Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af lager

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim!

Jeg tror, at din model er svær at bruge, især da vi taler brugte ting.

Men den kan naturligvis anvendes, såfremt man har nogle konkrete nøgletal.

Jeg mener dog, at specielt i brancher med brugte ting, må indkøbspriser være det sikreste. 

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Først af alt det glæder mig at se kolleger her -En del af min forretning er salg af antikvariske bøger, endvidere forlagsfriske indenfor samlerverdenen.

Jeg er p.t. for træt til at sætte mig ind i regnestykket (er lige kommet hjem fra lageret) -men vender tilbage desangående.

Jeg er vældig sirlig i opkøbsøjemed, derfor kender jeg mine opkøbspriser stykvis. Jeg bruger endvidere billeddokumentation sammen med mine udgiftsbilag -det kan anbefales!

Jeg har drevet min forretning i 2 år, først som bibeskæftigelse, og det seneste halve år som selvstændig erhvervsdrivende, så jeg handler allerede med dyrere ting -Det er nødvendigt for at overleve i en hård branche, hvor konkurrencen er stor.

Har lavet status i 2 år -Den kan ikke fra eller tilvælges, den er en del af det at drive virksomhed.

Når du handler med brugte ting, skal du have en brugtsalgsbevilling. Den ansøger du om hos dit lokale politi, der så kommer ud og godkender din forretning. Der er en del ting som du skal opfylde for at kunne få din bevilling, men det skal nu ikke afskrække nogen. *smil*.

Kosterreglerne i den politikreds jeg er registreret hos, er at jeg skal indsende oplysninger til "kosterpolitiet" hver gang jeg køber mærkede varer. Kosterbogen er frafaldet. Oplysningerne der indsendes er for at hjælpe "menig mand". Ligger politiet inde med efterlysninger på dette og hint der er stjålet, kan de ved den erhversdrivendes indsendte oplysninger måske finde det stjålne, inden det sættes i fri handel (jeg skal tilbageholde mærkede varer adskilt fra min forretning i 14 dage, før jeg må sælge dem). Dog skal det dertil siges, at det ville være bemærkelsesværdigt (efter min ringe mening), om en person der videregiver mig sit navn og adresse, og endvidere viser mig billeddokumentation på at navnet er rigtigt som bevillingsreglerne foreskriver, ville være så dum at gøre dette om det vedkommende sælger mig er tyvekoster. Jeg køber mange varer hver uge, og har i de seneste 2 år, kun en gang oplevet en der vidst ikke havde helt rent mel i posen, og ham handlede jeg naturligvis ikke med, da jeg ikke har lyst til at ødelægge min forretning (eller mener det er ok at stjæle, hvad tilkommer andre)!

Ja.... så fik vi også lige det med.... Måske nogen her kan gøre brug af den viden jeg besidder -Også selvom indlægget vel egentlig høre en anden "kategori til" *SMIL*.

Rigtig god weekend med de bedste hilsner!

Ps: Om jeg kan være dig behjælpelig med bøger Kim, siger du bare til, jeg har ca. 100 kasser på lager p.t. 

 

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej Kim!

Jeg tror, at din model er svær at bruge, især da vi taler brugte ting.

Men den kan naturligvis anvendes, såfremt man har nogle konkrete nøgletal.

Jeg mener dog, at specielt i brancher med brugte ting, må indkøbspriser være det sikreste. 

Hej Peter - Revisor

Jeg ser frem til at hører om hvordan du vil gøre det nemmere!

Med hensyn til at bruge indkøbsprisen, så kan jeg lige forestille mig marskendiseren der har en kasse med 100 skeer. når så Fru Jørgensen kommer og køber 12 stk så skal han til at finde ud af hvilken pris som hver enkelt ske er købt til; 4 stk á 4 kr 3 stk á 50 øre 5 stk til 0 kr, og derefter ajourføre lagerlisten. Hvis min revisor forlangte det, tror jeg hurtigt at jeg ville blive tosset. Hvis Fru Jørgensen så kom for at købe 12 knive, så...

Hvordan du vil prissætte et helt dødsbo, det er mig en gåde

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim!

Jamen jeg afviser bestemt ikke måden, du vil gøre det på, men det afhænger af, hvilke effekter vi taler.

Og naturligvis tidsforbrug/omkostninger i forbindelse med optællingen.

Har man et smart EDB-system er det jo ikke noget problem.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)