Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb på kreditkort

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har via en bank fået oprettet en såkaldt Husqvarna kort, som jeg bruger når jeg indkøber nye maskiner.

Det foregår på den måde at jeg hos forhandleren betaler med kortet og han således får alle pengene med det samme, jeg afdrag herefter nogle faste satser på kortet til banke,

Mit spørgsmål er nu jeg skal jo oprette en konto til dette kort i min kontoplan, da denne konto skal bruges ved køb af maskiner som modpostering til afskrivningskonto i balancen.

Skal jeg oprette den under aktiver som de øvrige bankkonti eller under passiver som bankgæld

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Da det er en gæld, skal du oprette kortet som et passiv.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Dvs jeg opretter den under langfristet gæld som et passiv, og når jeg køber på kortet bliver beløbet krediteret, og ved den månedlige indbetaling debiteret jeg beløbet.

Grunden til at jeg spurgte er fordi det fungere som en slags kassekredit med et kreditmaks på, og min alm kassekredit i banken står som et aktiv under likvidebeholdninger, håber da at det er korrekt

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Peter - Revisor:

Hej!

Da det er en gæld, skal du oprette kortet som et passiv.

Også selvom den er oprettet som en slags kassekredit med et kreditmax, dvs at der altid kan købes op til dette beløb.

En alm kassekredit står jo under aktiver som likvidemidler, det er dette vel også på en eller anden måde

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Jeg ville sætte kortet og kassekreditten under kortfristet gæld, idet opsigelsesvarslet normalt er begrænset

til omkring 1 år. 

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

 

Jeg ville sætte kortet og kassekreditten under kortfristet gæld, idet opsigelsesvarslet normalt er begrænset

til omkring 1 år. 

Har ellers fået af vide at de burde stå under likvidemidler, da det beløb der står på kontoen op til max er et likvid middel, altså likviditet i virksomheden

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)