Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling - bogføring?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil lige lægge ud med at sige at jeg driver en enkeltmandsvirksomhed der sælger hjemmesideløsninger (har været momsregistreret i 3 år).. mit kendskab til regnskaber og bogføring er kun lige så jeg har hvad jeg skal bruge når skat kalder mig ind, og det er selvlært.. så bær over med min manglende viden.. Jeg sendte for et par måneder siden et par faktura til en klient, som jeg stadig ikke har modtaget penge fra. Kort tid efter jeg havde sendt disse faktura havde jeg også nogle andre faktura jeg sendte ud til nogle andre klienter, som jeg har fået penge fra. Mit problem ligger nu i at jeg har rykket for pengene i et stykke tid, men klienten er på ingen måder til at få fat på.. Det var ikke voldsomt mange penge det drejer sig om, så jeg forventer ikke at se pengene. Nu skal jeg så til at indberette moms her til september, og jeg har jo sådan set skrevet ind i regnskabet at jeg har sendt disse faktura ud.. da jeg har faktureret andet siden kan jeg ikke bare slette faktureringerne fordi det vil efterlade huller i min faktura nummerering.... eller betyder det ingenting at mine faktura springer et nummer eller to over i rækkefølgen? Normalt forestillede jeg mig at man ville indskrive det som debitor, men da jeg ikke regner med at se pengene alligevel, hvordan får jeg dem så ud af regnskabet igen? Jeg fører momsregnskab i excel som det eneste.. Jeg håber det er info nok og mine spørgsmål er formuleret ordentligt.. på forhånd tak for hjælpen.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du må ikke slette fakturaer. Nummerækken skal være ubrudt.

Hvis det er småbeløb, afskriv dem, selvom der normalt skal fyldestgørende dokumentation til at

sandsynliggøre overfor SKAT, at pengene er tabte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den hurtige respons Peter.

 Det var det jeg tænkte at jeg ikke måtte..

 Det drejer sig om 3 faktura som tilsammen giver et beløb på lige over 10.000 inkl. moms..

 Skriver jeg dem bare ind som afskrivning på samme måde som når jeg afskriver f.eks. min computer? Men bare trækker pengene fra mine likvider (som jo lige p.t. ikke stemmer i forhold til min bankkonto)?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg vil ikke ligefrem opfordre til det, men jeg ville reducere salget, for at undgå evt. problemer med

SKAT.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg beklager som sagt min meget begrænsede viden på området og er faktisk helt pinlig over jeg ikke ved mere om tingene på det her punkt.

Hvad vil det sige at reducere salget?

Jeg troede faktisk det var en generel problemstilling jeg er i.... er det i princippet ikke det samme som hvis klienten forlangede pengene tilbage pga utilfredshed over det solgte produkt, og man så efterlever dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jo.....men modregn/annuller beløbene på varesalgskontoen.

Hvis du afskriver beløbene forlanger SKAT fyldig dokumentation(f.eks. advokatskrivelser mv.)for at

beløbene er uerholdelige.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Kredit bank

Debet omsætning

Debet udgående moms

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)