Hej alle sammen Jeg har været en flittig læser gennem meget lang tid, men har først nu haft behov for at skrive. Vores hjemmeside (www.liiwin.dk) er desværre ramt af mange børn (under 18 år) som tilmelder sig vores service. Det er ved at være et problem rent administrativt. Den tilmeldte service er ikke gratis og derfor skal man være over 18 år. Ved tilmelding skal man aktivt acceptere vilkår og bekræfte at man er over 18 år. Umiddelbart efter tilmelding modtager man en email som beskriver at det koster penge og at der er 14 dages fortrydelse. Efter 14 dage fremsendes en opkrævning. Ca 14 efter betalingsfristen fremsendes en betalingspåmindelse med gebyr. Sjovt nok er det først når der bliver sendt en betalingspåmindelse vi hører fra forældrene til de tilmeldte børn. De vil naturligvis ikke betale da dderes børn ikke kan indgå en økonomisk aftale. Spørgsmålet er så, - hvor står vi? Kan vi kræve at forældrene skal betale og hæfte for deres børns handlinger? Jeg mener bestemt det m være enhver forældres ansvar at lære børnene hvad de kan og hvad de ikke kan. Der er jo helt klart tale om falske oplysninger. Børnene er jo udemærket klar over at de har afgivet falske oplysninger og der er ingen tvivl om, at hvis de kan tilmelde sig, kan de læse, og så har de også læst at det koster penge. Med venlig hilsen Keld Bendtsen |
Du kan ikke gøre forældrene ansvarlige for deres børns handlinger, det er dog en udbredt misforståelse at man kan.
Så der er nok kun en løsning, betalingskort på siden.