Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

biotek virksomhed

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
hej alle amino'er jeg overvejer lidt at starte en biotek virksomhed som skal beskæftige sig med anti-injektions plastre ( plastre der kan få medicin ind i blodbanen uden perforering red.) og muligvis andre lægemidler senere jeg har anyways tonsvis af ideer til nye lægemidler problemet er bare at jeg ikke ved så forfærdelig meget om økonomi fordi det er jo dyrt at udvikle lægemidler med alle de der fase forsøg osv. jeg har allerede lavet en fuldt ud funktionel prototype. nu er mit spørgsmål så bare er dette en god ide v.h. xstormx
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 Biotek virksomheder er generelt en kæmpe udfordring. Hvis du selv vil starte vil jeg anbefale at du prøver din ide af på et springboard ved ConnectDenmark. De kan ligeledes hjælpe med erhvervssparing. Vækstfonden har også en række tilbud der finder mulige samarbejdspartnere og kapital, sidst men ikke mindst er der de lokale væksthuse rundt omkring i landet.

http://www.startvaekst.dk 

 En anden løsning kunne være at indgå et samarbejde med eksisterende medico firmaer og generere penge på royalties.

Held og lykke med konceptet. Du jo allerede langt hvis du har en prototype.

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder som en rigtig god idé. Dog er der utrolig mange omkostninger forbundet med netop biotek.

 

Så det jeg vil råde dig til er at tage kontakt til nogle eksisterende biotek virksomheder, og evt. få dem til at investere i dit projekt.

 

Der er også mulighed for at du kan sælge din idé videre, det er der jo også nogle som lever afSmile

 

Men uanset hvad så held og lykke med det!!!

Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er at uanset hvilken af de nævnte løsninger du vælger kan det svare sig, som Jens er inde på, at kontakte Vækstfonden.

Hermed minimere du chancen for at indgå en aftale med en anden viksomhed som du senere kommer til at fortryde. De kan rådgive bredt, har erfaring på flere områder og kan formidle kontakter til andre rådgivere hvis det er nødvendigt.

Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
hej alle tak for de super gode råd. jeg har altid haft en interrese for biokemi derfor syntes jeg at det var naturligt at etablere en biotek virksomhed, så derfor tusind tak
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

XstormX:
hej alle tak for de super gode råd. jeg har altid haft en interrese for biokemi derfor syntes jeg at det var naturligt at etablere en biotek virksomhed, så derfor tusind tak

Undskyld men hvordan forestiller du dig at kunne oprette en biotech virksomhed uden at have den fornødne uddannelse indenfor Naturvidenskab?  Vær iøvrigt opmærksom på at de plastere du omtaler allerede er opfundet.

 

Ravn

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 Trr ikke xstormx har uddybet hvad han er uddannet som? men jo du har da fuldstændig ret ravn, er selv biokemiker, så tog det som en selvfølge at hvis man begynder på sådan noget er det fordi man har den nødvendige baggrund

Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej ravn tror du det er for sjov at jeg har læst til læge i 6 år? 

Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

 ravn har du btw et link til de der plastre du omtaler?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)