Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en fair løn??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Viby sj.
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sidder, i min lille butik, og skal ansætte nogle medarbejdere fast. Der er tale om halvtidstillinger på henholdsvis 15 og 20 timer om ugen - og jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvor meget "mindre" man skal have i timen når man er fastansat i forhold til de time ansatte. Vores timeansatte får 300 kr i time. Dette er normaltakst for fitnessinstruktører, pilates, yoga udervisere osv.

Men det er jo klart, at man timelønsmæssigt går ned i løn, når man fastansættes, da der er en helt anden sikkerhed i ansættelsen samt andre fordele - feirepenge, tøj osv osv.

Men hvad er en fair løn?? Er 15000 for lidt eller for meget...eller bare rimeligt - for 20 timers arbejde (hvor de ca 5 af timerne er rengøring og oprydning og resten undervisning)

Ved ikke om der er andre i fitness/danseskoleverdenen her inde...men lad mig endelig høre hvis nogen af jer har input.

:o) Trine

http//hotness.dk 

 

 

Trine Thorendal DivaLab.dk

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg syntes det lyder af meget 15000/20 = 750 - Du skal passe på at dine deltids folk ikke får for meget i forhold til dine fuldtid.. Det giver hurtigt splid.. Den du ansætter til 15 - 20 timer, er der stadig tale om "fast ansatte" eller er det på projekt basis? Fordi man skal ikke skelne hvis det er fast ansatte få fuldtid og deltid, så skulle du hellere spare på lønnen. Altså give det samme som dine fuldtid og så integrere de samme goder til de deltidsansatte. Du skal også betale ferie penge til dine deltidsansatte.. det slipper man ikke for 12,5 procent af deres løn.

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

steffenhvid:

 Jeg syntes det lyder af meget 15000/20 = 750

 

Skal vist lige have skiftet batterier i lommeregnere og fyldt benzin på hjernen.. det giver self 187,5 i timen :D Hvilket jeg syntes lyder meget fair.. man burde måske snart holde fyraften :)

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Viby sj.
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen.

 Det slog mig faktisk selv, da jeg læste det igennem, at jeg måske skulle ha skrevet "om ugen"  - men tænkte...njaa det er vel til at forstå :-)

 Tak for din kommentar, godt at høre, at jeg ikke er helt på afveje..

 Trine

Trine Thorendal DivaLab.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)