Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejledning ønskes: Køb af aktiepost/overtagelse af virksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Håber I kan hjælpe med denne her.

Jeg er i gang med at investere kr. 500.000 i en nyligt handlet virksomhed.
Selskabet er et A/S og jeg har med min halve million købt 5% af aktierne (har optioner på yderlige 15%)
Jeg skal lige sige at alt det her stadig er meget nyt, så de endelige vedtægter, aktionæroverenskomst osv. ikke er færdiggjort endnu.

Mit spørgsmål er:
Skal jeg købe aktierne som privatperson, skal jeg lave et selskab som køber aktierne eller måske noget helt tredje?
Nu har jeg ikke handlet så hulens mange virksomheder i mit liv, så jeg er ærlig talt lidt på bar bund her.
Hvad fordelene og ulemperne ved det ene frem for det andet?

Virksomheden er god og sund, der er en fornuftig bundlinje. Planen er at bibeholde basisforretningen (og dermed også bundlinjen) , så vi (de nye ejere) skal altså ikke ud og lave en masse "flimmer".

 Håber I kan hjælpe. Tak.

TF 
  

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt dig en PM

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TF, Det er jo et enkelt spørgsmål, du stiller, men det kræver en del mellemregninger, før der kan gives et entydigt svar på, hvad der er bedst og mest optimalt for dig. Det er jo lidt som at købe sko. Valget at sko, afhænger af behovet. Sådan er det også for dig. Det kan være mest fordelagtigt at købe anparterne/aktierne og det kan være mest fordelagtigt for dig at købe aktiverne (for at undgå gæld og hæftelser). Læs mere om køb og salg af virksomheder her: http://www.cphlawfirm.com/da/m_a/virksomhedsoverdragelse.php Du er velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende snak om din situation. Mvh Karsten
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)