Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S - individuelle projekter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Forum Jeg skal høre om der er nogen der har erfaring eller viden ang. interessentskab, og forskellige manøvre muligheder indenfor et sådan. Jeg startede et I/S forrige år i forbindelse med en pladeudgivelse og sammen med solisten på pladen. Og det har fungeret fint i forbindelse med det projekt. Af forskellige årsager vil det være en stor fordel for mig også at udgive den næste plade i dette I/S's regi. Men denne plade har for så vidt intet at gøre med min partner i interessentskabet. Kan man, og ikke mindst hvad skal man gøre for at lave selvstændige projekter indenfor et interesentskab? Min partner skal jo ikke risikere at hæfte for noget økonomisk i denne forbindelse, eller i det hele taget været indblandet i økonomien i det nye projekt. venlig hilsen Bjørn
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du lader din gamle partner udtræde af I/S`et, og den nye partner indtræder.

Blanketten kan du finde på www.webreg.dk

Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret!...jo det kunne måske være en mulighed. Men for så vidt sælger vi jo stadig den første plade sammen, og det er umiddelbart ikke tanken at min nye samarbejdspartner skal indtræde i interessentskabet...selvom det vel forsåvidt også kunne være en mulighed. Det nye projekt er mere tænkt som et solo-projekt i I/S-sammenhæng, hvor jeg så har et samarbejde med en solist udenfor interessentskabet....altså hvis det er muligt at få det til at spille sammen på den måde.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Der skulle vel ikke være noget i vejen for at oprette et yderligere I/S med din anden partner.

Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Peter - Revisor:

Hej igen!

Der skulle vel ikke være noget i vejen for at oprette et yderligere I/S med din anden partner.

jo det skulle helst foregå i det oprindelige I/S's regi, da forskellige fonde netop lægger vægt på virksomhedens tidligere plade-udgivelser. Men det er nok ikke så ligetil...jeg prøver at undersøge det yderligere.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det tror jeg ikke vil kunne lade sig gøre!

Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen...bare lige for at runde af...så har jeg snakket med bla. Skat om det, og ifølge dem er det rimeligt uproblematisk at gøre det. Blot skal man sørge for at udvide I/S-kontrakten og lave et tillæg som klargør at medinteressenten i alle økonomiske forhold vedrørende det individuelle projekt, er fri af økonomiske forhold. Og så ellers sørge for at holde de 2 regnskaber adskilt.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er da super, at det kan lade sig gøre.

Held og lykke!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)