Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncetekst i AdWords

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har i øjeblikket 5 annoncegrupper kørende i en AdWords-kampagne. Hver annoncegruppe har sin egen annoncetekst.
Jeg er kommet i tvivl om, om det måske var smartere altid at køre den samme annoncetekst, uanset hvor mange annoncegrupper man kører.
Pointen skulle være at teksten efterhånden brænder sig ind på nethinden af de potientielle kunder, kald det en form for branding. Ulempen er selvfølgelig at man ikke kan mårlrette annonceteksten den enkelte annoncegruppe.
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gert

Jeg har faktisk overvejet det samme, men jeg tror det skal være et godt og "huskbart" slogan.
 
Ja, jeg har jo faktisk besluttet mig til at gøre det, men jeg skal lige have fundet et godt slogan.
 
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter sigende skulle din Google annonce bliver højere ratet, hvis du har en specifik annoncetekst, der svarer meget overens med dine søgeord.

Jeg har i lang tid prøvet míg frem og har haft "fingre" i- og udarbejdet en del Ad-Words annoncer - både for kunder men også for min egen virksomhed. I alle disse annoncer tegner der sig et tydeligt billede af fordelene ved en lang række underannoncer med specifikke søgeord i samme annoncegruppe. Annoncerne bliver simpelthen bedre placeret - og alle placeringer lavere end nummer 10 er bare ikke interessante.
 
Desuden er jeres ydelser helt sikkert langt også mere interessante for nye kunder  - end jeres slogan. Sloganet skal kunderne nok lære, hvis I er gode
 
Det eneste "problem" med annonceringen er det løbende arbejde med at analysere og holde det hele opdateret - og så tager den en del tid at inddele 150 søgeord i 10-15 annoncer og skrive spændende og fængende annoncetekster. Men det er helt sikkert arbejdet værdt.  
 
Antal underannoncer afhænger selvfølgelig også af, hvor mange forskellige ydelser I kan tilbyde. Som freelancejournalist har jeg mange "hatte" at tage på, og har derfor brugt en del tid på det. Men bedøm selv, hvilken af nedenstående eksempler der siger dig mest?
 
Eksempel 1:
Annonceoverskrift : Freelancejournalist
Annoncetekst : Professionel freelancejournalist laver alle former for tekstarbejde
Søgeord : presse, pressemeddelelse, artikelskrivning, interview, reportager
 
Eksempel 2:
Annonceoverskrift: Få skrevet en artikel
Annoncetekst: Spændende artikler skrives af professionel freelancejournalist
Søgeord: artikelskrivning, interview, reportager
 
Eksempel 3:
Annonceoverskrift : Pressemeddelelser
Annoncetekst : Professionelt pressemateriale og opsigtsvækkende pressemeddelelser
Søgeord : presse, pressemeddelelse
 
Eksempel 4:
Annonceoverskrift : Vestfalen Freelance
Annoncetekst : Tekst til tiden - til enhver tid - også til web!
Søgeord : presse, pressemeddelelse, artikelskrivning, interview, reportager

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin og Jonas,

Tak for svarene.
 
Jonas, jeg kan se logikken i at Google rater en annonce, der stemmer overens med søgeordene, højt.
På baggrund af det du skriver,  bør vi måske overveje flere annoncegrupper.
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg lige må komme med et tip:

 - Sørg for at de ikke altid lander på forsiden. Lad dem istedet lande på den specifikke side på din hjemmeside som handler om søgeordet. Det giver en langt bedre konvertering.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder som en super idé - men hvordan er det lige, man gør det?

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er rimeligt simpelt... i din annonce skal du bare skrive det direkte link til den side du gerne vil have de lander på i feltet "Destinationsadresse (maks. 1024 tegn)".

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Årh ja - selvfølgelig

Man lærer jo hver eneste dag!

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gert,

Sørg for at indsnævre dine keywords i temaer. Saml dem i små grupper, der handler om det samme produkt eller service.
 
Opret flere annonce grupper der modsvarer dine temaer med dine keywords i og skriv to annoncer til hvert tema.
 
På denne måde kan du splitteste dine annoncer og hele tiden gøre dem bedre.
 
Den side som man lander på når man klikker på dine annoncer, skal være den specifikke produktside og ikke forsiden af din website.
 
