Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pension til direktør og bestyrelsesformand i ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Min mand og jeg har en vvs-virksomhed, der er et ApS. Vi har nu haft en pensionsrådgiver på besøg og min mand kan få meget mere for pengene (hvad angår forsikringer samt det reelle pensionsbidrag) ud af det pensionsbidrag, der bliver indbetalt til PensionDanmark hvis den bliver flyttet over i Alm. Brand. Fordi det er et ApS er min mand ansat som direktør og bestyrelsesformand. Pensionen skal jo betales i henhold til overenskomsten og bidraget vil for henholdsvis virksomheden og den ansatte stadig være det samme (altså i alt 12% fra 1. juli). Men må man det?? Kan vi bare flytte det pensionsbidraget over i Alm. Brand, der så fordeler det så vi får meget mere ud af det, eller skal den blive hos PensionDanmark, da det jo er en overenskomstmæssig pension?? Pensionsrådgiveren sagde, vi sagtens kunne flytte det for min mand, da han jo har alle anparterne og dermed ejer virksomheden, men jeg er kommet helt i tvivl. Håber I kan hjælpe på trods af den kringlede forklaring.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for en overenskomst du omtaler?

Hvis det er noget der står i vedtægterne, er det blot at lave dem om, og det kan han jo netop selv gøre, eftersom han sidder på alle anparterne.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra, at der er tale om, at jeres vvs-virksomhed har tiltrådt en overenskomst for så vidt angår jeres ansatte.

Jeg tvivler imidlertid stærkt på, at din mand som direktør er omfattet af denne overenskomst. Du bør dog for god ordens skyld kontrollere ordlyden - men det lyder usandsynligt.

Spørgsmålet om pension vil næppe være omtalt i vedtægterne - men højst sandsynlig i hans direktørkontrakt, hvis en sådan er oprettet. I givet fald er I jo som ejere frit stillet til at ændre i kontrakten og dermed pensionsindbetalingen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)