Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn til firma + Slogan!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle

 

Jeg er i etableringsfasen for noget nyt og formodentligt trendy Legetøj. Som ikke har set så meget af dagens lys i danmark endnu.

 Jeg vil sælge Fair-trade legetøj, for jer af jer der ikke ved hvad fairtrade betyder/er kommer der en kort beskrivelse her:

Fair Trade arbejder for en bedre verden, hvor bønder og arbejdere i nogle af verdens fattigste lande får en retfærdig betaling for deres varer. Når du køber Fair Trade varer, skaber du grobund for en positiv udvikling for mennesker og miljø. Fair Trade fremmer økologi og bæredygtige produktionsformer af hensyn til miljøet, producenternes sundhed og velfærd. Fair Trade sikrer dig varer af god kvalitet, som du kan købe med god samvittighed.
Se mere på :http://www.fairtrade.dk/sw7272.asp

 Til dette mangler jeg et firmanavn, der relaterer til Fairtrade og et ordentligt slogan der slår igennem.

 Jeg kan dog bare ikke komme på Hvad der er det rigtige.

 Håber i her på Amino kan hjælpe mig, så jeg kan få skub i sagerne.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jeg vil da nok kunne hjælpe dig lidt, men har fairtrade ikke retten til hvad sådan noget skal hedde når du bruger deres navn. ikke at jeg ved   noget om det. men de kunne jo måske have både slogan og logo liggende til det samme

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det skal ikke være en "fairtrade"butik, men mit eget firma der sælger produkter der er godkendt af Fairtrade, samt jeg melder mig som fairtrade medlem. Derved har de ikke navne eller logoer mv.

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med Fairplay? - Så har du både fairtrade og legeelementet med?

Har ikke lige undersøgt markedet for eventuelle copyrightporblemer, men det slog mig abre som et yderst oplagt navn da jeg læste dit indlæg..

Slogan er ikke lige min stærke side, så der må jeg melde hus forbi

God vind!
Varme hilsener

Sus 

 

 

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ja eller fairtoy, legetøj med samvittighed, vender tilbage senere

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Peter.


Hvad med

 

Fairy-Play - eventyrligt godt legetøj

 

som spiller lidt på genkendelsen i H.C. Andersens eventyr/fairy tales om legetøj, og som bygger videre på begrebet fairplay og fair trade.

 

Held og lykke med dit spændende koncept. 

 

Mvh

Anne Øgendahl

 

 

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter Astrup

Lidt svært at komme med det bedste bud - fordi du beskriver ikke, hvilket slags legetøj du vil sælge - blot at det er trendy.

Så her er lidt vovede skud fra hoften:

Leg - med hjertet på rette sted

Leg - fordi du har omtanke

Fair Tradeleger med omtanke

Fair Trade - fordi jeg er en del af andre

Held og lykke med det flotte konceptWink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Hadsund
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

hvad med Fairyland (æventyrland)

Brug dog helst ikke Fairy (fe)  alene- dobbeltbetydning)

Hilsen søren

ssaver

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Fairtoy er oplagt, men optaget som dk-domæne - men hvad med fairjoy?

Hvis du primært sigter mod det jyske marked, kan du simpelt hen kalde firmaet "ornli" - det er også ledigt som dk-domæne.
Du kan så arbejde med en storytelling, der baserer sig på jysk fornuft og toværdighed, idet du forklarer, at ornli er en jysk udtale af ordentlig, og fortæller om, at du gerne vil gøre tingene på en ornli måde, og sælge ornlige produkter.
Ornli omfatter i min bevidsthed jysk snusfornuft og hele fairtradekonceptet i ét begreb - men det er svært at sige med københavnsk sprogtone.

Måske støder vi ind i hinanden en dag - jeg sidder oppe på Jegindø lidt nord for dig - ring, hvis du har brug for noget professionel kommunikation.

mvh Hans

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot et lille hint. Måske det var en idé at glemme ordet fairtrade lidt, og finde et mere neutralt ord som beskriver det naturlige legetøj lidt bedre. Grunden til dette er at man aldrig ved hvad der sker, om 2 år kan du udvidde sortimentet eller om et år kan fair-trade være lukket (eller skiftet navn). Sker en af disse ting, vil du stå med i navn uden den store værdi.

Gør op med dig selv om du udelukkende vil have et dansk navn, eller om du senere hen også vil satse internationel. Til det danske marked og målgruppen tror jeg et dansk ord ville virke bedste og mest troværdigt - men derudover kan et internationalt sundt image også virke godt. 

// Jesper Skov

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)