Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Schweiz

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg lang i planer om webshop også og har mange import aftaler.

 Nu er jeg nået til den punkt hvor det er lidt problematisk at skulle regne ud varernes pris på hjemmesiden, da Schweiz er som bekendt ikke EU land og moms regler derfor anderledes, kan nogle måske fortælle hvordan man beregner det. Det er import af reservedele til biler.

Regne stykke måske sådan her.

 Forhandlerpris 1000kr, fragt 500kr = 1500kr + import moms 25% = 1875,- plus fortjeneste og dansk moms. er det regne korrekt?

Synes bare det er lidt vild at skulle betale 2 gange 25%

Mvh Martin

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mabolous:

Nu er jeg lang i planer om webshop også og har mange import aftaler.

 Nu er jeg nået til den punkt hvor det er lidt problematisk at skulle regne ud varernes pris på hjemmesiden, da Schweiz er som bekendt ikke EU land og moms regler derfor anderledes, kan nogle måske fortælle hvordan man beregner det. Det er import af reservedele til biler.

Regne stykke måske sådan her.

 Forhandlerpris 1000kr, fragt 500kr = 1500kr + import moms 25% = 1875,- plus fortjeneste og dansk moms. er det regne korrekt?

Synes bare det er lidt vild at skulle betale 2 gange 25%

Mvh Martin

 

Nej dit regnestykke er ikke korrekt. Du skal ikke betale importmoms, men derimod skal du beregne moms af salgsprisen på din vare.

Har du taget højde for der kan være told på varerne?  Husk at du skal være importregistreret!

Toldsatsen afhænger af varens oprindelsesland og ikke af hvilket land du køber varen i.

Told beregnes af varens pris + fragtomkostninger.

 

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan finder man ud af toldsatser, har ledt rundt på skat.dk og det er ikke til at finde. noget der kan hjælpe mig med at finde du af hvor meget i told på varer fra schweiz især bildeler (reservedeler)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)