Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Amino´er

Jeg går og fifler med tanken om at starte en bolche forretning på internettet. Tanken er at selv fremstille bolcherne i mit private køkken og så have en e-butik hvor de skal sælges. Men jeg har ingen erfaring inden for "fødevare branchen", hvad skal der til af beviser osv. for at må starte sådan en forretning?

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik2055:
Tanken er at selv fremstille bolcherne i mit private køkken og så have en e-butik hvor de skal sælges
 

Hvordan vil du lige kunne producere så mange i et (eks) alm. HTH køkken? 

Måske se hvem der kan producere dem for dig istedet, og så bare sælge dem fra køkkenet Smile

 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har jeg skam tænkt på men, det er nu også kun for at starte et sted. I starten bliver det en ren hobby virksomhed, så kan man jo altid se om det kan løbe rundt og få fremskaffet nogle "rigtige" lokaler Smile

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden du kommer alt for langt, så kontakt lige din lokale fødevareregion og hør dem hvad de syntes om at du fremstiller bolsjer til videresalg i dit private køkken.

 

Jimmy

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Henrik2055:
Ja det har jeg skam tænkt på men, det er nu også kun for at starte et sted. I starten bliver det en ren hobby virksomhed, så kan man jo altid se om det kan løbe rundt og få fremskaffet nogle "rigtige" lokaler Smile

- Ja okay. 

Da jeg engang var et smut i den lille Turist-Badeby, Blåvand. Der så jeg bl.a. at der var et bolche-kogeri som det hedder, og det var en kæmpe succes for dem, folk strømmede ind for at købe bolcher. Og en bonus var deres café. 

Endvidere så kunne man selv lave sin egen bolche-slikkepind.

Så tænk over hvordan din virksomhed kan få verdens bedste RY! Big Smile

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man kan jo altid udvide med butik osv. hvis man mærker succesen.

Men er der nogle der ved sådan mere konkret til hvilke regler der spiller ind for sådan en type virksomhed? Jeg har selvfølgelig skrevet til min fødevareregion men de er lidt sløve til at svare Sad

Skal man have godkendelse og igennem hygiejne kurser og smiley ordninger osv. for at må drive sådan en type hobby virksomhed? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik2055:

Ja man kan jo altid udvide med butik osv. hvis man mærker succesen.

Men er der nogle der ved sådan mere konkret til hvilke regler der spiller ind for sådan en type virksomhed? Jeg har selvfølgelig skrevet til min fødevareregion men de er lidt sløve til at svare Sad

Skal man have godkendelse og igennem hygiejne kurser og smiley ordninger osv. for at må drive sådan en type hobby virksomhed? 

Du skal have et næringsbrev og ja du bliver tilmeldt smileyordningen.

Fødevareregionen forklarer dig det hele, så bare tag og snak med dem.

Men altså det er meget simpelt og nemt, så lad dig ikke skræmme. 

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Det skal man. Alt sammen.

Nu er bolcher jo ikke det mest risikofyldte at producere og opbevare, så det kan virke urimeligt for dig og din lille hobbybutik. Men Fødevarestyrelsens fra-jord-til-bord-princip betyder, at du både skal arbejde i et godkendt køkken (og have hygiejnekursus), og også skal give kontrolmyndighederne adgang til at kontrollere pakkeri og lager, som derfor ikke kan være spisebordet derhjemme.

Det er for at sikre, at der ikke kommer hundehår (hvis du har hund), tobakssmulder (hvis du ryger) og almindeligt husholdningsstøv i nærheden af de bolcher, du skal sælge. Og ordningen er egentlig fornuftig nok.

Kravene for, at det hele kan lade sig gøre, er muligvis ikke uoverkommelige. Det sværeste er køkkenet. Måske har du en person i dit netværk, som ejer et bageri, en restaurant eller tilsvarende, hvor du kan låne køkkenet nogle timer engang imellem? Prøv at tænke alternativt. Og ring til Fødevareregionen frem for at sende mails, det virker bedre.

Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for alle svarene!

Jeg tager kontakt til fødevarerigionen hurtigst muligt. Men det ser udtil at jeg skal skaffe mig et erhverskøkken/lokale, men nu er det kun en kogeplade og et bord der er brug for. Så hvis der er nogle der kender har et lokale/køkken hvor man kunne leje sig ind nogle timer af gangen må i meget gerne skrive Big Smile

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke nøjes med at låne nogle timer ad gangen. Når du producerer fødevarer til videresalg, skal du kunne redegøre for samtlige fødevarer, der er på adressen. Hvis der er 'dårlige' råvarer mellem, skal man kunne spore alle ingredienserne tilbage til leverandøren. Du skal givet også på hygiejnekursus og have bevis.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)