Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig udlejningsvirksomhed..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en passion for investering og fast ejendom. I den sammenhæng håber jeg du/i kan hjælpe mig. Jeg vil gerne starte med at købe en lejlighed som kan sættes i stand og udlejes og derefter bruge friværdien deri til an investere i nye projekter/lejligheder/grunde etc... Men hvor mange penge skal jeg bruge?  Hvilken virksomhesstruktur skal jeg oprette. Den personligt hæftelse struktur eller skal jeg vælge et aps/as selskab? Hvilke generalle fordele er der ved at etablere et firma?

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

hej god ide, det er der mange der lever af og ret godt. når du skriver udlejning, indebærer det jo du ejer huset/lejligheden, friværdi får du jo først ud i det øjeblik du sælger medmindre du optager nye lån i friværdien. friværdi kommer der først efter lejigheden er blevet væsentligt mere værd ved en genemgribende renovering. som boligmarkedet ser ud lige nu er en lejligheds naturlige værdiforøgelse noget nær nul og i værste fald negativ, som mange lejligheder i københavn oplever i disse mdr.

 De generelle fordele ved et firma er jo man må betale moms med glæde i øjnene. nej pjat, fordelen ved et firma når du vil renovere ejendomme er at alt hvad du køber til renovering kan du trække fra i din momsindkomst, derudover er der personlig frihed, bestemme selv arbejdstimer              (((( man arbejder altså så bare flere timer ind man gjorde som ansat, men det er frivilligt )))) ovs. hvilket selvskabsform eller enkelmandsfirma er nok et temperament spørgsmål. men en general regel er man skal omsætte for over en miliion før selvskabformen er god. det koster jo også et eller andet at lave en selskabsform, og nogen banker kan godt finde på at kræve man skal hæfte personligt for sit aps alligevel, og så er man lige vidt. men jeg er ikke revisor. så måske støder jeg en Amino' FrankHM her, ved at skrive det her. det vil jeg så undskylde Frank

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre vi taler om udlejning til erhverv, hvorved det kan være en fordel at lade sig frivilligt momsregistrere så er der ikke noget moms i ejendomsudlejning.

Selskabsformen kan være ganske god hvis der er tale om ejendomme som kan forventes solgt i selskabsform senere. Så kan der være ide i at have et holdingselskab og et eller flere ejendomsselskaber under. Men ellers er det rigtigt. Så er det et temperaments spørgsmål og for mig at se kan man ikke opstille nogen grænse på en mio. kr.  Det man kan sige er at hvis man bruger alt hvad man tjener og derved ikke oparbejder nogle reserver er der ikke meget ide i et selskab. Bortset lige fra denne situation hvor der typisk vil blive oparbejdet værdier ved et salg af ejendomme/selskaber.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)