Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du finde et skævt navn til et kommunikationsfirma?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino-folk, Hvor er det spændende at komme med her på debatten efter at have fulgt med på sidelinien et par gange. Og så til sagen: Jeg går med overvejelser om at starte min egen virksomhed og kunne godt bruge et par kreative ideer til, hvad jeg skal kalde denne virksomhed. Håber, der er nogen af jer, der har en god ide i den forbindelse? Facts om min kommende virksomhed: Som udgangspunkt vil jeg bruge virksomheden til at sælge tekster og lignende journalistisk arbejde. På længere sigt kunne jeg dog godt forestille mig at udvide butikken med andet kommunikationsarbejde, fx forskellige former for kommunikationstræning, foredrag, kurser og lignende. Jeg leder efter et navn, som får folk til at stoppe op og gerne undre sig over, hvad der mon gemmer sig bag navnet. Det må hjertens gerne være specielt og originalt og skævt og mærkeligt, men ikke plat eller sjofelt, da jeg gerne vil tages seriøst. Navnet skal være let at huske, når man har hørt det, og det behøver ikke nødvendigvis at være tydeligt ud fra navnet alene, at der gemmer sig et kommunikationsfirma bag navnet. Det er "bare" det, jeg håber på at finde:-) Er der nogen, der har en (eller flere) vanvittige bud? Håber på at blive overrasket med noget spændende - hvis jeg bruger nogens ide, giver jeg en fin rabat på tekstproduktion, når firmaet er en realitet:-) De bedste hilsner, Karoline.
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Grotekst (groteskt)
- ord der er til at forstå

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ordblid
- vi kæler for teksten

Fra Glostrup
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige give et bud på navnet

 

Proaktiv kommunikation

-Vi tager kommunikation seriøst-

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, Mange tak for jeres bud. Jeg kan faktisk meget godt lide både Grotekst og Ordblid, mens Proaktiv Kommunikation nok er lidt for traditionel og åbenlys for min smag. Jeg tænker lidt videre over navnet... Som sagt har de første to bud ramt sømmet fint i forhold til mine forventninger, men jeg lurer lige lidt og ser, om en åbenbaring (eller en fortsættelse af tråden) skulle dukke op:-) Mvh Karoline.
Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karoline,

Jeg tror, du skal være lidt varsom med at vælge et navn som Ordblid, fordi det hurtigt kan blive læst som ordblind. Det vil med stor sandsynlighed være hjernens første bud, fordi den ikke læser enkelte ord ad gangen, men større klip af en tekst (alt efter, hvor hurtig man læser selvfølgelig). Ordblind er måske ikke den bedste reklame for et tekstbureau ;)

Grotekst synes jeg også er et godt forslag - det giver jo noget opmærksomhed, når man lige skal læse navnet igen. Og hvis folk læser grotesk i første omgang, er det vel ikke så skidt endda. Jeg ville i hvert fald give det lidt mere opmærksomhed end fx tekster4u.dk (håber ikke den findes...).

Ellers prøv at leg med forskellige sammensætninger. Tekst-, skrive-, -hulen, -værkstedet osv.

Kreatekst kunne også være et bud, hvis du lægger vægt på at skrive kreativ?

Pøj pøj med at finde et navn ;)

//Julie

 

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Skribleri (skribleri.dk er ledig i skrivende stund)

Kaos kommunikation (kaoskommunikation.dk er ledig i skrivende stund)

Mvh. Oza

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg valgte navnet Kjers Kommunikation, tænkte jeg, at det var smart at domænet kjers.com var ledigt. Jeg kunne så lade .com (som var et meget hot ord dengang) betyde kommunikation.
Det har jeg fortrudt.
Danskere kan ikke finde ud af, at skrive .com, når de sende en e-mail - de skriver ofte automatisk .dk. Og ham, der har kjers.dk, synes, at jeg skal skifte navn, så han slipper for at få mine mails - han vil under ingen omstændigheder sende dem videre...

Velkommen i branchen - i øvrigt.
Hvad med Karoline Kommunikation? Det indeholder et dejligt bogstavrim, og navnet Karoline er jo markedsført meget positivt i en helt anden sammenhæng - hvilket alligevel kan smitte lidt af på dig. Jeg kan godt lide at handle med folk, der står ved deres ydelser med deres navn. Det giver troværdighed.

mvh Hans

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Julie B.:

Jeg tror, du skal være lidt varsom med at vælge et navn som Ordblid, fordi det hurtigt kan blive læst som ordblind. Det vil med stor sandsynlighed være hjernens første bud, fordi den ikke læser enkelte ord ad gangen, men større klip af en tekst (alt efter, hvor hurtig man læser selvfølgelig). Ordblind er måske ikke den bedste reklame for et tekstbureau ;)

Det var lige præcis sådan jeg læste det Big Smile

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karoline

Hmm... har lige tømt min hjerne og her er hvad jeg kunne hitte ud af ærmet Big Smile

Textplay - Because words are fun...

ABC - også klare vi resten.. (abc sangen)

 /Maria

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)