Lad være med at køre den samme tekst i alle annoncegrupper. Du får en bedre Click Through Rate (og dermed billigere annoncering), hvis du præcist målretter dine annoncetekster til dine keywords i annonce gruppen.
 
Jeg har skrevet en artikel du måske kan bruge. Den hedder Google AdWords – Hvordan du gør din annoncering bedre og billigere og handler bla. Quality Score og hvordan man håndterer keywords der er blevet gjort inaktive.
 
God fornøjelse med din Google AdWords kampagne.
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have den mest effektive kampagne, den bedst mullige klikpris, største dækningsgrad og de højeste konverteringer er der en ting som er så absolut det vigtigste: EKSPERIMENTER! Du skal ikke bare sætte dine annoncer op og så håbe på det bedste. Det kan ALTID blive bedre. Og lige når du synes det hele er "perfekt" har markedet ændret sig lidt, og det må du så igen eksperimentere med for fortsat at fastholde de bedst mulige resultater.

Der er en masse faktorer du kan spille på, når du skal optimere dine anoncer. Den vigtigste for de fleste virksomheder er til at begynde med, at lave annoncegrupper 1-1 med søgeord. Et ord, og kun ET, til hver annoncegruppe! Når det er på plads, har du et setup, hvor du kan styre alle aspekter af din annoncering ned til mindste detalje. Så kan du gå i gang med optimeringen.
 
Du kan forbedre din gennemslagskræft på 3 områder:
  • Byde en højere pris - men så falder din ROI muligvis
  • Optimere segmentering og keyword-filtrering
  • Optimere annonceteksterne
Heldigvis er det de to sidste områder der virkelig betyder noget i optimeringen - det er her du skal fokusere, for det er her du virkelig kan hente noget.
 
Budpriser - klikpris
Der findes mange forskellige strategier for hvordan du byder på dine annoncer. Ofte kan det betale sig at byde et godt stykke over det du egentligt er villig til at betale på lang sigt, for at få opbygget en tilstrækkelig god CTR (Click Through Rate). En god CTR giver dig en bedre placering for en lavere klikpris.
 
Optimere segmentering og keyword-filtrering
Man kan opdele dette område i følgende grupper:
  • Optimering af keyword-filtrering
  • Optimering af segmentering (målretning)
Optimering af segmentering, går ud på at vælge de lande eller sprog som bedst udtrykke din målgruppe. Hvis du kun sælger i danmark så vælg det. Så undgår du at dine annoncer vises for så mange udenfor Danmark (nogle få vil altid slippe igennem ...).
 
Derudover kan du vælge hvilke dele af Googles reklamedistribution du vil deltage i - søgeannoncer og andre websites. Det bedste er, at måle de to kanaler hver for sig (eller så tæt på som man kan komme) og så justere kampagnerne hver især så de performer bedst muligt.
 
Optimering af keyword-filtrering er lidt mere kompleks. En af de fejl mange begår er, at anvende "broad matching" - det vil sige keywords som ikke skrives som: "xxx" eller [xxx] i din adgruppe. Både ord og fraser udvides af Google ved brug af broad matching - og det er groft sagt aldrig godt at vide hvad man så kommer til at matche på. F.eks. udvider Google ordet "lån" med bl.a. varemærket "Ikano" - så hvis du køber lån som broad match kan du altså risikere at dukke op når der søges på Ikano. Det er Ikano''s advokater naturligvis ikke glade for - så det udløser som regel et lille brev. I know :)
 
Udover de ovennævne match metoder findes der også "negative ord" - det vil sige ord, som du kan tilføje, og som du IKKE vil matche på. De kan bruges f.eks. i forbindelse med broard match, som en måde at fange mange relevante variationer af et enkelt ord og stadig undgå de varianter du ikke ønsker. Det kunne f.eks. være du annoncerer med broad match på ordet "job" - og så tilføjer "hand" som negativt ord :)
 
Optimere annonceteksterne
Annonceteksterne er faktisk det aller vigtigste sted at optimere - og et område hvor du bliver nødt til at fortsætte din optimering over tid.
 
Når du har sat dine keywords op i hver sin adgruppe kan du lave en eller flere annjoncetekster til hver gruppe - hvert keyword. Jeg anbefaler du laver 3 forskellige - gerne M
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)