Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til udvikling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Vil høre om nogen herinde kunne hjælpe mig med at besvare et spørgsmål.

Jeg har en lille ide, som jeg gerne vil have udviklet, men ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte.

Hvis jeg nu var den der fik ideen til navigation, som alle mere eller mindre ejer nu til dage, og var klar over hvad den tingest skulle kunne, 

Hvordan skulle jeg have startet med at programmere og producere den?

Altså hvordan kommer jeg fra nedskrevet ide/forretningsplan til realisering af et reelt produkt?

Håber i kan hjælpe mig og på forhånd tak :)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så leder du efter hjælpe til at føre en idé ud i livet, som du selv har fundet på, men som du ikke selv kan programere eller bygge?

Det handler om at finde samarbejdspartnere i det tilfælde.

Når det ikke er mere konkret er det svært at svare bedre på spørgsmålet. Prøv fx at læse løs herinde for at blive inspireret: http://opfind.teknologisk.dk/ eller her: http://www.amino.dk/forums/default.aspx?GroupID=11 eller her: http://www.amino.dk/search/SearchResults.aspx?q=opfindelse&o=Relevance

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

> Jeg har en lille ide, som jeg gerne vil have udviklet, men ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte.

Du skal starte med at "sælge" ideen. Få det som er genialt ved din ide skrevet ned på en eller anden måde. Jeg plejer at lave en Power Point, men formatet er ike så vigtigt - bare det sælger din ide til de rette på nogle få minutter. Din præsentation skal kunne laves på 5-10 minutter. Indenfor den tid skal du kunne fortælle hvad det er der lige gør din ide så genial.

Når du kan sælge din ide (afprøv evt. på venner eller familie), så kan du gå videre. Det vil nok være klogt at finde en partner, der kan det tekniske du måske mangler. Det er også muligt du skal bruge penge - enten ved at låne dem, eller ved at få investorer ind. I alle fald skal din ide sælges.

Ud over salgsmaterialet er det muligt du får brug for et budget, der kan vise interesserede - partnere, banker eller investorer, hvor meget der skal investeres, hvad tidshorisonten er, og hvordan du forventer økonomien i selskabet vil udvikle sig. Men det er meget muligt, at det bliver svært at få det helt på plads, uden en partner, der kan specificerer de tekniske krav lidt nærmere.

Min erfaring er, at hvis du ikke kan sælge ideen på 5-10 minutter, så bliver det svært at komme videre. Efter de første 5-10 minutter, når folk er hooked, så kan du naturligvis godt bruge et par timer på at udpensle alle detaljerne ved din geniale ide, men du skal kunne tegne det store billede på 5-10 minutter.

Det er i hvert fald en god måde at komme videre på - der er sikkert andre :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nauche

Det vigtigste, der bestemmer din nye ide's fremtid er markedet.

Er det noget folk har brug for?

I hvilken grad på en skala fra 0 til 10?

Det kan også formuleres som:

Løser det et påtrængende problem
eller er det
"Nice to have" eller "Need to have"?

Hvordan løser folk det problem som din ide løser i dag - før din ide har set dagens lys?

Kan din ide gøre det bedre end de nuværende teknologier?

Kan den gøre det billigere?

Bare lidt at tænke over Wink

Mvh,

Christian


 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle igen

Tak for jeres svar :)

Det har hjulpet en smule. Men jeg har stadig ikke det hele på plads. Jeg kunne godt tænke mig udvikle en lille maskine, som ligner en mp3, navigation m.m, jeg ved præcis hvad den skal kunne. Jeg ved det kan lade sig gøre at programmere den til dette, men spørgsmålet er hvem der skal programmere den? Og når den er programmeret, hvem skal producere den? Håber i kan forstå hvilken fase jeg er i min ide, og kan vejlede mig mere specifikt, med hvem jeg skal tage kontakt til for at få sat gang i det.

Takker jer på forhånd :)

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som den slags historie der kun kan blive en realitet hvis du går til et stort firma og kommer under deres vinge.
En gut fra DTU udvikler en ny ordbog til sms-skrivning. Hvad gør han.. starter et mobilselskab eller må han ringe til fx Nokia?

http://www.dtu.dk/centre/NANOS/Nyheder/Nyheder%20fra%20DTU/Arkiv.aspx?guid=%7BDF72D672-390D-4EC8-B5B7-0AB0C2AAC593%7D

I din forretningsplan vil du nå til sted hvor du skal beskrive "threats". Lur mig om ikke din idé er truet på livet af:
En større konkurrent laver en lille tilpasning i deres produkt så det samme behov hos kunden er dækket

.. så afsted til Garmin eller Sony og præsenter dem for idéen. Men du skal være knivskarp, hvis det skal lykkes - og du skal sandsynligvis have gjort dig noget homework i hvad der er i støbeskeen på markedet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)