Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed - moms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg er helt grøn i feltet som selvstændig erhvervsdrivende. Jeg har dog startet et enmandsfirma som fotograf, og jeg har meldt mig til et kursus om moms, skat osv. hos Told og Skat den 12. august.

Jeg har i går (30.6.) købt udstyr for x kr, uden videre at tænke over datoen. Udstyret var på lager, hvilket det ikke plejer, så jeg skyndte mig. Her kommer mit spørgsmål så:

Dette udstyr skal vel angives senest den 18. august, hvis jeg ønsker at trække momsen fra? Og da jeg først skal på kursus og lære om moms og skat den 12. august, når jeg ikke at have nogle indtægter i perioden på halvanden måned. Kan jeg stadig trække momsen fra, selvom jeg ikke har haft nogle indtægter at betale moms af endnu?

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Når du er i opstartfasen som du er nu, så vil der komme nogle perioder hvor du får moms retur da du har købt en del udstyr mv. dog uden du har fået sendt nogen fakturaer afsted. Men eftersom din virksomhed er afhængig af det udstyr du køber så vil du også kunne få momsen retur.

Håber det var svar nok og held og lykke den 12. august.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Morten

 Mange tak for det, det lyder jo fint! :) Mht. din mail har jeg givet den en stjerne, så jeg lige kan hive den frem, hvis det skulle blive aktuelt. Tak for det! :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)