Skal du starte virksomhed, er den en god idé at overveje hvilke telefonnumre man vil publicere og hvor henne. Et 70-nummer signalerer professionalisme og de koster næsten ingenting: 250,- i oprettelse og 50,- i abonnement pr. kvartal. Dette inkluderer at 70-nummeret bliver viderestillet til et fastnetsnummer uden yderligere omkostninger. TDC sælger numrene på 80 80 80 90. Overvej også om du har lyst til, at oplyse dit mobilnummer til alle og enhver. Grunden til at jeg nævner det er, at vi efterhånden har oplevet en del kunder, der klager over at deres kunder bare ringer på mobiltelefonen, hvis de ikke træffes på kontoret. Derved får man aldrig fred for kunderne, ingen arbejdsro og man bliver forstyrret på ferier, i møder og.lign. Og har kunderne først fået mobilnummeret, er det meget svært at få det ud af dem igen. Derfor er mit råd at få visitkort mv. med hovednummer - og evt. direkte kontornummer - men ikke med mobilnummer. Er der nogle der skal have det alligevel, kan man altid skrive det bagpå kortet til dem og forklare at det ikke er alle der får det - så føler de sig samtidig enormt vigtige og VIP-agtige. Bare en lille tanke til deling. Pouline |
Overvej dit hovednummer ved start af virksomhed
Bemærk der er forskel på 701- og 702-numre, hvor 701 er noget sjov der omstiller til det geografisk nærmeste nummer hvor i mod 702 blot er direkte viderestilling til ét nummer. 701 bruges derfor som regel af større firmaer med lokale afdelinger rundt omkring i landet. TDC priserne er tilmed inkl. moms så vidt jeg erindrer, jeg ved dog ikke om den pris også omfatter 701-numrene. Der er desværre ikke andre end TDC der udbyder 70-numre :| Viderestillingen af 702-numre kan løbende redigeres nemt og direkte via en tryk-selv telefonservice. Videresendes opkaldet til et fastnetnummer er det gratis som Pouline skriver, men videresender man opkaldet til en mobiltelefon skal man, uanset hvilken udbyder man har, betale TDC mobiltakst for de opkald man modtager. Personligt vil jeg anbefale man også tager fax og evt. vagttelefon med som 702-nummer da det som Pouline skriver signalerer professionalisme og det vil være nemt at huske hvis du har alle numrene i samme nummerserie (f.eks. 70 2X XX X1, X2 og X3). Omkostningen er minimal så det ville være synd at sidde og ærgre sig senere. ... Den med mobilnummeret, det kan være et helvede ja :) |
Jeps. 70nr. er en god ide. Da jeg i mit selskab kun er en enkelt mand, har jeg valgt at købe et godt mobil nr. hos CBB (www.cbb.dk) til kr. 400. - x0x09900 Jeg har heldigvis været forskånet for div. telefonsælgere. - 2-3 stykker i opstarten. Hvorfor jeg slipper, ved jeg ikke |
Alt om både i Danmark
Dette er ikke helt korrekt. Viderestiller man 70-nummeret til en mobiltelefon, betaler man kun differencen mellem fastnetstakst og mobiltakst og altså ikke hele mobiltaksten. |
Betaler jeg med 70nr indgående opkald? Hvis jeg vil knytte et 70nr til en IPtelfon, skal jeg da samtidig have TDC fastnet abb.? |
Hej Poul, Nej - TDC kræver ikke (for en gangs skyld) at du har et fastnetabonnement for at kunne få deres 70-nummer. Eksempel: x-antal mobiltelefoner via Sonofon, sammen med et 70-nummer fra TDC som er sat til at stille videre til Sonofon''s MultiPlan til omstilling imellem mobiltelefonerne. Det er den løsning vi bruger i MediaMouse og vi er rigtig glade for den. Den eneste forskel ligger i, at hvis 70-nummeret skal "pege" på et fastnet-nummer hos TDC, så koster det ikke noget at få viderestillet opkaldet til fastnet-nummeret (det er jo det 70-nummeret gør). Men hvis det, som i vores tilfælde, skal pege på en ekstern udbyders nummer, så skal man betale om viderestilling. Det er dog ikke super meget TDC tager for det. /Jesper |
1) Viderestilling til fastnet er gratis, uanset om det er til TDC eller en anden fastnet udbyder der viderestilles til. 2) Viderestilling til mobil koster TDC mobiltakst (1,60 i minuttet mener jeg), uanset om det er en TDC mobil eller en anden mobil udbyder. 3) Viderestilling af fax er så vidt jeg husker også gratis, da det jo går ind under fastnet - derfor koster SMS sikkert også TDC sms takst, men det er jo ikke sikkert du har brug for de to ting. Mhs. til IP telefoni skulle jeg mene at det ville blive tolket som et fastnet nummer, men spørg TDC Erhverv for en sikkerheds skyld - de er meget hjælpsomme (80 80 80 90), sørg også for at få et godt nummer når du endelig skal have, ikke bare tag til takke med det første kedelige forslag ;) |
Efter at have læst mit indlæg igen må jeg give dig ret Sune Det er hvad der kommer ud af at spise morgenmad og se nyhederne - samtidig med at man liiiige skal checke Amino - inden man farer ud af døren /Jesper |
|