Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sportsnyheder / Håber meget på hjælp!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg er i gang med at lave et sportssite. I den forbindelse skal der også være en nyhedsdel med primært fodboldnyheder - men mit problem er hvordan får man friske sportsnyheder til en "rimelig" eller ingen penge. Jeg har haft kontakt til Ritzau, men de skal have spidsen af en jetjæger for deres ydelser.. Nogen der har kendskab til andre mere billige nyhedstjenester eller forslag/kendskab til hvordan sportsnyheder kan erhverves nemt/billigt/økonomisk?
Et site som bold.dk har mig bekendt egne journalister der skriver for dem...., men det er også bekosteligt til at starte med.
Min strategi p.t. er at kontakte alle divisionsklubber m.v. elektronisk, for jeg ved flere af dem har en slags mailservice, hvor man kan modtage pressemeddelelser lige efter de er præsenteret.
Derudover vil jeg selvfølgelig suse rundt på de store internationale sites og "låne/hugge" og omskrive derfra....
Men jeg mangler en lind strøm af nyheder der er tilgængeligt for at min nyhedsdel kan få sin berettigelse og blive en succes..

Håber virkelig på et par gode tips...
:=)

Mange hilsner
Henrik

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Har du overvejet at være lidt anderledes end de andre? Og samtidig spare penge?

Du kunne jo bringe spillerportrætter og nyheder "fra den virkelige verden" i stedet for at genbruge pressemeddelelser, som ofte ikke har ret meget med virkeligheden at gøre. Kridt skoene og få et uformelt samarbejde med klubberne. Så har de som regel lettere ved at få munden på gled. Held og lykke med projektet.

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

At bygge et sportssite op baseret på friske sportsnyheder a la Ritzau, bold.dk mv. tror jeg ikke du kommer langt med. Redaktionelt betalt indhold er dyrt og du vil få svært ved at matche redaktioner i Berlingske Media eller JP/Politikens hus. Bold.dk fik skabt sig en position på markedet før de etablerede medier fik øje på mulighederne på nettet.

 Et af de medier jeg synes har gjort det sjove er www.sportenkort.dk - De blev, hvad jeg ved, bygget op af en lang række frivillige skribenter som synes det er sjovt at fortælle om deres passion inden for en bestemt klub. Desuden har de en rigtig sjov ting: "Rygtebørsen".

For at det skal lykkes dig at gøre en forskel på fodbold i Danmark, skal du gå målrettet efter at skabe et godt forhold til alle fanklubberne samt aktive i divsionsklubberne. Der er mange fans som ofte skriver ganske kvalitativt på deres egne debatfora og nærmest er journalister med grundig research osv. samt altid ved tingene før alle andre.

Nu er jeg selv fan af en fodboldklub og har mine ynglingsskribenter på det pågældende debatfora. Der kan være meget skidt og kanel, men det væsentlige her er at de går helhjertet ind for at skabe den gode historie. Fx vidste de noget om spillerforhandlinger i klubben før det kom ud offentligt eller på de normale medier BT og Ekstra Bladet. Det ville da ikke undre hvis både journalster på BT og EB løbende læste med i debatfora for at hente inspiration til artikler.

På et community jeg har kendskab til sidder mere end en håndfuld journalister dagligt og læste alt igennem for at få noget som kunne bygges videre til en historie.

Om Sportenkort eller Bold.dk allerede har tænkt det samme og skabt netværket skal jeg ikke sige, jeg har ikke researchet det nærmere. Men få dig nogle allierede i fanklubberne, så tror jeg hurtigt det bliver meget sjovere.

 Kan du så kombinerer det med billige redaktionelle historier som er masseproduceret fra en "ritzau" så er det blot ekstra. men at kopiere noget eksisterende vil være op af bakke.

 Ser frem til at følge dit projekt. 

Nicolai

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lind strøm af nyheder fås her: http://rsskataloget.dk/feeds/listincategory/12

MEN dit særpræg må du selv skabe. FX en sportside for niche-sportsgrene, så alle dem der følger med i beach-håndbold, brydning og bordfodbold kan følge de danske og internationale stjerner.

Fodbold er mainstream. Vandpolo giver skumsprøjt.

vh Michael Aage

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai
Tusind tak for input - Rigtig gode pointer du har...
Og det community du kender til går jeg ikke ud fra du vil ud med linket på? ;=)
Endnu engang tak ...

Henrik

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input.
Det med spillerportrætterne er ingen dum ide...
Taget af notam
God weekend
Henrik

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne evt være i en version 2 man tog nyheder fra flere små / niche sportsgrene med... Tak for gode ideer..

Henrik

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Spændende med sportssider. Men reelle nyhedssider er der mange af allerede, har selv flere gange overvejet en måde at få nye vinkler osv, da jeg selv elsker at se sport og følge med i sport. Og drømt om forskellige sportssider. For må da være en drøm at kunne udvikle en sportsside som kan udvikle sig til noget man kan leve af.

PT har jeg nogle tanker om noget der ikke findes i den stil jeg gerne vil. Kontakt mig gerne for nærmere info :)

MVH
Hans Pedersen
hkp@tdcadsl.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)