Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børshandler som 16 årig? Lovligt?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har 2 venner som er omkring de 15-16 år og som gerne vil investere nogle af deres konfirmationspenge i aktier. 

Jeg vil ikke have at de skal stå i mit navn, så hvad skal de gøre?

Skal deres forældre stå for dem, og så sælger de selv og køber? 

Jeg søger lige lidt hjælp på deres vegne Big Smile

 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der skulle ikke være noget i vejen for at dine venner kan sætte deres konfirmationspenge i aktier, men hiv evt. fat i deres egne banker, de vil helt sikkert guide dem videre. Ellers kig ind på www.investeringen.dk.

// Jesper Skov

 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

 Er der ikke noget med at personer under 18 ikke kan indgå i aftaleforhold?

Hvis det skulle være tilfældet, så tror jeg da det er problematisk at skulle være medejer af en eller flere virksomheder. Men jeg er selvfølgeligt overhovedet ikke inde i lovgivningen.......

Mvh Peder

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:

Er der ikke noget med at personer under 18 ikke kan indgå i aftaleforhold?
Hvis det skulle være tilfældet, så tror jeg da det er problematisk at skulle være medejer af en eller flere virksomheder. Men jeg er selvfølgeligt overhovedet ikke inde i lovgivningen....... 


Du kan uden problemer oprette en netbank med tilknyttet børshandel i de fleste banker som umyndig med din værges samtykke. Herefter kan du så handle de aktier, som du har lyst til uden nogle problemer - Værgen har jo 'sagt god' for det.

Det er korrekt, at man som umyndig ikke kan være direktør i et selskab eller umiddelbart kan have en momsregistreret enmandsvirksomhed.
Derimod at der intet i hænde for, at man som umyndig ejer f.eks. 50% eller 100% af anparterne i et ApS (100% = Dit eget selskab) sålænge direktøren er myndig - Du har jo bare købt anparterne i firmaet :)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 Så blev jeg da så meget klogere. Jeg troede det var meget mere kompliceret.

Mvh Peder

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for alle svarene Smile

For jeg vidste heller ikke selv så meget om det, så ville helst lige være sikker.

Investorn:
Derimod at der intet i hænde for, at man som umyndig ejer f.eks. 50% eller 100% af anparterne i et ApS (100% = Dit eget selskab) sålænge direktøren er myndig - Du har jo bare købt anparterne i firmaet :)

Det var da en glædelig nyhed du kom med der Big Smile

 

- Er der nogle af jer der så også har erfaringer med aktie handel? 

 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Investorn:

Det er korrekt, at man som umyndig ikke kan være direktør i et selskab eller umiddelbart kan have en momsregistreret enmandsvirksomhed.
Derimod at der intet i hænde for, at man som umyndig ejer f.eks. 50% eller 100% af anparterne i et ApS (100% = Dit eget selskab) sålænge direktøren er myndig - Du har jo bare købt anparterne i firmaet :)

 

 Er der en der kan bekræfte ovenstående?

Fra Herning
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

tidtilforandring:

- Er der nogle af jer der så også har erfaringer med aktie handel? 

Jeg har en lille smugle erfaring med aktie handel, og jeg startede faktisk også med at invistere mine konfirmations penge. Dengang skrev jeg bare til min far over mail, og så sendte han mailen videre til banken, så på den måde kunne jeg få lov til at handle lidt.

Men I skal huske at i aldrig skal invistere mere end i kan klare at tabe.

 

 // Rasmus Jægergaard 

 

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin van de Belt:

Investorn:

Det er korrekt, at man som umyndig ikke kan være direktør i et selskab eller umiddelbart kan have en momsregistreret enmandsvirksomhed.
Derimod at der intet i hænde for, at man som umyndig ejer f.eks. 50% eller 100% af anparterne i et ApS (100% = Dit eget selskab) sålænge direktøren er myndig - Du har jo bare købt anparterne i firmaet :)

 

 Er der en der kan bekræfte ovenstående?


 

 

Ingen ?

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Atlantius:
Jeg har en lille smugle erfaring med aktie handel, og jeg startede faktisk også med at invistere mine konfirmations penge. Dengang skrev jeg bare til min far over mail, og så sendte han mailen videre til banken, så på den måde kunne jeg få lov til at handle lidt.
 

Aha. Det lyder da meget nemt. Personligt så sidder jeg da selv og følger med på aktie kurserne på epn.dk , men hvordan man skal gøre, altså;

1) Købe feks. 10-150 aktier i Mærsk og så vente til at de giver et super godt overskud.

2) Købe feks. 10-150 aktier i Mærsk og så sælge dem dagen efter, hvis det er at de er steget eksplosivt / altså købe og sælge hver dag?

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Side 1 ud af 3 (21 indlæg)