Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering af hjemmeside (klon)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er interesseret i at vide, hvor meget det vil koste (cirka) at få programmeret en hjemmeside, der kan det samme som MetaTube.net.

Kort sagt er MetaTube en hjemmeside der søger efter videoer på 100+ video sharing websites.

- MFK 

  

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det er sjovt som folk bare tror de kan komme marcherende med en url og bede om en "klon" af siden og så forventer de at virksomhederne vil lave gratis analyse af sitet for dem. De sker desværre ikke.

Men i og med der skal laves en del research arbejde ... primært for at kode API op imod de forskellige sites skal du nok forvente et projekt af en måned eller to's varighed. To måneder koster 144.000 DKK hos MCS for en mand, derudover vil jeg budgettere med et sted mellem 30 og 40.000kr til hosting da der vil være rimelig hæftig trafik mellen din server og alle filmsiderne.

Håber du kunne bruge svaret selvom jeg lagde lidt hårdt ud ;)

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal så lige som tilføjelse være klar over at du med 100% sikkerhed vil bryde lov om ophavsret hver gang du frembringer en video. At du ikke kan undsige dig med at "jeg lagde ikke selv videoerne på, det var en bot" og at der typisk i en stævning påkræves 10.000 kr pr video for tabt fortjeneste.

Som tilføjelse kan jeg sige at der i Danmark ikke findes begrebet "fair use". Det findes faktisk ikke engang i USA.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 934
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

 Der er et gratis system derude som kan, og der er nogle youtube componenter til joomla.

Dvs du kan selv, gratis Smile

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

 Lyder som om jeg er den eneste der har forstået hvad manden spurgte om?

På med læsebrillerne gutter ;)

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstod det udmærket godt.

Men siden dette er et erhvervsorienteret forum valgte jeg at give en oplysning jeg ikke synes man kan være foruden. Hvis man udvikler en funktion, som stiller ophavsretbeskyttet materiale til rådighed, selvom man ikke aktivt udvælger materialet, så vil man efter lovgivningen være i strid med lov om ophavsret, og dermed vil grundlaget for siden være ulovligt - og hvorfor så overhovedet overveje det?

Praktisk taget vil man skulle kontakte ophavsfirmaet/personen for hver eneste video man stiller til rådighed - selvom man ikke hoster den eller på anden måde ligger inde med det digitale kildemateriale.

Vi skal jo lige huske på at dette er et forum for små erhvervsdrivende - ikke for IT-anarkister.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:

Praktisk taget vil man skulle kontakte ophavsfirmaet/personen for hver eneste video man stiller til rådighed - selvom man ikke hoster den eller på anden måde ligger inde med det digitale kildemateriale.

 

Den diskution tager du bare med Google ;)

Det afgørende er faktisk om du er i ond eller god tro ... en side som f.eks. piratebay er åbenlyst i ond tro og betragtes derfor af de fleste som ulovlig.

Derimod er der masser af copyrightet materiale på youtube og det bliver jævnligt fjernet derfra, men fordi Youtube generelt indeholder lovligt materiale pålægges der ikke ejerne af youtube (google) direkte skyld, de pålægges dog at udbedre dette.

Derfor mener jeg at en indekseringsservice for eksisterende video sites allerhøjest vil skulle risikere at svare på nogle emails og forklare at de skal kontakte den respektive video udbyder for at få fjernet videoen.

Men det er nok en god ide at få en advokat til at skrive nogle vilkår ned :)

 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder som fotograf og har leveret billeder bl.a. til rapport som er blevet smidt på nettet. Derfor kan jeg fortælle at det opfattes af retssystemet sådan at "god/ond" tro praksisen primært er møntet på straffelovsovertrædelser. Man kan ikke forvente at ophavsretloven dækker dette, og gør den endelig, så vil man som oftest være i ond tro hvis man ganske simpelt tilvejebringer materiale tilhørende andre.

Jeg kan også fortælle at sider som fx Youtube er i myndighedernes søgelys og at flere brancheorganisationer arbejder på at få pålagt restriktioner der umuliggør upload af copyrightet materiale. Youtube indeholder forøvrigt ikke generelt lovligt materiale, men derimod en meget stor mængde materiale hvor det ulovlige maskeres i form af forsinkelsesstart osv. Selv hvis du blot lægger et stykke musik ind over en video, er den jo ulovlig. Faktisk selv hvis du laver en video med et cover af en anden artist.

At det så er at overdrive og vil medføre at halvdelen af alle hjemmesider i verden fjernes er jo en anden sag. Men skal man være firkantet så er det sådan. Og det bør man være, hvis man som virksomhed vil tilbyde en mediesøgeside. Der er stort set intet her i landet, der vil være lovligt at bringe som søgeresultater.

The Pirate Bay har jeg selv kæmpet med men de er jo ligeglade; jeg ved så fra et samarbejde med Warner Music at der er en større sag på vej som vil kunne få ejeren + hans makkere ind at brumme i ret mange år.

Der er i øvrigt præcedens for at en indekseringsservice i Danmark kan være ansvarlig for det materiale der frembringes som søgeresultater. Det afgørende er formålet med siden, bevidstheden omkring de leverede søgeresultater og indtægter ifm reklame osv osv osv. Men i det hele taget så bør man glemme det som virksomhed fordi erstatningskravene er så voldsomt høje at det vil ødelægge ens økonomi resten af livet når vi snakker noget i denne størrelsesorden.

Til info har jeg en samarbejdspartner som p.t. er ved at stævne et lille nørd-Warez forum som køres af en dansker for over 350.000 kr.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det koster ikke mange basseører - det er jo blot en iframe som viser de forskellige videosites, dog med ens søgeord indsat i linket.

Du kommer langt for et par tusinde. Kontakt mig hvis det skal laves, så får jeg det gjort til dig.

// Jesper Skov

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
ppehrson:

Jeg arbejder som fotograf og har leveret billeder bl.a. til rapport som er blevet smidt på nettet. Derfor kan jeg fortælle at det opfattes af retssystemet sådan at "god/ond" tro praksisen primært er møntet på straffelovsovertrædelser. Man kan ikke forvente at ophavsretloven dækker dette, og gør den endelig, så vil man som oftest være i ond tro hvis man ganske simpelt tilvejebringer materiale tilhørende andre.

Sikke noget vås! Hele det danske retssystem er basseret på hvilken hensigt man har ... om du har til hensigt at skade nogen eller kommer til det.

Men hvis du er af den holdning at det at repræsentere et søgeresultat er ulovligt, og det kan jeg jo se, så syntes jeg du skal holde dine personlige meninger for dig selv og lade være med at præsentere dem som lovstof. Desuden er der en meget stor kontrastholdning til din side af sagen, der er rigtig mange der mener at de nuværende copyright love er forældede. Problemet er at pladebranchen nægter at indse dette så længe de stadig kan få deres vilje ved at tude lidt i retten. Det her er ikke en invitaiton til at tage den diskution her men blot en understregelse af at din sandhed ikke nødvendigvis er den eneste sandhed.

Der er rigtig mange rettighedshavere (jeg selv indbefattet) der lægger deres egenproducerede værker online på sider som youtube. Jeg ville ikke være bange for at lave et sådan søgesite, jeg ville som nævnt før have en advokat indover, men som udgangspunkt ville jeg godt turde lave det. 

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)