Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette firma med flere "grene"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jeg vil starte et firma og i starten vil det være via en webshop. Jeg vil oprette "hovedfirmaet" og kalde det eksvis. "hulahula" og webshoppen et andet navn. Jeg har mange ideer og min drøm er at lave flere forretninger end denne webshop. Hvad er bedst at samle alle ens forskellige forretninger under samme moms,selskabsnr./ hovedefirmaet "hulahula" eller skal der laves et nyt firma for hvert forretning med egene moms/selskabsnr osv? Hvad er nemmeste mht til bogholderi, rivisor osv. Jeg vil staa som ejer af "alle" disse forretninger saa jeg skal jo hente noget overskud hjem til mig selv. Haaber at i ser hvad jeg mener ellers spørg endelig ;-)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan med et A/S eller ApS have flere navne til samme firma, Så du har HulaHula ApS og HullaHop ApS under samme cvrnummer og i samme regnskab.

Jeg mener det er fem binavne man kan have til et ApS uden at det koster noget.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Din webshop behøver ikke at have dit virksomhedsnavn.

Lav en virksomed med et hovednavn, tilknyt evt. binavne på aktiviteter du forventer at oprette som "hulahula" hvis du gerne vil registrers på det navn.

Lav kun én virksomhed. Det kan have mange navne du bruger i til salg, uden du behøver at have virksomhed med navnet. Hver gang du opretter en virksomhed skal du lave ekstra moms og årsregnskaber. - Kedeligt, dyrt og tidskrævende.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Prosnic

Det afhænger lidt af hvordan du vil lave konstruktionen, og hvordan det ser ud med kapital mv.

Hvis du opretter et holdingselskab kan du ligge de forskellige firmaer under dette.
Prosnic holding aps (moder)
webshop aps - (barn)
webshop 2 aps - (barn)

Hvis vi forestiller os at du vil have en partner med ind i webshop på et tidspunkt kan det med fordel være et aps. Både skattemæssigt mv. Dog koster det mere med hensyn til revisor mv.

Du kan evt. starte firmaet som et enkeltmandsfirna (intet krav til startkapital) og så starte shoppen og kalde den et andet navn end firmaet (-binavn) Dog er det vigtigt i forbindelse med etablering af en webshop, at folk kan se hvem der står bag denne (troværdighed)

Håber der var noget her der kunne bruges. Tag evt. kontakt til en revisor (pengene er givet godt ud)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)