Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Morarente og rykkergebyr

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino

 Jeg har anskaffet mig programmet Summasummarum 3 og kan her angive hvornår jeg skal udsende påmindelser og rykkere. Ligeledes kan jeg angive morarente og rykkergebyr.

 Hvilke regler skal jeg skrive mig bag øret inden jeg begynder at sende gebyr og renter ud? Fx i henhold til hvor meget morarenten skal angives til ved rykker 1 og rykker 2, og om jeg kan tillæge et rykkergebyr - og på hvor meget? Samt eventuel datoer på hvornår jeg må udsende dette.

Lige ledes, er der andre regler for forudsætninger, andet end at jeg må udsende når kunden ikke har betalt indenfor forfaldsfatoe på den gældende faktura?

Det haster lidt, tak for hjælpen

Rasmus Henriksen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan "lov om forsinket betaling" give dig en masse gode råd omkring. Den finder du her 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du gør endvidere klogt i at skrive dig inkassolovens § 10 bag øret. Den kan du ligeledes gøre dig bekendt med indholdet af på retsinfo.dk

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 Puuuha ... Jeg har prøvet at læse https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1408 og må overgive mig. Er der nogle der kan pind-pointe mig reglerne for rente og gebyrer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)