altid skriftligt skal bekræftes af begge parter.
Kontrakten skal indeholde alle de forhold, som du aftaler med kunden omkring annonceringen i Badmintonmagasinet, herunder pris og betalingsbetingelser ( 8 Dage Netto kontant efter udgivelsen ) du afgør naturligvis om kunden skal betale f.eks. 25 % upfront - det afhænger lidt af, hvor mange penge du har på din konto.
Husk nu at få alle væsentlige forhold med i din annonceaftale, det er forsent, når kunden har underskrevet.
Tag kontakt til f.eks. Jesper@mediamouse.dk som kan trykke dine Kontrakter til dig i A4 format på Idem-papir ( som er med gennemslag, hvor du har en kopi og kunden straks modtager en kopi - så sparer du lige også porto`en ) Du kan evt. vælge at skrive dine generelle salgsbetingelser på bagsiden af kontrakten, hvilket er meget brugt ( kunden læser da altid alt dette alligevel, men det er din sikkerhed, hvis noget skulle gå galt )
Du skal endvidere have opsat en rigtig pæn A4 side med Medie Information, herunder tekniske krav til det annoncemateriale kunden leverer til dig, ikke allle har et stort forkromet ( og oftes larmende dyrt ) reklamebureau at trække på.
- og til slut lige et lille godt tip: Arbejd på og med de sværeste annoncer, hvilket oftes er de største og dem du tjener mest på, som opstart, det lærer du mest af - og de små og mindre bliver venstrehåndsarbejde senere, når du først er i gang.
Håber du kan bruge mine bemærkninger - jeg glæder mig da allerede til at se magasinet!
Bedste hilsner
 
 

Peter
Danmarkshop.com

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gode inputs.

Hvem mener i jeg skal for til at hjælpe med at sikre mig udfærdigelsen af en annonce"kontrakt" er god nok - en revisor eller en advokat eventuelt?

Kunne medieinformationen eventuelt være nok? Hvis jeg derudover laver en kontrakt der siger har læst og accepteret vilkår opstillet i medieinformationen?
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/5/2006 2:54:55 PM
Forfatter: Martin Olesen

Er enig med Camilla, og husk at uddybe alt hvad du overhovedet kan på ordrebekræftelsen, så der ikke er noget at være i tvivl om.



Husk og send mig en mail med nogle priser når du går i gang med salget!!!



En annoncør der liggefrem tigger om at smide penge efter bladet

En medieinformation med annoncepriser bliver sendt i din retning så snart jeg har den klar
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/5/2006 6:52:54 PM Forfatter: Praefke Gode inputs. Hvem mener i jeg skal for til at hjælpe med at sikre mig udfærdigelsen af en annonce''kontrakt'' er god nok - en revisor eller en advokat eventuelt? Kunne medieinformationen eventuelt være nok? Hvis jeg derudover laver en kontrakt der siger har læst og accepteret vilkår opstillet i medieinformationen?

Jeg tror ikke at du får brug for, hverken advokat eller revisor for udfærdigelse af Annonceaftale. Tag kontakt til nogle blade og magasiner ,som ligner Badmintonmagasinet og spil potentiel annoncør. Så vil du modtage eksemplar af bladet, tekniske informationer, incl. media-Information og muligvis Annonceaftale, klar til underskrift. Dit trykkeri til dette nye magasin kan også være dig behjælpelig.

Nej- Medie-Information kan ikke anbefales at " stå alene " - spring nu ikke over, hvor gærdet er lavest.

Medie-Information på A4 ark for fremsendelse via fax, mail, post m.m. - danner grundlag for en Annonceaftale/Kontrakt.

God arbejdslyst.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Slangerup
Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 31
Fra  Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
 
Jeg arbejder til dagligt med annoncesalg, dog målrettet rejsebranchen. Jeg vil foreslår nedenstående fremgangsmodel:
 
  1. Udarbejd medieinformation - én A4 side eller to, som beskriver hvad for noget annoncering kunden köber, se evt. dette link http://www.rejsebors.dk/download/annonce/Produktark_Printannoncering.pdf hvilket er et produktark jeg har strikket sammen for vores printannoncering. Sörg for at lave en ordentlig opsätning og få det trykt på noget kvalitetspapir.
  2. Find relevante annoncörer og send dem et salgsbrev, indeholdende: kort beskrivelse af magasinet, herunder målgruppe, oplag, etc., et kampagnetilbud "SPAR 25%" og vedläg din medieinformation.
  3. Ring op 1-3 dage efter (ikke senere), hör om de har modtaget det og om de finder det interessant.
  4. Hvis ja, så fremsender du en indrykningsaftale (hvilken du omtaler som kontrakt), hvor alt jurdisk og praktisk information er beskrevet, herunder indrykningsdato, materialedeadline, diverse specifikationer, priser, rabatter, bemärkninger og betalingsbetingelser, hvilke i övrigt lige så godt kan väre "8 dage netto - 5 dage efter aftaleindgåelse", såfremt annoncörerene acceptere det. Skriv evt. til mig privat, så kan jeg måske fiske en skabelon frem.
  5. Herefter, modtager du den forhåbenligt underskrevet pr. fax og sender en faktura 5 dage efter.
  6. På udgivelsesdagen, eller umiddelbart efter, fremsender du som dokumentation min. 1 eksemplar til den enkelte annoncör
  7. Ugen efter el.lign., fölger du op pr. tlf., om annoncen har haft den önskede effekt
  8. Gensalg
Vedr. prisen, så sät den hellere for höjt, end for lavt. Det er svärre, at argumentere for prisstigninger, end mindre rabatter i fremtiden, når dit medie/magasin bliver anerkendt og attraktivt.
 
Knäk og bräk!
 
 
Mvh
Claus

Claus Jesper Jensen Entusiastisk iværksætter indenfor rejse, medie- og mobilebranchen

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/5/2006 10:10:17 PM Forfatter: Praefke
Dato: 4/5/2006 2:54:55 PM Forfatter: Martin Olesen

Er enig med Camilla, og husk at uddybe alt hvad du overhovedet kan på ordrebekræftelsen, så der ikke er noget at være i tvivl om.

Husk og send mig en mail med nogle priser når du går i gang med salget!!!

En annoncør der liggefrem tigger om at smide penge efter bladet En medieinformation med annoncepriser bliver sendt i din retning så snart jeg har den klar

Tigger og ber er nok så meget sagt, men du starter et blad, hvor jeg kan se en rigtig god ide i at annoncere for nogle af mine produkter. Og hvis det så kan gøres til en ordentlig pris og jeg samtidig hjælper en ny iværksætter i gang på en måde hvor vi begge får noget ud af det, så mener jeg faktisk at vi rammer en del af grundlaget for dette forum.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)