Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børn under 18 år tilmelder sig, - hvem skal betale?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har været en flittig læser gennem meget lang tid, men har først nu haft behov for at skrive.

Vores hjemmeside (www.liiwin.dk) er desværre ramt af mange børn (under 18 år) som tilmelder sig vores service. Det er ved at være et problem rent administrativt.

Den tilmeldte service er ikke gratis og derfor skal man være over 18 år.

Ved tilmelding skal man aktivt acceptere vilkår og bekræfte at man er over 18 år. Umiddelbart efter tilmelding modtager man en email som beskriver at det koster penge og at der er 14 dages fortrydelse.

Efter 14 dage fremsendes en opkrævning. Ca 14 efter betalingsfristen fremsendes en betalingspåmindelse med gebyr.

Sjovt nok er det først når der bliver sendt en betalingspåmindelse vi hører fra forældrene til de tilmeldte børn. De vil naturligvis ikke betale da dderes børn ikke kan indgå en økonomisk aftale.

Spørgsmålet er så, - hvor står vi? Kan vi kræve at forældrene skal betale og hæfte for deres børns handlinger? Jeg mener bestemt det m være enhver forældres ansvar at lære børnene hvad de kan og hvad de ikke kan. Der er jo helt klart tale om falske oplysninger.

Børnene er jo udemærket klar over at de har afgivet falske oplysninger og der er ingen tvivl om, at hvis de kan tilmelde sig, kan de læse, og så har de også læst at det koster penge.

Med venlig hilsen

Keld Bendtsen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke gøre forældrene ansvarlige for deres børns handlinger, det er dog en udbredt misforståelse at man kan.

Så der er nok kun en løsning, betalingskort på siden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
OK, - det må vi tag til efterretning. Betalingskort er ikke lige sagen i denne sammenhæng, men bliver måske løsningen for at undgå en masse administrativt tidsspilde.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en lidt "farlig" forretningsmodel - for hvad forhindrer mig i at tilmelde alle mulige andre?

Det er straks lidt sværere med kreditkort ...

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

KeldBendtsen:

Børnene er jo udemærket klar over at de har afgivet falske oplysninger og der er ingen tvivl om, at hvis de kan tilmelde sig, kan de læse, og så har de også læst at det koster penge.

Jeg overvejer egentelig om de børn (over 15) der har afgivet falske oplysninger har foretaget en strafbar hanling ?

Hvad mener andre?

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lidt samme følelse, at der er tale om, - måske lidt overdrevet,- men dokumentfalsk eller anden form for forfalskning af oplysninger. Der er jo ingen tvivl om, at børnene sagtens kan læse og på ingen måde er (eller burde være) i tvlvl om at det koster penge. Der er i og for sig ikke noget der tilbageholder nogen fra at tilmelde en nabo eller en eks. Men det vil jo blive fanget med det samme, da den der er tilmeldt vil reagere. Det er jo de færreste som modtager et betlingkrav som de ikke er bekendt med, som ikke reagerer. Indtil nu har det dog ikke været et issue. Det er faktisk kun børnene som skaber problemer. Der er nogle markedsføringsmæssige årsager til vi valgte at sende faktura med almindelig post i stedet for online betaling. Vi er lige nu igang med at ændre lidt på konceptet for at få samme marketingværdi (eller endnu mere) ud af det og samtidig skifte over til online betaling. Vi må jo konstant tilpasse os markedet og afprøve ideer og koncepter. Hvis noget ikke virker, er der ikke andet at gøre end at springe tilbage til tænketanken og være kreativ.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det er jo de færreste som modtager et betlingkrav som de ikke er bekendt med, som ikke reagerer

Det tror jeg ikke er rigtigt. Jeg ignorerer personligt den slags. Har jeg ikke bestilt noget gider jeg heller ikke spilde tid på at afbestille det.

Strafferetsligt er jeg så godt som 100% sikker på der ikke er noget at komme efter. Dokumentfalskneri har det i hvert fald intet at gøre med.Jeg kan ikke se hvad det er for en straffelov de skulle bryde.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

>Jeg kan ikke se hvad det er for en straffelov de skulle bryde.

Ved at give forkerte oplysninger vedr. aller, får de en vare/ydelese, som de ellers ikke ville have fået. Tyveri?

Juridisk kan jeg ikke overskue sagen, men en spændende problemstilling. 

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Sålænge der ikke er bedre dokumentation for hvem der har bestilt, så tror jeg ikke du kommer langt rent strafferetsligt med situationen. Men prøv at ringe til politiet og se om de vil tage en anmeldelse. Jeg tvivler :)

Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dokumentationen er svær, da det jo er umuligt at vide hvem der har siddet bag skærmen. Eneste vi har er jo en IP og et klokkeslet.

Men men men... vi har på ingen måde planer om eller interesse i, at forfølge disse sager, men problemstillingen er jo interessant. Hvordan står man rent juridisk. For os er det kun et administrativt problem og ikke et økonomisk problem.

Problemstillingen er jo den samme hvis der er tale om regulært fjernsalg hvor en mindreårig ringer og bestiller nogle varer pr efterkrav. Hvordan står sælger hvis der ikke bliver betalt??

Kunne være rart hvis en med indgående juridisk kendskab kan trække en sag op af hatten, hvor der er truffet afgørelse, eller om der findes en lille bitte § et sted som forklarer det.

Jeg har ikke kunne finde noget om emnet nogen steder hvilket er underligt, for jeg kan ikke forestille mig vi er de eneste i lille Danmark som har været i situationen. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)