Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsforsikring

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have tegnet en erhvervsforsikring. Jeg har kontor hjemme, et mindre lager herhjemme og det gængse kontorinventar/-ustyr. Det haster lidt idet jeg skal på messe i maj og der skal man selv sørge for at have inventar og produkter forsikret.

Er der nogle af jer andre Aminoer, der har nogle forslag til hvilket forsikringsselskab, der har fornuftige erhvervsforsikringer til små virksomheder?
 
Hilsen
Camilla
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har samme problem..... Har foreløbigt fået ét tilbud fra Tryg. Præmien er årligt ca. 6000, og en forudsætning er installaering af tyverialarm (lageret er på ca. 300.000; inventar for ca. 30.000)

I forhold til en almindelig indboforsikring virker præmien og kravet om tyverialarm urimeligt højt, så vi kigger fortsat efter andre udbydere af erhvervsforsikringer. - Indbrud er i øvrigt ikke særligt sandsynligt: Når vi er på arbejde vi jo fortsat hjemme (!!) - så huset er sjældent tomt..... det har forsikringselskabet nok ikke luret.....så burde både indbo og erhversforsikringen da nærmest være gratis  .........hmmmm.....
Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tyveri er jo kun en del af forsikringen - selvom I (og jeg) er hjemme det meste af tiden, så kan der jo ske andre skader, som f.eks. vandskade, brand osv. Jeg talte på et tidspunkt med en konsulent fra Tryg - han sagde f.eks. at mange der har firma hjemme begår den "fejl" at have varelager i kælderen - hvilket i mange tilfælde er endt galt pga vandskade. Så det er nok en af grundene til høje priser.

Vi har alarm i forvejen og mit varelager er ikke særlig stort, så mit tilbud fra Tryg var ikke så voldsomt (2500). Jeg vil dog gerne have nogle flere tilbud....
Hilsen
Camilla
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg vil prøve at tage fat i nogle mæglere - men vil stadig gerne høre jeres erfaringer med forskellige selskaber (priser, service, betingelser).

Hilsen
Camilla
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla,

 
Wauw....2500 - det var godt nok billigt (hvor stor er forsikringssummen, og dækker den alt: vandskade, tyveri, indbrud, brand, råd, etc....) .....måske man skulle spørge dem igen..... Vores høje præmie-tilbud skyldtes at varelageret primært er børnetøj, som åbenbart er ''letomsætteligt tyvekoster'', og derfor ligger i en anden forsikringsgruppe end andre varer (hvilket også er begrundelsen for tyverialarmen, der jo ligger ud over de 6000)..........
 
Der er ikke tale om at lageret er i en kælder, udhus el.lign......
 
 
Martin
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla

 
Vi har erhvervsforsikring ved Tryg, og så vidt jeg husker, så var der ikke så mange forsikringsselskaber, der tilbyder disse forsikringer. Du skal dog være opmærksom på, at den ikke dækker dine varer på messen. Der skal tegnes en særskilt forsikring til det, en såkaldt transport-forsikring. Ved Tryg koster den 0,4% af forsikringssummen, dog minimum 750 kr (plus gebyr på 15 kr.). Når man er kunde, så kan den laves samme dag.
 
Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene.

Jeg var egentlig rimelig positiv mht Tryg''s tilbud - men ham konsulenten vendte aldrig tilbage. Jeg HADER når sælgere ikke følger op! Men jeg vil da kigge på det igen. Ham Henrik fra 100Watt skrev til mig, at nogle selskaber tilbyder at forsikre inventar og varer på anden adresse gratis når det er midlertidigt. Men det er så ikke tilfældet med Tryg...
Tak for svaret (og for tøjet... hold op hvor er det sødt! Jeg sender dig lige et billede når jeg har fået sammensat kurven)
 
og til Martin:
Tilbuddet lød på 2739,-Det var så inkl. 15% rabat for 5 årig tegning, hvilket jeg nok ikke vil gå med til - med en nystartet virksomhed er det for lang tid, synes jeg. Brand, tyveri osv - forsikringssum 80.000,-, erhv ansvar: 10.000.000, produktansvar 10.000.000 (Sidstnævnte med selvrisiko på 5760). Tilbuddet er fra januar, så det er ikke gældende mere. Men som nævnt ovenfor, så gider jeg ikke de sælgere som ikke viser interesse for kunden ved at vende tilbage....
 
Hilsen
Camilla
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Jeg har gode erfaringer med brugeren "Michael Supermaya" herinde fra.

Han har skaffet mig fine tilbud på flere forsikringer - og han ordner bare det hele, så jeg slipper for at tænke.
 
mvh Hans
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Ja, jeg har lige luret den anden tråd fra januar om samme emne. Og ja, det er rart at have med eksperter at gøre, så man kan koncentrere sig om det man er god til ;-)
 
Tak for tippet.
 
Hilsen
Camilla
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)